יאהו תחזיק ב-25% מהמניות של טאבולה הישראלית - טאבולה מזנקת ב-11% בטרום; מנכ"ל טאבולה לביזפורטל: "הכפלה פי 5 של התזרים. ניצחון לכל מי שעובד איתנו"

מדובר על שת"פ ל-30 שנה, החברות צופות הכנסות של לפחות מיליארד דולר בשנה שאותו יחלקו ביניהן, כאשר טאבולה תקבל בלעדיות על פרסום המודעות
 | 
telegram
(6)

חברת יאהו (YAHOO) רוכשת מניות בחברת התאמת התוכן באינטרנט טאבולה טאבולה -2.22% טאבולה 3.53 -2.22% טאבולה סגירה:0 פתיחה:3.55 גבוה:3.59 נמוך:3.5 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:   (Taboola) הישראלית של אדם סינגולדה. יאהו תחזיק ב-25% ממניות החברה, כלומר טאבולה תקצה לה את היקף המניות הזה (או בלשון החברה "יאהו תקבל קצת פחות מ-25% מהון הפרופורמה של טאבולה". מניית טאבולה מגיבה בזינוק של 11% בטרום בוול סטריט. עדכון ל-14:08: טאבולה מזנקת ב-50% בטרום.

ביאהו וטאבולה מעריכים שהעסקה תניב הכנסות של לפחות מיליארד דולר בשנה, כאשר על פי הסכם השותפות ל-30 שנה טאבולה תקבל בלעדיות למכור מודעות מקוריות באתרי יאהו. החברות יחלקו את הכנסות ממכירת המודעות, אך לא חשפו את חלוקת ההכנסות ביניהן. טאבולה מקווה לראות מכך תרומה לרווחים שלה החל מהמחצית השניה של שנת 2023.

יאהו הופכת ברכישה לבעלת המניות הגדולה ביותר של טאבולה, והיא גם תקבל מושב בדירקטוריון החברה. בנוסף, המפרסמים של יאהו יוכלו למכור את המודעות שלהם באתרים בהם טאבולה פועלת.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אדם סינגולדה, מנכ"ל טאבולה, אומר בראיון לביזפורטל לאחר פרסום ההסכם: "תמיד היה לי ולטאבולה חלום לעבוד עם יאהו. גדלנו על יאהו. זו חברה שהיא אייקון וזו עסקה מאוד מרגשת מבחינתנו. זו עסקה שטובה לכולם - למפרסמים, לאתרי התוכן, ללקוחות. העסקה הזו מאוד קריטית לבעלי המניות שלנו. היא מעלה את ההכנסות למניה, ה-EBITDA, תזרים המזומנים - זו הכפלה פי 5. לבעלי עסקים ומפרסמים שעובדים איתנו זה בכלל ניצחון אדיד, כי יהיה להם יותר 'סקייל'. יהיה להם בעצם סיגנל (איתות) משמעותי על הצרכנים.

"אתרי התוכן גם מרוויחים מההסכם כי אם אתה עובד עם טאבולה היום אז בצד השני כל המפרסמים של יאהו קונים גם טאבולה - כלומר מעכשיו יש לך יותר מפרסמים. אנחנו גם נוכל להשקיע יותר בייצור מוצר. אני חושב שבעלי המניות מרוויחים בגדול ואני משתדל להיות צנוע".

זה בעצם מגיע בגלל אחרי המגבלות של אפל על הפרטיות. איך אתה רואה את עתיד התחום?
סינגולדה: "חשוב להבין, אחרי מה שאפל עשתה בתחום הפרייבסי (פרטיות. נ"א) העתיד של האינטרנט יהיה בעיקרו מבוסס על הקשר – לא יטרגטו אותך כאדם אלא את מה שאתה קורא. יתאימו לך תוכן בהתאם לתכנים שאתה קורא.

"גם מבחינת אתרי התוכן - צריך שיהיה מידע אמין באינטרנט. אני לא רוצה שאנשים יקראו חדשות בטיקטוק או פייסבוק אלא באתרי החדשות".

ומה לגבי המיזוג מול אאוטבריין שכבר דובר עליו? 
סינגולדה: "לא מתעסקים עם זה כרגע זה לא על השולחן".

על האילוץ לוותר על הקוקיז סיפרנו לכם לפני חודשיים, בראיון עם מנכ"ל פריון. הנה הראיון:

ובחזרה לטאבולה - במצגת שפרסמה, טאבולה מציגה את הכנסות החברה, ה-AEBITDA ותזרים המזומנים החופשי (FCF) 'אילו ההסכם עם יאהו היה קיים ב-2022' לעומת מה שהשיגה החברה בפועל במהלך 2022. מדובר על זינוק של 75% בהכנסות, הכפלה של ה-AEBITDA ותזרים מזומנים גבוה פי 5.

יאהו שהפכה לפרטית לפני שנה וחצי כאשר נמכרה ע"י ורייזון לקרן ההשקעות הפרטית אפולו תמורת 5 מיליארד דולר אומרת כי יש לה 900 מיליון משתמשים חודשיים בעולם, וכי מבחינתה מדובר במהלך אסטרטגי.

ג'ים לנזון, מנכ"ל יאהו אמר: "אנחנו חושבים חמש, עשר, שלושים שנים קדימה. לפרסום הדיגיטלי יש רוח גבית עצומה בטווח הארוך. יש לנו מאות מיליוני אנשים שצורכים חדשות, ספורט ופיננסים באתרים שלנו, ואלה מניבים לנו רווחים רבים באמצעות פרסום - וכך זה גם יימשך". המטרה היא למקסם את ההגעה לצרכנים ואת ביצועי הקמפיינים עבור מפרסמים, נשפר את הזדמנויות המונטיזציה לבעלי אתרים, ונביא למשתמשים חוויות משופרות לקידום הפרטיות".

אדם סינגולדה, מנכ"ל טאבולה אמר בהודעה: "יאהו היא חלוצה באינטרנט, היא אחד המפרסמים הגדולים, המהימנים והמתוחכמים ביותר בעולם. אני רואה הזדמנות לצמיחה מטאורית עבור שנינו בכל התחומים: אורגני, אי-קומרס, וידאו, הצעת כותרות ועוד. השותפות תאיץ באופן משמעותי את התנופה שלנו, ותרחיב את טווח ההגעה שלנו ליותר משתמשים באינטרנט. נוכל להשקיע אפילו יותר בהנעת הכנסות, מעורבות וצמיחת הקהל קדימה, העצמת ביצועים, פרסום מותגים, עם הגעה עצומה למשתמשים"

מאז מיזוג הספאק בשנה שעברה לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר, מניית טאבולה מחקה 82% מערכה והיא נסחרת כעת  במחיר של 1.84 דולר למניה ושווי שוק של 455 מיליון דולר בלבד. 

בדוחותיה לרבעון השלישי של 2022 טאבולה דיווחה על הכנסות של 332.5 מיליון דולר - מעל צפי האנליסטים להכנסות של 322.1 מיליון דולר. החברה רשמה EBITDA חיובי מתואם של 24.2 מיליון דולר ורשמה רווח נקי (על בסיס NON-GAAP) של 10.2 מיליון דולר. הרווח למניה עמד על 4 סנט, בעוד האנליסטים צפו הפסד.

טאבולה היא מתחרה של אאוטבריין. שתי הישראליות נכנסו בשנה שעברה לוול סטריט ומאז השווי שלהן בצלילה. טאבולה כעת מקבלת אמון גדול אבל השאלה היא האם לא נכון לשתי החברות הללו לפעול יחד ולהתמזג.

שתי החברות נפגעות כאשר הפרסום בעולם יורד, כך, לפני חצי שנה שתי החברות נאלצו לחתוך תחזיות ושילמו בהתרסקות נוספת של המניות שלהן. טאבולה החליטה לאחרונה לפטר כ-100 עובדים כדי לחסוך עלויות. 

תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מעניין מי יפול ברשת? (ל"ת)
    lol 28/11/2022 17:43
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    חברה גוססת קונה חברה גוססת אחרת
    דרור 28/11/2022 16:10
    הגב לתגובה זו
    3 2
    איך זה ייגמר?
    סגור
  • 2.
    מי חותם הסכמים ל 30 שנה.
    אליהו 28/11/2022 14:37
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה הקשר בין מה שטוה היום למה שיהיה מחר. ( אה, כן, החברות דינאמיות וישתנו בהתאם)
    סגור
  • מלא אנשים שלוקחים משכנתא! (ל"ת)
    אלי 28/11/2022 15:19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • חחח נכון (ל"ת)
    רמי 28/11/2022 20:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 1.
    11?
    מיתר 28/11/2022 14:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    טאבולה זינקה ב- 60 אחוז... תכלס היא צריכה לזנק ב- 200 אחוז אחרי עסקה כזו. מיליארד דולר בהכנסות רק מיאהו בשנה, ושותפה בבעלות מאחת חברות התוכן הצומחות ביותר בעולם. מנייה מוזרה טאבולה, ממש אבל. לא ברור איך היא הגיע למחיר של מתחת ל- 2 דולר מלכתחילה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות