איירבוס לא תעמוד ביעדי המסירה - חדשות טובות לבואינג? לא כל כך מהר

גם אם איירבוס לא תעמוד ביעד המסירה שלה, הפגיעה בחברה צפויה להיות מינורית אם בכלל; איירבוס עדיין מייצרת ומפסקת מטוסים בקצב גדול בהרבה משל המתחרה האמריקאית שעומדת בהספק של בערך 70% מזה של איירבוס
 | 
telegram

איירבוס, יצרנית המטוסים האירופאית שמתחרה בבואינג BOEING +2.64% BOEING 143.89 +2.64% BOEING סגירה:0 פתיחה:140.69 גבוה:144.68 נמוך:138.2 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , אמרה שהיא לא עמוד ביעד המסירה השנה. איירבוס אמרה אתמול כי המטרה של אספקת 700 מטוסים השנה היא "מחוץ להישג יד". עם זאת, היא דבקה בתחזיות הפיננסיות שלה לשנה כולה, מה שמרמז כי ירידה מתחת ליעד לא תהיה כואבת עבור השורה התחתונה. אנליסט דויטשה בנק, כריסטוף מנארד, מעריך שאיירבוס תספק 681 מטוסים בשנה.

מנכ"ל איירבוס, גווילאומה פורי, אמר בשבוע שעבר כי עיכובי המסירה יימשכו גם בשנה הבאה, ככל שהבעיות בשרשרת האספקה נמשכות. הבעיות החלו כשהייצור כמעט הושבת במהלך מגיפת הקורונה. מנית החברה יורדת ב-2.6% נכון לשעה זו.

קווי האספקה הבעייתיים האלה פגעו גם בבואינג, שייצרה השבוע את מטוס הג'מבו 747 האייקוני והאחרון שלה. הפופולאריות של המטוס, שהיה בייצור במשך 55 שנים, שעכה בשנים האחרונות בגלל גודלו העצום בזמן שבתעשייה העדיפו דגמים דו-מנועים קטנים יותר וחסכוניים יותר. בואינג מצדה לא הצגיה את יעד המסירה הכולל למטוסים שלה השנה אך אנליסטים צופים שהוא יעמוד על 471 מטוסים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

איירבוס זכתה בתקופה האחרונה למומנטום טוב בהרבה מזה של בואינג האמריקאית. בואינג דיווחה הרבה לפני איירבאס על קשיים לעמוד בקצב הייצור וההזמנות, דבר שפגע המניית החברה. בנוסף, תקלות במטוסי ה-737 MAX הביאו להתרסקות של שני מטוסים עם מאות הרוגים. לבואינג נדרש זמן רב לתקן את התקלה ולהביא לחידוש אספקת המטוסים מדגם זה. החברה גם התמודדה עם מספר תקלות, אם כי מינוריות יותר, במטוסים מדגמים אחרים.

איירבוס לא עשתה הרבה טעויות לאורך הדרך מלבד טעות קריטית אחת - היא רצתה לייצר בכל מחיר מטוס שיהיה גדול יותר מהג'מבו 747 של בואינג וכל האמצעים היו כשרים לשם כך. איירבוס אכן הצליחה במשימה וייצרה את דגם ה-A380. החברה אולי ניצחה בתחרות על מטוס הנוסעים הגדול ביותר בעולם אבל לא קראה נכון את השוק. לא הרבה זמן לפני הקורונה התחילו מנהלי חברות התעופה להבין כי מה שהם צריכים כדי לייעל את פעילותם זה מטוסים חסכוניים. הג'מבו 747 של בואינג וה-A380 של איירבאס מסוגלים אולי להכיל יותר נוסעים משאר המטוסים רחבי הגוף (פי 1.5 בממוצע), אך הם התגלו במטוסים זללניים בדלק, מורכבים לתפעול ולתחזוקה ויקרים במיוחד.

בעוד בואינג מכרה לאורך השנים כ-1,500 מטוסי ג'מבו 747, איירבוס מכרה סדר גודל של 250 מטוסים בלבד. החברות הבינו את טעותן מהר. בואינג ייצרה כאמור את ה-747 האחרון שלה בשבוע שעבר ואילו איירבוס הודיעה כי לא תקבל יותר הזמנות של ה-A380.

יצרניות התעופה התחילו הייצור מסיבי של המטוסים החסכוניים מתוצרתן. בואינג הגבירה את קצב ייצור מטוסי הדרימליינר 787, בעוד איירבוס מתמקדת בייצור מטוסי ה-A350. מטוסים רחבי גוף אלה מסוגלים להכיל סביב ה-250-300 נוסעים ומוגדים כ"הדור הבא" של עולם התעופה. גם בגזרת צרי הגוף החברות מייצרות מטוסים חסכונים בין אם אלו דגמי ה-MAX של בואינג או גרסאות ה-neo של איירבוס (הנמצאים גם בחלק ממטוסי ה-A330).

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות