איך קארבנה הגיעה בתוך שנה משווי שוק של 60 מיליארד דולר לכמעט אפס?

המניה התרסקה השנה ב-98%, אבל זה לא אומר שמשהו ישתפר: "לחברה יש עוד דרך קשה לפניה" כך אומר אנליסט של וודבוש. האם היא בדרך להסדר חוב? החברה אמרה בעבר: "יש לנו נזילות כדי להגיע לרווחיות"
 | 
telegram
(6)

מניית קארבנה  CARVANA CO. +0.23% CARVANA CO. 241 +0.23% CARVANA CO. סגירה:0 פתיחה:237.88 גבוה:242.7 נמוך:235.2 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול:CVNA) נפלה בכ-98% ב-2022. בהחלט מרשים, אבל מה שעוד יותר מרשים זה שהיא מחקה שווי של 60 מיליארד דולר ונסחרת כעת לפי שווי של 700 מיליון דולר בלבד. זה לא קורה כל יום. אמנם כבר ראינו בתחום הרכבים החשמליים את ריביאן מזנקת לשווי של 150 מיליארד דולר ואז מתרסקת ל-20 מיליארד, או בהקשר של הקורונה: את מודרנה וזום מזנקות ומתרסקות - אבל אף אחד מהן לא מתקרבת לשווי אפסי, כפי שקורה לקארבנה.

לפעמים התרסקות כל כך חזקה של מניה יכולה בעצמה יכולה להיות סיבה אפשרית לקנייה (למשל - תראו את הזינוק של יותר מ-50% במניית פאגאיה בימים האחרונים לאחר שהצבענו על כך שהיא הפכה לכאורה לזולה, או אוטונומו שהצבענו על כך שהיא נסחרת עמוק מתחת למזומן) - אבל זה לא תמיד נכון. בניגוד למדדים הגדולים, שבסופו של דבר - לפחות היסטורית - מתקנים ועולים בחזרה, מניה לא 'חייבת' לעלות בחזרה. יש הרבה מניות שנפלו ונפלו - והתקומה לא הגיעה. 

במקרה של קארבנה יש אמנם כמה אנליסטים שוריים, אבל רוב האנליסטים אמביוולנטים כלפיה ונותנים לה המלצת 'החזק' - כלומר אל תקנו אותה. מחיר היעד הממוצע למניה הוא 13 דולר, אבל זה רק כי היא ממשיכה להתרסק ולהתרסק. ומה המומנטום של האנליסטים כלפיה? בחודש האחרון לפחות 6 הורידו המלצה. מדובר בין השאר על אנליסטים של נידהאם, בנק אוף אמריקה וטרויסט.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אחד האנליסטים הללו הוא סת' באשאם (Set Basham), אנליסט של וודבוש (Wedbush), שאומר כי "לחברה יש עוד דרך קשה לפניה" והוסיף סיבות נוספות לבעיות שונות בתעשיית הרכבים המשומשים לכך דובי על המניה, כמו למשל התוצאות המאכזבות גם של CARMAX INC -0.22% CARMAX INC 78.04 -0.22% CARMAX INC סגירה:0 פתיחה:77.63 גבוה:78.41 נמוך:77.16 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  (סימול:KMX) ברבעון האחרון. 

מחיר המניה של קארבנה בשוק עומד היום על 3.9 דולר אבל באשאם נותן למניה מחיר יעד של 1 דולר בלבד לעוד שנה לאחר שגם קיצץ את התחזיות שלו לתוצאות החברה ברבעון הרביעי של השנה.

"קארמקס ציירה תמונה עגומה של התעשייה בטווח הקרוב, והדגישה שמתחרים רבים הורידו מחירים בחדות כדי להפחית מלאי בעלויות גבוהות מנופחות בסביבת מחירים יורדת. עם ירידות מחירי המכוניות המשומשות שעלולות להאיץ, אין איפה להסתתר", כתב בשאם שהוריד את אומדן המכירות שלו לרבעון הרביעי של קארבנה ל-85 אלף, לעומת ההערכות הקודמות שלו של 94 אלף.

בפועל החברה מכניסה ברבעון האחרון כ-3.4 מיליארד דולר, ירידה של 2.7% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, אבל היא גם הפסידה בשורה התחתונה 508 מיליון דולר. כן, ברבעון, זאת לעומת הפסד של 68 מיליון ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה היא שרפה 585 מיליון דולר (תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת), שזה רק שיפור לעומת שריפה של 1.42 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

מניית החברה מתרסקת כבר שנה וחצי. הירידה נמשכה גם ברבעון השלישי האחרון לאחר ירידה מפתיעה במכירות, שהובילו גם לסבבי פיטורים נרחבים בחברה ודיווחים על מחזיקי האג"ח של החברה שאולי יפעלו ל"ארגון מחדש של חובות" - או בעברית פשוטה: חשש להסדר חוב. החברה עצמה כמובן מכחישה שזו אפשרות מבחינתה ואומרת כי היא לא מעורבת בדברים כאלה אם ישנם וכי היא לא תתייחס לשמועות.

בחברה בינתיים דוחים את הדברים ואמרו לאחרונה: "המסר שלנו ללקוחותינו, לבעלי המניות, לעובדים ולבעלי עניין אחרים נותר ברור: אנו מתמקדים באופן מיוחד בביצוע התוכנית לרווחיות המתוארת במכתב לבעלי המניות ברבעון השלישי ויש לנו נזילות משמעותית כדי להביא אותנו לשם". אבל האם זה נכון? לא בטוח. לחברה יש בפועל מזומנים בהיקף של 316 מיליון דולר ועוד צורות שונות של מזומן. יש לחברה לכאורה נכסים שוטפים בהיקף של 4.47 מיליארד דולר - אבל זה בעיקר כי יש לה מלאי רכבים של בהיקף של 2.6 מיליארד דולר, שיפור לעומת 3.15 מיליארד ברבעון המקביל. היא גם יכולה להיתקע עם המלאי הזה, כך שצריך לקחת את הניסיון של החברה להרגיע את השוק - בעירבון מוגבל.

תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מהמילה
    קארבנה נגזרת 29/12/2022 14:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קרבן,והקרבן הוא כמובן המשקיע
    סגור
  • 5.
    חברות שלא יציגו רווחים
    אזרח 29/12/2022 07:45
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יכירו את המושג ''הונאת משקיעים'' בבית משפט
    סגור
  • 4.
    לייצר ולהרוויח כסף - כל השאר תירוצים למפסידנים
    לילי 29/12/2022 07:23
    הגב לתגובה זו
    3 1
    השוק תמיד צודק . זו חברה שמצופה ממנה שתייצר ותרוויח ואם המכונה לא מייצרת כסת היא לא שווה אגורה . שלב התקווה שהילד יתבגר עבר מזמן .
    סגור
  • 3.
    כתבה בלי תוכן
    החיים 29/12/2022 05:57
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מרוב מילים הקורא שלא מכיר את החברה לא מבין מה זו בה החברה מה תחום עיסוקה ? וחוץ מכתבה על הימור בהשקעה ? על חברה שהוא לא מכיר אין בכתבה כלום
    סגור
  • 2.
    בירבורים - מה עם תשובה פשוטה לכותרת המפוצצת
    בירבורים 28/12/2022 23:49
    הגב לתגובה זו
    6 0
    למה החברה פתאום מפסידה חצי מיליארד ברבעון לעומת 68 מיליון ?
    סגור
  • טען עוד
  • 1.
    למה היא ככ יורדת
    מ 28/12/2022 22:58
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ים של צרות. חברה מפסידה,עם חובות גדולים, אבל גידול גבוהה במחזור המכירות משנה לשנה, וציפיה שעוד 5-6 שנים יהפכו לחברה ריווחית. שהריבית והמדד נמוכים, החובות לא כ"כ מכבידים, בטח שהמחזור גדל בצורה חדה. אבל שהריבית עולה מרבע אחוז לאזור 5%, זה אומר תשלום של מאות מיליוני דולרים בשנה רק על הריבית. ואם ההלוואות צמודות למדד, זה עוד 8% ,בכלל שחיטה. צריך להוסיף לזה שהצרכן האמריקאי בצרות, ההלוואות שאנשים קנו איתם מכוניות, לא בטוח שיכובדו (סוג של סאב פריים), ואם כל זה לא מספיק- מחירי המכוניות המשומשות (הרכוש של החברה), יורד בחדות בזמן האחרון
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות