המכירות הקמעונאיות לחגים צנחו, אבל המסחר המקוון בעלייה
השוק לא אהב את מה שהוא ראה ממספרי המכירות הקמעונאיות הסופיים של החגים לשנת 2022, שקבעו שנה קשה לקמעונאים, זאת בזמן שהמסחר האלקטרוני ממשיך לפרוח.
נתוני הובלות של DHL מראים שבעוד ששוק הצרכנים המרכזי נסוג, בקטגוריות רבות מכירות המסחר המקוון נותרו חזקות. "המסחר האלקטרוני ממשיך לפרוח", אמר ג'ים מונקמאייר, נשיא התחבורה של DHL Supply Chain, צפון אמריקה. DHL תיארה צמיחה גדולה בתחום המסחר האלקטרוני וחברת הלוגיסטיקה משקיעה רבות בפלח זה. "הייתי אומר שהחללים האחרים שעדיין צומחים די מהר עבורנו הם רכב והנדסה גבוהה, ייצור כמו גם מוצרי צריכה ומשקאות חריפים ברמה גבוהה. גם מוצרי מזון מצליחים", אמר מונקמאייר.
על רקע מכירות חלשות בתקופת החגים משנה לשנה, המכירות המקוונות היו אלו שראו את העליות הגדולות ביותר משנה לשנה, וזינקו ב-9.5% במהלך עונת החגים, על פי נתוני הפדרציה הקמעונאית הלאומית שפורסמו היום. אבל מונקמאייר אמר ש-DHL רואה ירידה מתמשכת של הצרכן הקמעונאי המרכזי, כאשר המלאי הקרוב לשיא מזכיר את הנסיגה בשווקים. כתוצאה מכך, יותר קמעונאים מורידים מחירים כדי להיפטר מהמלאי שלהם.
בדצמבר, סקוט סורדין, מנכ"ל DHL Supply Chain, אמר שהוא צופה הנחות נוספות לאחר החג. "מעולם לא ראיתי רמות מלאי כאלה ובמיוחד אחרי חגיגות תחילת השנה, קמעונאים לא יכולים להמשיך לשבת על המלאי הזה אז ההנחות שהם דחפו תישארנה לעוד זמן רב", אמר. האינפלציה היא אחת הסיבות מאחורי הירידה בהוצאות בחגים.
נתוני המכירות הקמעונאיות שפורסמו היום הראו ירידה של 1.1% בדצמבר, מעט יותר מהתחזית של 1%, המשקפת ביקוש צרכני פושר במהלך עונת הקניות בחגים. אבל מונקמאייר בטוח שתהיה תפנית כאשר הלחצים האינפלציוניים בשרשרת האספקה, כגון תעריפי הובלה, ירדו מתחת לרמות השיא של המגיפה. נתוני האינפלציה האחרונים, הן מדד המחירים לצרכן והן מדד המחירים ליצרן, סיפקו אישור להקלה באינפלציה.
"אני חושב שנראה את נקודת המפנה מתישהו באמצע עד סוף הרבעון השני", אמר. "העלות של המכולות שנעה מ-20,000 דולר למכולה ל-3,000 דולר תוזיל את העלויות להרבה מוצרים שונים. ובנוסף לכך, עלויות הדלק יורדות, והן צפויות להמשיך לרדת לאט אבל בהתמדה בהמשך השנה. אני חושב שהצרכנים ישימו לב לכך מיד, ונקווה שנחזור לחלק מההוצאות שראינו בשנתיים האחרונות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה