לי-אוטו פספסה את ציפיות השוק - אבל מה הן החדשות הטובות לשוק המכוניות החשמליות?

ביצועי החברה לרבעון האחרון היו לא טובים בלשון המעטה; ובכל זאת, החברה מוציאה תחזית טובה במיוחד שעשויה להשפיע על שאר יצרניות הרכב החשמלי; גם העובדה כי תמריצי הרכישה של המכוניות החשמליות צפויים להסתיים עם תום השנה מגבירה את הביקוש
 | 
telegram

יצרנית המכוניות החשמליות (EV) הסינית לי-אוטו (Li Auto) LI AUTO INC +0.92% LI AUTO INC 22.93 +0.92% LI AUTO INC סגירה:0 פתיחה:22.8 גבוה:23.08 נמוך:22.63 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: צופה שחודש דצמבר יהיה חזק במשלוחים. שולי רווח חלשים ברבעון השלישי מביאות לירידה במניות יצרנית הרכב החשמלי במסחר בוול סטריט. עם זאת, תחזית המסירה לרבעון הרביעי נראתה גבוהה. התחזית היא חדשות טובות עבור כל יצרניות ה-EV, כולל טסלה TESLA INC +7.54% TESLA INC 344.92 +7.54% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:340.68 גבוה:348.55 נמוך:335.03 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: .

Li Auto דיווחה היום על הפסד תפעולי של 299 מיליון דולר ברבעון השלישי לעומת מכירות של 1.31 מיליארד דולר. וול סטריט ציפתה להפסד של 154 מיליון דולר ממכירות של 1.36 מיליארד דולר. שולי הרווח הגולמי של כלי רכב הגיעו לכ-12%, ירידה מ-21% ברבעון השני של השנה. הירידה ברווח הגולמי יוחסה בחלקה להפסדים בהתחייבויות הקשורות לרכבי השטח מהדגם הישן יותר Li ONE.

המניות היו עשויות לרדת עוד יותר אלמלא התחזית. לי-אוטו מצפה לספק 45,000 עד 48,000 כלי רכב ברבעון הרביעי. באוקטובר ובנובמבר ביחד סיפקה החברה כ-25,086 כלי רכב, מה שמשאיר 19,914 עד 22,914 לרבעון הרביעי. חודש המשלוחים הטוב ביותר עבור החברה אי פעם היה נובמבר עם 15,034 יחידות שנמסרו. התחזית מראה שהביקוש לרכבים בסין נראה גבוה לקראת סוף השנה. התחזית הגיונית - רוכשי ה-EV מחפשים לרכוש מכוניות לפני תום תמריצי הרכישה שיפסיקו בתחילת 2023.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הדגם החדש של לי-אוטו עוזר לתדלק את עליית המכירות. "משלוחי ה-Li L9 שלנו עלו על 10,000 בחודש הראשון לייצור שלו למרות סביבת המאקרו הלא ודאית והשיבושים בשרשרת האספקה", אמר המנכ"ל שיאנג לי. "דגם ה-Li L9 היה שיאן המכירות של רכבי השטח בסין מאז החל להיות משווק. התקדמנו עם השקת Li L8, היורש של Li ONE, וחשפנו את Li L7, רכב שטח משפחתי עם חמישה מושבים".

אנליסט סיטי ג'ף צ'ונג ציין כי ללא מכירות Li ONE, שולי הרווח הגולמי לרכב היו עומדים על כ-21%, בדומה לרבעון השני. מניית לי-אוטו ירדה ב-30% מתחילת השנה.

גם טסלה רשמה בחודש נובמבר שיא מסירות של 100,291 כלי רכב מהמפעל שלה בשנחאי, סין, כך עולה מנתוני איגוד רכב הנוסעים הסיני (CPCA). לשם השוואה, בחודש אוקטובר היא מסרה 71,704 כלי רכב ובחודש ספטמבר 83,135 כלי רכב. טסלה כנראה לא תעמוד ביעד של גידול של 50% במסירות ביחס לשנת 2021 ולא תגיע כנראה למסירות של 1.4 מיליון כלי רכב בשנת 2022, אבל עדיין מדובר בקצב גידול מרשים במסירות, והחברה צופה למסור 2 מיליון כלי רכב ב-2023.
 

בכל מקרה, למרות מסירות השיא, החדשות הרעות הן שטסלה תצמצם בחודש דצמבר ב-20% את ייצור דגם Y במפעל שלה, בהשוואה לחודש נובמבר. דגם Y הוא הרכב הפופולרי ביותר של טסלה והפחתה בתפוקה גורמת למשקיעים לתהות מה קרה. החדשות הללו מגיעות כחודש וחצי אחרי שטסלה גם נאלצה לחתוך את המחירים שלה בסין ב-9% (להרחבה לחצו כאן). גם מרצדס נאלצה להוריד את המחירים שלה במדינה (להרחבה לחצו כאן).
 

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות