לתשומת ליבה של טסלה - GM צופה רווחיות מרכבים חשמליים תוך 3 שנים
ענקית הרכבים האמריקאית GENERAL MOTORS -1.06% GENERAL MOT 57.01 -1.06% סגירה:0 פתיחה:57.53 גבוה:57.83 נמוך:56.95 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: קיימה אתמול את פגישת משקיעים בניו יורק והצביעה על המצב הנוכחי והתחזיות שלה להמשך. החברה הודיעה כי תגיע "לרווחיות סולידית" מעסקי הרכבים החשמליים שלה בשנת 2025, מצד אחד שלוש שנים נשמעות כמו זמן רב, אך כאשר מסתכלים על כמות הרכבים החשמליים שהחברה מייצרת ומוכרת היום, המשמעות היא שזו תכפיל את הייצור שלה פי 40. לצורך הדוגמא, החברה מסרה 782 מרכבי ה-Hummer החשמליים של GMC עד לסוף ספטמבר, נתון נמוך ביותר בהשוואה לכמות רכבים שהמתחרה TESLA INC +3.07% TESLA INC 320.72 +3.07% סגירה:0 פתיחה:310.52 גבוה:324.68 נמוך:309.22 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מוסרת.
העלות של הרכב החשמלי המדובר של החברה מגיעה לכדי 100 אלף דולר והמחיר פשוט לא קורץ למספיק לקוחות. בכדי להגיע לתוצאות ורווחים משמעותיים GM צריכה למכור רכבים, והרבה. פחות מאלף רכבים שנמסרים זהו נתון נמוך בצורה קיצונית כאשר טסלה למשל הצליחה לא הגיעה לרווח תפעולי עד שנת 2020, אז החברה מסרה קרוב ל-500 אלף רכבים. GM מתכננת להגדיל בצורה דרסטית את הייצור והחברה מדווחת על כך שיש כבר הזמנות ל-90 אלף רכבים מסוג האמר. החברה תגדיל את היצע הרכבים שלה כאשר תייצר רכבים נוספים ובעלות יותר סבירה של שברולט וקאדילק. החברה צופה כי תגיע לייצור של מיליון רכבים חשמליים בצפון אמריקה עד 2025, מה שאמור להיות היקף מספיק גדול בכדי שהחברה תוכל לראות רווחים מהעניין.
GM מכרה מתחילת השנה ועד ספטמבר כ-23 אלף רכבים חשמליים סה"כ, לטסלה לקח מעל לחמש שנים להגיע מנתון המכירות הזה עד שהגיעה למכירות המדוברות של חצי מיליון רכבים בשנה, האם GM תוכל להגיע לנתון כפול תוך שלוש שנים בלבד? יכול מאוד להיות.
העניין הראשון הוא שהביקוש לרכבים החשמליים המריא בשנים האחרונות, הודות למכוניות של טסלה ודחיפה של מקבלי ההחלטות ברכבי העולם אל עבר רכבים חשמליים. אחד המניעים העיקריים הוא חיוב של יצרניות רכב בארה"ב להגיע למכסה מסויימת של קרידט פחמן לכל כמות רכבים (תלוי איזה סוג רכב) שהיא מוכרת. טסלה מרוויחה מהעניין מיליארדי דולרים בכך שהיא מוכרת חלק גדול מהקרדיטים הרבים שיש לה ו-GM כמו חברות נוספות רוצות להפוך "לייצרניות של קרדיטים מאשר צרכניות" - הדרך שלהן לעשות זאת היא על ידי מכירה של כמה שיותר רכבים חשמליים. שנית, בעקבות הביקוש הגדול לרכבים חשמליים, חברות רבות לייצור חלקים לרכבים החשמליים קמו (בעיקר לסוללות) והעניין הגדיל את התחרות והוריד את המחירים.
מה יהיה עד 2025? חוץ ממכירה של רכבים רגילים מונעי דלק, GM מצאה דרך חדשה להרוויח כסף עד שתגיע לרווחים מעסקי הרכבים החשמליים שלה. החברה דיווחה בפגישת המשקיעים שלה על כך שמשנת 2021 היא תיקנה יותר מ-11 אלף רכבים של המתחרה טסלה. נשיא החברה, מארק רויס, אמר כי "זה עסק צומח עבורנו, אני חייב לאמר שזה עסק חדש". מסתבר שהיות ומרבית האמריקאים גרים בטווח של עד 10 מייל מסוכנות של החברה, חלק לא קטן של בעלי טסלה משתמשים בשירותיה של החברה, שכן לטסלה אין רשת סוכנויות אשר פרוסה כל כך כמו זו של GM.
GM הודיעה בתחילת החודש שעבר על גידול של 24% (לעומת הרבעון המקביל) במכירות הרכבים אל סך של 555 אלף. מניית החברה ירדה מתחילת השנה ב-33% אל מחיר של 39 דולר למניה, שווי החברה עומד על 55 מיליארד דולר. באותו הזמן טסלה ירדה אמנם באחוז ניכר יותר - 50%, אך שווי השוק של החברה גדול פי 10 מזה של ג'נרל מוטורס - 563 מילארד דולר. ג'נרל מוטורס קיימת כבר מעל ל-100 שנה ואכן מעניין לראות איך טסלה עוקפת אותה מבלי למצמץ - השאלה הגדולה היא האם החזון של GM יצליח לשנות את המצב.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה