גלגל ההצלה עליו בנתה נטפליקס לא מספיק טוב, המניה צונחת ב-9.5%
המניה של חברת NETFLIX -1.59% NETFLIX 823.96 -1.59% סגירה:0 פתיחה:832.04 גבוה:832.04 נמוך:816.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הגיעה בסוף שנה שעברה לשיא של כ-700 דולר למניה בעקבות הזינוק במנויים שנבע בעיקר מהקורונה, אך מאז העניינים התחילו להדרדר והמניה צנחה ביותר מ-75% אל שפל של 162 דולר למניה, מה שלא נראה מאז אמצע 2017. מנויים רבים עזבו אל המתחרים, הרווחים התחילו להאט והשוק העניש את המניה על כך. בכדי להתמודד עם הבעיות ובניסיון לייצר מנוע הכנסות חדש אשר יוכל למשוך עוד מנויים לחברה, נטפליקס הכריזה על כך שהיא תספק מנוי חדש, אשר יהיה זול יותר מיתר המנויים שלה ויכלול הצגה של פרסומות.
נטפליקס התחילה לרמוז לראשונה על הרעיון של סוג המנוי החדש לקראת חודש יוני ובחודש שעבר החברה החלה להשיק את המנוי ללקוחותיה כשהציפיות היו בשמיים מבחינת המשקיעים. מאז חודש יוני המניה של החברה עלתה ביותר מ-60% על רקע הציפייה של השוק, בנוסף לכך שהחברה דיווחה בדוחותיה האחרונים על עליה משמעותית במספר המנויים, אשר גדל ב-2.4 מיליון, זאת לאחר שבחצי שנה הראשונה של השנה מספר המנויים בחברה לא הפסיק לרדת.
החגיגה הייתה מוקדמת?
לפי דוח של חברת Digiday, שעוקבת אחרי שוק המדיה הדיגיטלית, נטפליקס לא מצליחה לעמוד בציפיות שהציבה לעצמה מבחינת צפייה בפרסומות בסוג המנוי החדש שהשיקה. על פי הדוח, נטפליקס במקרים מסויימים מצליחה לעמוד רק ב-80% מכמות הצופים שהבטיחה לחברות המפרסמות אצלה. עוד נכתב בדוח כי החברה אפשרה למפרסמות מסויימות לקחת בחזרה את הכסף שלהן עבור פרסומות שעוד לא שודרו.
המשקיעים כמובן לא מרוצים, כמו שזה נראה כעת המםרסמות משלמות לחברה על פרסומת רק ברגע שהן אכן נצפות, המשמעות היא שהחברה לא מצליחה להבטיח לעצמה תזרים בטוח לטווח הארוך ושהביטחון שלה בשירות החדש הוא לא גדול בכלל. האנליסטית לאורה מרתין מ-Needham צופה כי החברה תחזור לאבד מנויים למתחרים שלה ודגישה כי "יש להתקרב למניות החברה בזהירות".
על החולשה שאנחנו רואים כעת מהמהלך של נטפליקס, המתחרה ROKU, INC -7.33% ROKU, INC 68.87 -7.33% סגירה:0 פתיחה:74.5 גבוה:74.5 נמוך:68.77 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: כבר הזהירה בחודש שעבר, עם שחרור המנוי החדש. ברוקו מאמינים כי הביקוש מבחינת המפרסמים לשירות כמו של נטפליקס אינו גבוה בכלל, מנכ"ל החברה, אנתוני ווד אמר: "המגמות שאנו רואים הן שמפרסמים גדולים שבאופן מסורתי אנחנו מקבלים מהם הוצאות, לא מוציאים הרבעון הזה". כעת נראה כי השוק בחר להתעלם ממה שכבר היה ברור לרוקו והמניה של החברה צוללת למטה.
העניין בשירות של נטפליקס הוא כמובן ההכנסות שהיא הייתה אמורה להפיק בעקיפין מהמשתמשים שלה - הם לא משלמים הרבה כסף על המנוי, אך החברות שמפרסמות אצלה הן המנוע העיקרי. אם אותן החברות לא משלמות מספיק אז כמובן שדמי המנוי הזולים של המשתמשים לא יהיו מה שיספק תזרים טוב מספיק עבור החברה. אם הסיבה שבגללה החברות המפרסמות לא משלמות לנטליקפס מראש (או אפילו לוקחות כסף בחזרה) היא שנטפליקס לא מצליחה להשיג מספיק צפיות, הביטחון של כולם במהלך החדש מתערער והיא הופכת לחסרת יכולת להכתיב את סדר היום מבחינת ההכנסות שלה והיא צריכה להתפלל שהמשתמשים יצפו ביותר פרסומות, אחרת כל המהלך לא שווה כלום.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.כבר זמן רב אין תוכן טוב רק תוכן גזעני .אני יצאתי מהמנויחברה שתומכת בסרט שמסלף עובדות לטובת החנזיר הבלסטינ 16/12/2022 08:33הגב לתגובה זו0 0חברה שתומכת בסרט שמסלף עובדות לטובת החנזיר הבלסטיני לא תודה.קודם תבדקו את עצמכם כחברה אמריקאית כיצד רצחתם והשפלתם את האינדיאנים ילידי המקוםסגור
-
1.הלוואי שיתמוטטו... אנטישמיים !!! (ל"ת)ציקו 16/12/2022 01:34הגב לתגובה זו0 0סגור