לוסיד כונתה "טסלה לעשירים", אבל מאז הכניסה לוול סטריט המניה במינוס 90%; האם יש עתיד לחברה ולמניה?

על השבוע הקשה של לוסיד, איך זה קשור לתקן ההטענה של טסלה ומה צפוי להיות בדוחות של החברה בשנים הקרובות?
 | 
telegram
(7)

לוסיד היתה אמורה להיות המתחרה של טסלה. בכירים בטסלה הקימו את חברת הרכבים החשמליים שאמורה היתה לספק רכבי יוקרה חשמליים. נישה גדולה מאוד שחברות הרכב החשמלי השאירו לשלב הבא.  לוסיד לרגע כבשה את וול סטריט וההודעה שלה להיכנס לוול סטריט דרך ספאק, גרמה לספאק להגיע למעל 100 דולר, פי 10 ממחירו הבסיסי ובאזור ה-80 מיליארד דולר לחברה החדשה. אבל אז החלה הבורסה האמריקאית להבין שספאקים לא מספקים את הסחורה ובמקביל להפנמה שיזמי הספאק יצרו מנגון שמייצר להם תמיד רווח, אבל לא למשקיעים, שונו התנאים של המיזוג.

ועדיין, זה היה אחד הספאקים המעניינים וכנראה גם האמיתיים עם הכנסת פעילות שהיתה בחיתוליה, אבל הראתה צמיחה פנומנלית ומוצר מבטיח. קראו ללוסיד - טסלה לעשירים, אבל מאז המיזוג שהושלם לפי שווי של כ-30 מיליארד דולר, המניה בירידה והיא נוגעת בשפל חדש - 5.5 דולר שמבטא לה שווי של 5.5 מיליארד דולר.

הסיבה לירידות של כ-15% בשבוע האחרון היא ההצלחה של טסלה להגדיר את המטען EV שלה כסוג של תקן בצפון אמריקה כשחברות EV רבות וגם חברות מסורתיות מאמצות את התקינה של טסלה. המשמעות היא שטסלה בעצם תהיה אחראית על אספקת החשמל לרכבים מתוצרת אחרת דרך הסטנדרט שלה והשאלה היא האם דרך ההטענה היא גם תוכל לשאוב מידע על הרכבים? בג'נרל מוטורס ובפורד שאימצו את התקינה של טסלה, כנראה לא מודאגים, לגישתם זה עניין עסקי לגמרי והם כמובן משלמים לטסלה על  הטעינה. כלומר, אין כאן עניין נוסף מעבר לשירותים שמקבלים מטסלה. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אצל לוסיד המצב שונה. הרכבים שלה זקוקים לטעינה של 1,000 וולט, בעוד מטעני טסלה עובדים על 400 עד 600 וולט. כלומר, במילים פשוטות, הטעינה של טסלה לא תאפשר טעינה לרכבי לוסיד.  על פניו, השוק שמאיץ את הטכנולוגיות והאפשרויות עם דגש על הרחבת השימוש בסוללה, יגיע בשלב מסוים וכנראה לא מאוחר גם לטעינה של 1,000 וולט, אבל לוסיד בשלב זה לא יכולה להתחבר לתקינה הקיימת והרכבים שלה לא יוכלו להשתמש בעמדות הטעינה של טסלה. זו בעיה כי זה מצמצם את יכולת הטעינה של בעלי הרכב. ככל שהרשת רחבה וגדולה יותר כך הצרכנים כמובן מרוצים יותר. רשת קטנה היא בעיה לצרכן.

על רקע זה, לוסיד מנסה לייצר סטנדרט גם לטעינה מהירה של 1,000 וולט, רק שהיא שחקנית קטנה בשוק והיא לא סוחפת את עולם ה-EV אחריה כמון שטסלה יכולה. הבעיה שגם כשהמערכות הטענה ישתפרו לכיוון ה-1,000 וולט, לוסיד תאבד את היתרון הטענה שלה שהוא מהיר יותר מהסטנדרט הקיים. מעבר לכך כשהשוק יעלה לכיוון ה-1,000 וולט היא כבר היתה אמורה להיות במספרים גבוהים יותר.

המשקיעים מבינים את ההשלכה של הטעינה על יכולת המכירה של לוסיד והמניה כאמור ירדה לשווי של 5.5 מיליארד דולר - 5.5 דולר למניה. בשנה הנוכחית צפויה לוסיד למכור במיליארד דולר ובשנה הבאה ב-2.65 מיליארד דולר. האנליסטים מצפים להפסד של כ-1.4 דולר השנה וכ-1.14 דולר בשנה הבאה. מדובר על הפסד מצרפי של מעל 2 מיליארד דולר וזו בעיה נוספת של החברה - ההגעה לרווח תגיע רק במסה מכירות גדולה פי כמה מהמצב הנוכחי - וזה לא נראה קורה בשנתיים-שלוש השנים הקרובות. במקביל החברה שורפת מזומנים ומתישהו וזה לא יהיה רחוק היא תנסה לגייס הון או חוב. גיוסים כאלו עלולים להשפיע לרעה על מחיר המניה.

עם זאת, יש עניין מצד משקיעים וקרנות בכניסה להשקעה בחברה. בעבר זו היתה הקרן הממשלתית של ערב הסעודית ויש גורמים נוספים. הרכבים נחשבים איכותיים ומבוקשים ורכישה או מיזוג הם אופציה. 

לפני מספר חודשים קפצה מניית לוסיד במהלך המסחר עד לעלייה של 100% במחזור ענק, כשההערכות הן שהקרן הסעודית תרכוש את מלוא מניות החברה בבורסה בדרך של הצעת רכש. לוסיד לא מסרה הודעה רשמית, וכך גם לא קרן ההשקעות של ערב הסעודית, והמניה נרגעה. על פי הדיווחים בתקשורת, היו מגעים בין הגופים ונראה שזה לא התחבר בגלל עניינים של מחיר. ייתכן שבסוף לא תהיה ברירה ולוסיד תבין שהיא צריכה גוף עם כיסים עמוקים. 

תגובות לכתבה(7):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    אולי NXU תציל את לוסיד עם הטעינה המהירה מאד שלה (ל"ת)
    ניראה כמו שת"פ עתידי 24/06/2023 09:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    lucid and Rivian
    ל לוסיד יש את המכונית היפה ביותר ול rivian יש את ה 24/06/2023 03:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ל לוסיד יש את המכונית היפה ביותר ול rivian יש את ה pic up היפה ביותר…
    סגור
  • 5.
    מתלבט אם למכור את המניות של לוסיד בהפסד גדול (ל"ת)
    א 23/06/2023 22:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    אם הם ״תקועים״ עם בעיית חשמל, הפתרון יכול להיות פשוט
    שחר 23/06/2023 20:50
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שנאים, כן, מתאם שבצד אחד מקבל מתח ובצד שני פולט את המתח הרצוי לפי היצרן
    סגור
  • 3.
    אוהב את החברה הזו, המניה בינתיים גרועה (ל"ת)
    בני 23/06/2023 19:25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • טען עוד
  • 2.
    כתבה
    אלירם 30/01/2023 07:10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מחזק את התגובה הראשונה
    סגור
  • 1.
    תמשיכו עם העדכונים האלו
    אבי 29/01/2023 10:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תודה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות