לא לברוח משוק המניות - פאוול הפיל את השווקים, אבל זה כדי להעביר מסר ולא באמת לפעול להעלאת הריבית

ג'רום פאוול, נגיד הבנק המרכזי האמריקאי, יודע שמסר תקיף, יפחיד את הציבור ויצמצם רכישות, ולכן זה היה המסר שלו. הוא גם יודע שהמסר הזה עשוי להספיק ולא באמת הוא יעלה את הריבית בשיעור גבוה; השוק מבולבל והשוק ירד, אבל זה הזמן לחפש מציאות
 | 

פרולוג: ריק ניומן הוא בעל טור ב-Yahoo Finance, אחד הפרשנים המבוקשים ביותר בנושאי וול סטריט, מרצה מבוקש שמציע תובנה פרובוקטיבית על רבים מהסיפורים הגדולים ביותר של זמננו. ניומן כתב מאמר בסוף השבוע שמתחיל במשפט, "אם דונלד טראמפ היה עדיין נשיא, הוא היה מרסק את הפדרל ריזרב (לאחר מסיבת העיתונאים של יום ה' שעבר). הנשיא ביידן, מצדו, סותם את פיו. אבל ביידן, בליבו, לבטח לא מבין למה הפד' כל כך קודר".

טיים-ליין של ההתפתחויות
הפד' התחיל בהעלאות הריבית ב-17.3.2022 כאשר תשואת אגרות החוב ל-10 שנים (ה-Treasury Yield 10 Years ,^TNX שהיא הסדרה החשובה ביותר) עמדה על 1.7% ולאחר 4 העלאות (במאי, יוני, יולי וספטמבר) הגיעה התשואה באוקטובר ל-4.333%. אלא שאם מתבוננים בעקומת ה-TNX^ מאז התחילו ההעלאות רואים שתשואות אגרות החוב, כבר מאז תחילת חודש מאי, מציגות תמונה שאינה מסכימה עם המדיניות שבה הולך הבנק המרכזי.

למרות שהנגיד, בכל אחת מהופעותיו בפני עיתונאים חוזר ומדגיש שהוא מתמקד במלחמה באינפלציה, שזה ייקח זמן ושאינו מוכן לוותר למרות הסבל שהדבר יגרום. מאז מאי ובמיוחד מאז אוקטובר, לאחר העלאת הריבית החמישית רואים שהתשואות של אגרות החוב יורדות לאחר כל העלאת ריבית. דבר כזה אומר שהמשקיעים לא מאמינים לו, חושבים שהבנק ימתן או יפסיק את ההעלאות. מאז השיא של 4.33% בתשואת ה-TNX^, ירדה תשואת הסדרה ב-19.6%.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

יותר מכך, באמונתם בתחזיות שלהם ולא של הפד', יצרו המשקיעים מצב של עקום תשואה הפוך (Inverted yield curve), רכשו אג"ח קצרים ומכרו ארוכים, מצב שקורה בדרך כלל כאשר המשקיעים חושבים שהריבית הנוכחית במשק גבוהה וצופים הורדות ריבית בעתיד. המסר מהשוק לנגיד ברור, "אדוני, לנוכח תחזיות האימה של כל אתר חדשות ושל כל גורו שמוכן להתראיין, שמשבר/מיתון מתקרב, אנחנו לא מאמינים שצריך להמשיך ולהעלות את הריבית כי הנזק יהיה גדול מהתועלת". גם המניות אותתו חוסר אמון בצורך להמשך העלאות הריבית, בטח לא בצורה האגרסיבית שמבטיח הנגיד. מדד ה-S&P 500 למשל מתנהג בדיוק כמו עקומת אגרות החוב, לאחר כל העלאת ריבית הוא עולה.

זה היה נכון עד העלאת הריבית האחרונה בשבוע שעבר שבה הסתבר, לפי ההתבטאויות של היו"ר ג'רום פאוול ב-14.12, שהפד' כלל לא מתרשם מטענות המשקיעים או מהירידה שמסתמנת באינפלציה. הוועדה שמחליטה על העלאת הריבית עדיין מחזיקה בעמדה שהריבית, ב-2023 תמשיך לעלות ושהם לא חושבים שסבב ​​חדש של הורדות ריבית יתחיל לפני 2024. "החזרת יציבות המחירים תדרוש ככל הנראה שמירה על מדיניות מגבילה למשך זמן", אמר פאוול ב-14 בדצמבר. זו עמדה ניצית, הרבה יותר ממה שצפו השווקים מה שהוביל לירידות חדות במניות.

המצב כרגע הוא שהאינפלציה, שעלתה בפראות עד לאחרונה נראית כמתמתנת ושכלכלת ארה"ב מאיטה את קצב הצמיחה, מאוימת במיתון, אבל עדיין נשענת על שלושה מגזרים כלכליים חשובים ביותר; תעסוקה, צריכה וחדשנות טכנולוגית. לדעת הפד', המלחמה באינפלציה חייבת להימשך למרות הסיכון הגדל שעליות הריבית יפגעו בשלושת העמודים שהזכרנו. הנגיד טען ביום חמישי שעוצמת התעסוקה והצריכה תעמוד מול העלאות הריבית. לדעת המשקיעים ההיפך הוא הנכון, האינפלציה מתמתנת והמשך העלאות הריבית בשלב הנוכחי יגרום למשבר כלכלי קשה.  

האמון בנגיד ובבנק המרכזי מתדרדר
בסוף 2021, כאשר האינפלציה התחילה להרים ראש, טען הנגיד פאוול בעקשנות ולאורך כל הרבעון האחרון של 2021 ואפילו בתחילת 2022, שמדובר בגל אינפלציוני שיחלוף מהר. עד כמה שזכור לי, השתמש במשפט "האינפלציה תהיה עיוות חולף" (אצלנו קוראים לכך, "מכה קלה בכנף"). אלא שבתוך כחודש מהנאום שנשא בפברואר 2022, שינה גישה ובמרץ התחיל בסדרת העלאות הריבית כאשר הגיע כנראה למסקנה שהאינפלציה היא הבעיה העיקרית של הבנק.

המשקיעים קיבלו תחילה את השינוי במדיניות בהבנה אלא שביוני, לאחר העלאה שלישית ובפעם הראשונה ב-0.75% ולצד היסטריית המיתון שהתפתחה, התחילו המשקיעים לשנות מחשבה. "הוא טעה בגדול בסוף 2021", אמרו משקיעים, "הוא טועה שוב והפעם זה יפגע בכלכלה". הדעה ששורה ארוכה של העלאות ריבית חזקות בתוך זמן קצר (שהבטיח הנגיד כשהעלה את קצב ההעלאות ב-16.6.22) עלולה ל"עודד" משבר כלכלי שיהיה קשה בהרבה ממיתון כי 2 הסקטורים החזקים בכלכלה, התעסוקה והצריכה, שעדיין תומכים בהמשך צמיחה, יפגעו משמעותית. בין יוני לאוגוסט ירדה סדרת ה-10 שנים החשובה, ה- Treasury Yield 10 Years) ^TNX), ב-25% ואילו מדדי המניות של הנאסד"ק וה-S&P 500 עלו במקביל ב-18% וב-13% בהתאמה מה שהצביע בצורה ברורה, בקיץ האחרון, שהמשקיעים לא מסכימים עם מדיניות הבנק.

חוסר ההסכמה של המשקיעים גדל בהתמדה. שימו לב שמאז העלאת הריבית בתחילת נובמבר ועד ליום שלישי האחרון, יום לפני התחלת הדיון על הריבית שהועלתה ביום חמישי, ירדו תשואות האגרות ב-17% אל מול שני מדדי המניות, ה-S&P והנאסד"ק, שעדיין עלו בכ-4.5%.

דו"ח האינפלציה החודשי האחרון הראה ירידה טובה מהצפוי, מ-7.7% אינפלציה שנתית באוקטובר ל-7.1% בנובמבר. הדו"ח הציג נתונים מעודדים באופן כללי. ההשפעה הייתה חיובית והמסחר של יום חמישי, עד לנאום הנגיד והעלאת הריבית, התחיל בעליות חדות במניות ובהמשך הירידה באגרות החוב. המשקיעים הרגישו שהם הצודקים. אלא שתוך כדי הנאום התהפכה המגמה במניות עם כל משפט שאמר הנגיד. לא רק שלא היה אופטימי בנושא האינפלציה אלא ששלל כול אפשרות שלא להמשיך ולהעלות הריבית. משפט המפתח של דברי הנגיד בנאומו ובמסיבת העיתונאים שלאחר הנאום ביום רביעי היה, "הבנק המרכזי לא התקדם מספיק בהשגת שליטה במחירים והוא לא הולך להירגע עד שזה יקרה", הנגיד פאוול חזר על המשפט הזה מספר פעמים.

התנהגות השוק בסוף השבוע שעבר, ה-S&P והנאסד"ק, ב-5.8% וב-7% בהתאמה ואילו הירידה בתשואות נבלמה, אומרת שאם המגמה הזו, של ירידה במניות ושל עלייה בתשואות האג"חים, תימשך זה כבר Game changer כי זה יצביע לא רק על אי אמון בנגיד אלא על שינוי בהערכת המשקיעים לגבי הכלכלה, יתחילו לחשוש ממיתון אמיתי!  

אין ספק שהנגיד מודע למה שחושבים המשקיעים. זו הסיבה בגללה השתמש שוב ושוב במשפט שציטטנו. הנגיד גם מודע כמובן לטענת המשקיעים. אחרי הכל גם הוא רואה שמאז העלאת הריבית האחרונה, בנובמבר וכולל אפילו את יום הנאום, מתדרדרות תשואות אגרות החוב הממשלתיות מטה. הנגיד רואה את ההתפתחות - מצב של עקום תשואה הפוך - הוא רואה הכל אבל מתעקש וחשוב לא פחות היא העובדה שאיש ממושלי הבנק לא חושב כרגע אחרת וזה נדיר שתהיה הסכמה מלאה בין 12 המושלים על מדיניות.

הטענה כאילו הנגיד והמושלים "נגד השוק" היא שטות. הנגיד רואה את התמונה כולה ויש לו את טובי היועצים. הוא מבין במדויק ממה חוששים המשקיעים אבל דעתי היא שבבנק חוששים בדיוק ממה שמקווים המשקיעים שיקרה. המשקיעים מאמינים שאם ימשיך הנגיד את העלאות הריבית הוא יפגע בתעסוקה ובצריכה מה שיביא למשבר כלכלי גדול. בבנק הגיעו כנראה למסקנה הפוכה, אם האינפלציה לא תרוסן ומהר יחסית אז במצב הנוכחי, של תעסוקה מלאה, הכנסה שעולה וצריכה, אי אפשר יהיה להשתלט על האינפלציה מה שיגרום למשבר קשה יותר. אחד ההסברים ששמענו הוא שבבנק החליטו ליישם את המדיניות של הנגיד הדגול פול וולקר, שהוביל את הבנק המרכזי בין השנים 1979 ל-1987.

וולקר היה הנגיד שבגלל מדיניותו נגד האינפלציה והבלגן שירש מהנשיא קרטר, הצליח הנשיא רייגן "לשנות את העולם". וולקר העלה את שיעור הריבית הבסיסית, שהייתה על ממוצע על 11.2% ב-1979, לשיא של 20% ביוני 1981. ריבית הפריים עלתה ל-21.5%,  מה שיצר את מיתון 1980-1982 שבו שיעור האבטלה הלאומי עלה ליותר מ-10%, מה שאפשר לנשיא רייגן לבצע את המעבר לכלכלת שוק. "זו הסיבה היחידה", טען הפרשן שהעלה את הרעיון, "למשפט החזק שאמר פאוול במסיבת העיתונאים ושחזר עליו בעוצמה. הוא מנסה כנראה 'לארגן מחדש את כלכלת ארה"ב בצורה טובה יותר'" (משפט של וולקר).

אני לא חושב כך, וולקר פעל בסביבה שונה לחלוטין ורייגן זה לא ביידן. לדעתי הגיעו בבנק להחלטה שכרגע הדבר החשוב ביותר הוא לתמוך בהמשך הירידה שהתחילה באינפלציה והנגיד מיישם מדיניות שהבנק המרכזי משתמש בה לא מעט, ה-friendly persuasion policy. מדובר במדיניות שאפשר לבצע אותה באמצעות העברת מסר. הנגיד והמושלים מאמינים שחשוב, בשלב הנוכחי, שהציבור, במיוחד בתקופת דצמבר-ינואר, ימתן את הצריכה, יעזור ללחוץ את המחירים מטה, יעזור לבלימת האינפלציה.

פאוול אמר שהריבית הבסיסית תגיע ל-5%-5.25% ב-2023. כל מי שמכיר את עקומות הפיליפ ומערכות היחסים בין ריבית להשקעות וצריכה בארה"ב יודע שלאורך המאה שעברה, בכל פעם שהריבית הבסיסית עוברת 5% והציפיות הן להמשך, מתחילות הריביות שמשלם הצרכן והמשקיע לעלות הרבה יותר, הצריכה יורדת והפיטורים מתחילים. הדבר האחרון שפאוול רוצה זה לגלות לפתע ירידה משמעותית בצריכה ובתעסוקה. בבנק מבינים שארה"ב של 2023 אינה יכולה לעשות חיקויים "למה שהצליח בעבר", לא כשרוסיה מאיימת על אירופה ובטח לא כשסין מאיימת על טאיוואן. ההבנה שלנו היא שהפד', כרגע, מתמקד באינפלציה וטוב שכך שהרי אם הציבור ייקח את הדברים ברצינות, התדרדרות האינפלציה תתחזק. אבל כפי שקרה בתחילת השנה, כאשר המדיניות השתנתה במהירות לאור ההכרה שה"אינפלציה החולפת" היא למעשה "אינפלציה משתוללת", כך גם יקרה הפעם אם האינפלציה תמשיך להתדרדר. פאוול זקוק לפסק זמן של רגיעת מחירים כדי להיות בטוח שהאינפלציה אכן יורדת ולכן "השכנוע הידידותי".

אם היינו מאמינים שהפד' יפעל "באגרסיביות לאורך זמן", כפי שהבטיח פאוול בשבוע שעבר, לא היינו מתביישים להפוך פסימיים לגבי המניות. אבל בארה"ב אנחנו עוסקים, מדינה שאמונתה בביזנס גדולה לא פחות מאמונתה בדת ושכבר ראינו מצבים כאלו בעבר. אז למרות מה שכרגע נראה מצב לא טוב למניות ולאג"ח כאחד, לא צריך עדיין לברוח משוק ההון ולא צריך להפסיק לחפש מציאות.


 * אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ. העושה במידע הנ"ל שימוש - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. הכתב עשוי להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל

* הטור נכתב ביום שני.

תגובות לכתבה(75):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 42.
    חדל קשקשת (ל"ת)
    לשלומו 25/12/2022 22:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 41.
    אז עכשיו התחלת לדבר עלך מציאות ?
    ארז 25/12/2022 07:59
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אחרי שלפני שבועיים אמרת שזה הזמן לקנות מניות ואז בדיוק השוק התחיל ליפול? לא בושה להגיד טעיתי .. השוק כרגע מסוכן ומומלץ להישאר בחוץ עד להתבהרות
    סגור
  • מסכים איתך שהשוק מסוכן כרגע
    משה רבנו 25/12/2022 18:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם במפולות קודמות היו שקנו כשחשבו ש עששרים אחוז זה הזדמנות ואכלו אותה
    סגור
  • הוא יחזור אליך בצורה מעליבה ויכתוב: "עדיף שתקרא את
    שון לארז 25/12/2022 10:48
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הכתבה"!!
    סגור
  • 40.
    לא משנה העיתוי , תמיד יוצאים מהקזינו עם פחות (ל"ת)
    יותם 24/12/2022 16:55
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • טען עוד
  • 39.
    פאוול שולט על כיוון הזרימה מהמניות לאיגרות חוב - (ל"ת)
    יותם 24/12/2022 09:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    הריבית יוצרת המטוטלת - מניות ואיגרות חוב -חכם מנצל (ל"ת)
    יותם 24/12/2022 09:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 37.
    שפאוול עובד יותר
    נראה באמת 23/12/2022 10:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על החלק הפסיכולוגי בכלכלה ובשוק אך אולי לא לעולם חוסן?
    סגור
  • 36.
    בדיחה של באפט: כשמגיע שפל רואים מי התרחצו עירומים (ל"ת)
    לא לשכוח בגד ים 22/12/2022 22:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 35.
    למוצי הגדול, הקטן וליחזקאל
    נחום 22/12/2022 21:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסוף שנת 99 ותחילת 2000 בזמן שהשוק דהר קדימה, מר גרינברג כל הזמן הזהיר שזה לא הגיוני. אז אל תגידו שהוא לא מזהיר כשצריך.
    סגור
  • כלומר ב22 השנים האחרונות לא היתה אזהרה
    יחזקאל 23/12/2022 03:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ב 2008 ולא ב2021 , וגם כיום כשהרבה גדולים ומבינים מדברים על מיתון והעלאת ריבית נוספת שירסקו עוד את השוק.
    סגור
  • למה שלא תבדוק מאמרים מסוף 2007, 2018 או 2021 (ל"ת)
    שלמה גרינברג 23/12/2022 15:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ב 2021 ובמהלך 2022 בזמן יריד כתבת הרבה בזכות הטכנולוגיה
    יחזקאל 25/12/2022 18:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואף המלצת על קניית סלים כאלה וכאלה, וזה ממש לא מתיישב עם אזהרה שהשוק בסכנת ירידות. גם כשנישאלת על משבר כתבת שאינך עוסק בזה. אנינ חושב שבעתיד הקרוב יוכח מה נכון ומה לא
    סגור
  • 34.
    תפיסה אופטימית של השוק בלי שום פסימיות מצויינת
    א. מרק 22/12/2022 20:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל בשוק עולה. מי שהבין והפנים ש'רעשי הרקע' אינם סתם רעשים אלה תמרורי אזהרה הציל כנראה חלק מחסכונותיו. כל משקיע מתחיל מבין שריבית גבוהה מעבירה משקיעים משוק המניות המתנדנד עם רמת סיכון גבוהה לחסכונות עם ריבית ואפס סיכון. שלמה גרינברג האופטימיסט המתמיד מבסס כנראה את האופטימיות שלו על איזה טראמפ שלא מסוגל לקרוא ולהבין שני משפטים ברצף. נכון שלמי שיש אורך רוח ולא זקוק לכסף במידי יכול להמתין כי היפוך יגיע מתישהו אבל כמו שציינתי בהתחלה, יש לא מעט מוקשים ומשקיע זהיר שהחליט לצאת מהבורסה עם הפסדים מינימלים צמצם את הפסדיו.
    סגור
  • חבל שאינך קורא המאמרים (ל"ת)
    שלמה גרינברג 23/12/2022 15:06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 33.
    השילוב טראמפ פאוול הרסני לכלכלה
    תקשיבו לביידן 22/12/2022 17:22
    הגב לתגובה זו
    1 4
    העולם כוחו משלם על הכניעה של פאוול לפופוליזם הזול והמסוכן של טראמפ. זה חשב שאם ירים את השווקים יבחר שוב בפועל קיבלנו חשבון של -30%ֶתשואה. ביידן הגון מידי בשביל להתערב בשוק המניות. ארהב בחרה בהוגנות עפ נוכלות חבל שגרינברג ממשיך לדבוק בנוכלות . מי שהקשיב לביידן מכר את המניות כבר מזמן
    סגור
  • 32.
    stay the course
    איתן 22/12/2022 17:11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ''הזמן המועדף עלינו לאחזקה של מניות הוא לתמיד '' או משהו דומה
    סגור
  • איזה מזל שכתבת באנגלית אחרת לא היינו מבינים (ל"ת)
    חכם 22/12/2022 18:49
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 31.
    לברוח לברוח או/ו לשרטז חזק עד אימה. (ל"ת)
    לגרינברג פרסם 22/12/2022 16:24
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • 30.
    בעבר הכלכלה נבחנה בשטח
    ל 22/12/2022 15:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היום היא נמדדת עפ"י דעות קהל מעוותות ויום יומיות,דוגמת הקורונה שהתחילה כבר בחזרתה
    סגור
  • 29.
    מה עם יתר הגורמים?
    לא ניראה 22/12/2022 13:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מלחמה באוקראינה. הצרות באירופה .?
    סגור
  • בכתבה הקודמת (ל"ת)
    שלמה גרינברג 22/12/2022 17:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא מצאתי משום מה בשתיים האחרונות (ל"ת)
    לא ניראה 23/12/2022 04:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא מצאת כי כנראה לא קראת
    שלמה גרינברג 23/12/2022 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכתבה של ה 16.12
    סגור
  • כתוב יותר קצר
    בחייך 29/12/2022 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יקראו
    סגור
  • 28.
    דוח רווחי החברות הקרוב יפיל את השוק בעוד 10ֶאחוזים
    השוק בירידה. לפי התחזיות לא יהיה שיפור עד אמצע שנה 22/12/2022 11:09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    השוק בירידה. לפי התחזיות לא יהיה שיפור עד אמצע שנה הבאה שבאזור הזה היחס בין ההיצע והביקוש משתנה.
    סגור
  • 93.67% בלי להניד עפעף ירידות...אבל
    ל 28 22/12/2022 12:26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    התנחמו...זה יהיה מהשיא שהיה ולא מעכשיו כך שזה לא כה נורא...
    סגור
  • 27.
    פדרל אסון
    דוד55 22/12/2022 10:22
    הגב לתגובה זו
    1 2
    יושבת שם חונטה שדואגת לעצמה ולחבריה ומבלבלת את המח עם כל מיני אינדיקטורים הזויים.הם מנצלים את הדמנציה של בידן ומשחקים עם כולם.טטראמפ שזה שהוא מישיגנע זה נכון אבל אצלו הפדרלי רזרב היה סותם את הפה.הרי הם פוגעים באנשי העסקים העשירים ביותר שיוכלו לספוג הפסדים אך גורמת להם למתן השקעות ולפטר עובדים בגין סגירת מחלקות.יגיע הרגע בו יחליטו כי עקב צמצום עובדים מסכנים חל שיפור ברווח הפסד .הבורסה תעלה והמסכנים ישארו מסכנים
    סגור
  • ארוחות חינם
    אין 23/12/2022 10:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הפד של ברננקי דרש/דורש כיוון הפוך 179%
    סגור
  • 26.
    תשואת האג"ח לטווח ארוך
    משתתף 22/12/2022 10:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כמו שאני מבין בכלכלה תשואת האג"ח יורדת משום שאנשים קונים אג"ח. זה לא מעיד על חוסר אמונה בפד, בדיוק הפוך. הציבור עדיין רואה העלאות ריבית. אין כאן חוסר אמונה בפד.
    סגור
  • ועוד איך זה מעיד על חוסר אמון
    שלמה גרינברג 22/12/2022 14:15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנשים קונים אג"חים למרות הבטחות הנגיד שהריבית תמשיך לעלות. כלומר, כשהריבית תמשיך לעלות האגחי"ם ירדו. אנשים קונים כעת כי הם מאמינים שהוא יעצור העליות בריבית. נא לחזור וללמוד איך הדברים עובדים
    סגור
  • תקן טעותי, אם ישנה כזו.
    יוסי. 23/12/2022 11:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קנית אג"ח ל10שנים. קיבלת 4%~~. אז מה אכפת לך אם ריבית תרד/תעלה ומחירם כנ"ל? כל שנה תקבל את 4% ובסוף תקופה קרן+4%!!
    סגור
  • 25.
    מדהים
    נחום 22/12/2022 09:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מר גרינברג, תותח היית ותותח תהיה. תודה רבה
    סגור
  • ההוא תותח שיורה פגזי נפל..ובקש ממנו לפרסם. (ל"ת)
    לנחום 22/12/2022 12:27
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 24.
    היה צפוי שפאוול יירגע לפני ההעלאה האחרונה
    מבין2 22/12/2022 08:57
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל הוא בשלו. לא נראה שהוא יוריד ריבית כמו שהוא אומר. 5% בטוחים עדיפים להרבה מאוד אנשים ממניות תנודתיות.
    סגור
  • ולהתרגל
    להרגיע 23/12/2022 10:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האינפלציה לא הולכת לשום מקום גם אם ייראה כאילו היפוך,זה לשנים,אין יותר ריבית אפסית,הפנימו וכמה שיותר מהר,כולל ההייטקיאדה
    סגור
  • 23.
    מדד 35
    שלי 22/12/2022 07:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עליה קטנה ושוב למחת 1800
    סגור
  • 22.
    "המשקיעים"
    כותב 22/12/2022 00:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מילה שמייצגת גוף הגיוני כביכול
    סגור
  • 21.
    שוק מניות במגמה יורדת
    אחד העם 55 21/12/2022 23:24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל עליה לצורכי ירידה. ומה שמציאה היום תתברר כמציאה יקרה. בהצלחה לכל המאמרים.
    סגור
  • 20.
    מי שקונה היום עושה עסקה מצויינת, מאשר אם היה קונה לפני
    המצב פשוט 21/12/2022 21:44
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הירידות הגדולות. יש מניות טובות שירדו גם ב-50%. יכול להיות שיהיה מיתון ושהמניות ישחקו עוד, אבל לטווח ארוך המצב נראה כהזדמנות (=עדיפות למניות חזקות שנותנות דיבידנדים)
    סגור
  • המצב ממש לא פשוט..אפילו מסובך מאי פעם...------
    איצ למצב הפשוט 22/12/2022 17:41
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אין הזדמנות ואין בטיח..זכור שמה שירד 50 אחוז צריך לעלות 100 אחוז לחזור לשיאו...אני מודיע לך שהשווקים לא יגיעו בשום טווח ארוך או קצר ובעצם עולם לא.
    סגור
  • לא ארוך ולא קצר. חדל הבטחות והזיות וקשקשת...הכל בנקרוט. (ל"ת)
    למצב פשוט 22/12/2022 12:29
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 19.
    מה בא קודם
    תרנגולת 21/12/2022 21:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הביצה או התרנגולת ??
    סגור
  • 18.
    ב 3200 כדאי, אבל בוודאי שלא עכשיו
    יחזקאל 21/12/2022 20:26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אין נתונים תומכים לעצירת הירידות. המצב לא ניראה טוב
    סגור
  • 17.
    פאוול אלוף ההריסות בעולם בחסות ביידן
    ברוך 21/12/2022 19:57
    הגב לתגובה זו
    3 2
    פאוול נגיד שלא שווה בכלל הולך עם הראש בקיר משוגע כזה עוד לא קם מעולם פאוול לא עובד אם הראש אלא אם התחת הרס מיפעלים הרס משפחות והרס את מה שרק אפשר
    סגור
  • אם אתה כזה חכם ויודע
    משה רבנו 21/12/2022 20:56
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איך זה שאתה לא מתמנה לייעץ לנגידים ושאי אוצר? נו באמת, יושבת מועצת נגידים ומחליטה , והם מספיק חכמים בטח יותר ממך וממני,
    סגור
  • 16.
    גרינברג שאלה רצינית בלי לקנטר
    מוצי הקטן 21/12/2022 19:39
    הגב לתגובה זו
    12 1
    האם ב15 שנה האחרונות אמרת תקשיבו - בשנה וחצי-שנתיים הקרובות אל תכנסו למניות תשבו על מזומן. כי אם לא. אז בשביל מה בכלל להתעסק בזה. צריך לשים הכל במניות ולא לגעת עד המוות
    סגור
  • איני חייב לענות אבל
    שלמה גרינברג 22/12/2022 14:17
    הגב לתגובה זו
    7 0
    בסוף 2021 כתבתי שכדאי למכור חלק מהמניות בגלל ההערכות המטורפות וכך עשיתי בכול פעם שהמניות שברו שיאי כול הזמנים ועלו לערכי חלל, תבדוק.
    סגור
  • חדל בבקשה... (ל"ת)
    לגרינברג 22/12/2022 17:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • בדקת???
    מוצי הגדול 21/12/2022 21:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכותב אמר את זה בשנה האחרונה תבדוק ותמצא
    סגור
  • אני לא זוכר שהמליצו איי פעם על יציאה ממניות, רק בדיעבד
    יחזקאל 21/12/2022 21:00
    הגב לתגובה זו
    1 2
    כשהגיעה המפולת הם ידעו להסביר מה קרה. בינתיים מניות ירדו בעשרות אחוזים. מול מה שגרינברג כותב, יש הרבה שמזהירים ממיתון, ואני לא שמעתי שמניות עולות במיתון.
    סגור
  • 15.
    וגונב את קופת המדינה
    טראמפ היה עושה הפיכה 21/12/2022 19:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טראמפ זה לא דוגמה לכלום. ושלמה גרינברג לא מבין את הפד יותר טוב מהפרשנים האמריקאיים. הוא מקשקש מתוך הפוזיציה שלו.
    סגור
  • 14.
    ספרטקוס מארגן מרד בסמכות הכלכלית (ל"ת)
    עבדי הבורסה 21/12/2022 18:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    עליות בטווח הקצר מאד
    שום דבר 21/12/2022 17:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האיפלציה גבוהה לביידן וגם לטראמפ.הציבור רוצה יציבות.הפד ימשיך להעלות.סין עדיין לא התעוררה והנפט זול לטווח קצר.
    סגור
  • 12.
    תודה וחג אורים שמח שלמה (ל"ת)
    אילן 21/12/2022 16:56
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 11.
    שלמה מה דעתך על אינטל Tsm
    יקי 21/12/2022 16:31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    האם הן מעניינות ? לא מחיר אלא פוטנציאל של החברה תודה
    סגור
  • אינטל
    יוסי 21/12/2022 20:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הזדמנות מצוינת
    סגור
  • כתבתי מספר כתבות לאחרונה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 21/12/2022 19:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    פאוול ימתן את עליית הריבית
    דוד 21/12/2022 16:24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    החשש בפד כיום הוא מגלישה למיתון. לכן פאוול ימתן את עליית הריבית למינימום.
    סגור
  • את פאוול היה צריך לנפנף מזמן
    בר 21/12/2022 20:03
    הגב לתגובה זו
    2 3
    ביידן לא ראוי להיות נשיא לדעתי עובד אם חיית אדם שהרס כל מה שעומד בדרך גם אם יעלה 100 פעם את הריבית המחירים ימשיכו לעלות
    סגור
  • היית חוסך תגובה אם
    שלמה גרינברג 21/12/2022 19:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    היית קורא את הכתבה
    סגור
  • 9.
    שלמה-בבקשה תסביר איך מורידים אינפלציה עם שוק מניות עולה
    משה 21/12/2022 16:20
    הגב לתגובה זו
    11 0
    הפד לא ייתן לשוק לעלות עד שיהיה לפחות 3% אינפלציה. נגמר עידן כסף בחינם מאוויר-תפנים בינתיים אתה כבר כמה שבועות אומר לקנות והבורסה יורדת מסכנים הטיפשים ששומעים לך וקונים
    סגור
  • "הפד לא ייתן לשוק לעלות"
    שלמה גרינברג 21/12/2022 19:48
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כלומר, אתה טוען שהפאד פועל לפי המצב בשוק המניות וכעובדה זה פשוט לא נכון. "נגמר עידן כסף ב"? באמת משה? הנזילות ירדה? למה שלא תבדוק הנתונים, הם זמינים. אני אומר לקנות מניות? תקרא שוב, לא את הכותרות משה, את הכתבות
    סגור
  • שלמה אל תהייה תמים- הפאד והבנקים הגדולים בארהב מתואמים (ל"ת)
    משה 22/12/2022 18:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • הוא צודק לטווח הארוך וכנראה שלא לבינוני/קצר
    Oz 21/12/2022 17:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא לשכוח גם שדוח התעסוקה בארהב מראה על תעסוקה כמעט מלאה- כל עוד זה המצב, הפד לא יעיל להוציא מהפה את המילים "הורדת ריבית". עצירה כן
    סגור
  • 8.
    חיכיתי להתייחסות שלך לנגיד סוף סוף
    צח 21/12/2022 16:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אחלה כתבה בשורות טובות
    סגור
  • 7.
    הוא יודע שאתה יודע מה שהוא יודע? (ל"ת)
    יש להזין שם 21/12/2022 16:04
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 6.
    להמשיך לעלות ריבית
    אורן 21/12/2022 16:01
    הגב לתגובה זו
    12 0
    יש עוד בלונים שצריכים להתפוצץ כמו כל המטבעות הקריפטו ששרפו מאות מליארדים לטיפשים
    סגור
  • לא שזה משנה אבל
    שלמה גרינברג 21/12/2022 19:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקרא בעיון את מה שאתה כותב
    סגור
  • 5.
    תודה רבה וחג שמח (ל"ת)
    t.elimeleh 21/12/2022 15:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    מסכים איתך!
    אילון 21/12/2022 15:30
    הגב לתגובה זו
    6 2
    פאוול משתמש באמירות מרתיעות כדי להימנע מהעלאת ריבית לרמות גבוהות יותר. הוא נעזר בעוד בכירים ב-FED היוצרים הרתעה מסויימת. וזה עזר להם. שוק המניות לא מוצא מנוח למרות ההזדמנויות הרבות שנוצרו. האם זו הרמה לקנות? האם לחכות לירידה נוספת של 5-10% בשוק? כל אחד ושיקוליו.
    סגור
  • 3.
    שלמה תודה וחג שמח (ל"ת)
    זיו 21/12/2022 15:22
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 2.
    תודה רבה שלמה. מעניין מאוד. (ל"ת)
    עמית 21/12/2022 15:22
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • 1.
    זה הזמן לעבור להשקעה במסלול מנייתי בקרנות ובקופות (ל"ת)
    מייק1 21/12/2022 15:12
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • שלא תעיז איש תמים הולך שולל אחרי שרלטנים טועים ומטעים (ל"ת)
    למייקל משרון בלום 21/12/2022 16:32
    הגב לתגובה זו
    13 3
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות