יאהו תפטר 20% מכח האדם, יותר מ-1,600 עובדים

כך על פי דיווח בחו"ל וזאת במטרה לצמצם את עלויות הפרסום שלה. המנכ"ל: "המחלקה אינה רווחית". החברה עצמה רושמת הכנסות של 8 מיליארד דולר בשנה; יאהו נכנסה בחודש נובמבר האחרון לשותפות עם טאבולה הישראלית תמורת 25% מהמניות
 | 
telegram
(1)

האם יאהו! (yahoo) תפטר כ-20% מכח האדם בחברה, שהם כ-1,600 אנשים? אתר Axios טוען שמנכ"ל החברה אישר את הפרטים. על פי הדיווח, המהלך הוא כחלק מ"ארגון מחדש" של מחלקת הפרסום בחברה. על פי הדיווח יותר מ-50% מעובדי מחלקת הפרסום של יאהו - יותר מ-1,600 אנשים - יילכו הביתה.

עוד על פי הדיווח, מנכ"ל יאהו, ג'ים לנזון אישר את הפרטים ואמר שהפיטורים לא קשורים "לאתגרים פיננסיים, אלא לשינויים אסטרטגיים ביחידת הפרסום" של החברה - כיוון שזו "אינה רווחית" שהוסיף כי הפיטורים יהיו "מועילים מאוד לרווחיות של יאהו באופן כללי", וכי זה יאפשר לחברה "להתפרע" ולהשקיע יותר בחלקים אחרים של עסקיה שהם כן רווחיים. "זו הייתה בעיה ארוכת שנים שמשפיעה על כל וריאציה של החברה הזו... בעיה שהייתה צריכה להיפתר בסופו של דבר" הוא אמר.

יאהו בכללותה נחשבת לחברה רווחית. בשורה העליונה היא רושמת הכנסות של כ-8 מיליארד דולר. 
לדברי Axios, כ-1,000 עמדות יבוטלו כעת, המהווים 12% מסך הקיצוצים המתוכננים ביאהו. 8% הנותרים (או יותר) יתרחשו במחצית השנייה של השנה. המנכ"ל אמנם אמר שהוא לא יכול לספק את המספר המדויק של הקיצוצים העתידיים הצפויים, אך אישר שהמספר הכולל של הפיטורים יסתכם ביותר מ-50% מהצוות הנוכחי של יחידת הפרסום שהם יותר מ-20% מכח האדם של יאהו כולה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

כחלק מהשינויים, יאהו צפויה לסגור חלק מעסקי הפרסום שלה שנקרא SSP שלה, או פלטפורמת צד ההיצע, המסייעת לבעלי אתרים דיגיטליים למכור מודעות אוטומטיות כנגד התוכן שלהם. היא גם תשבית את פלטפורמת הפרסום המקומי שלה, הנקראת Gemini,

במקביל, יאהו רוצה למנף את השותפות החדשה שלה עם Taboola הישראלית, שותפות שפורסמה בחודש נובמבר האחרון, כאשר בתמורה לשת"פ יאהו קיבלה 25% ממניותיה של טאבולה. מדובר על הסכם ל-30 שנה כאשר מבחינת טאבולה זה כמובן הישג גדול. ביאהו מקווים באמצעות השת"פ להגדיל פי 8 את מספר המפרסמים שמתחרים על מיקומי מודעות בנכסים של Yahoo.

בראיון לביזפורטל אחרי חתימת ההסכם אמר אדם סינגולדה, מייסד טאבולה: "מדובר בהכפלה פי 5 של התזרים שלנו. ניצחון לכל מי שעובד איתנו". החברות צופות הכנסות של לפחות מיליארד דולר בשנה שאותו יחלקו ביניהן, כאשר טאבולה תקבל בלעדיות על פרסום המודעות.

לדברי סינגולדה" "אתרי התוכן גם מרוויחים מההסכם כי אם אתה עובד עם טאבולה היום אז בצד השני כל המפרסמים של יאהו קונים גם טאבולה - כלומר מעכשיו יש לך יותר מפרסמים. אנחנו גם נוכל להשקיע יותר בייצור מוצר. אני חושב שבעלי המניות מרוויחים בגדול ואני משתדל להיות צנוע".

זה בעצם מגיע בגלל אחרי המגבלות של אפל על הפרטיות. איך אתה רואה את עתיד התחום?
סינגולדה: "חשוב להבין, אחרי מה שאפל עשתה בתחום הפרייבסי (פרטיות. נ"א) העתיד של האינטרנט יהיה בעיקרו מבוסס על הקשר – לא יטרגטו אותך כאדם אלא את מה שאתה קורא. יתאימו לך תוכן בהתאם לתכנים שאתה קורא.

"גם מבחינת אתרי התוכן - צריך שיהיה מידע אמין באינטרנט. אני לא רוצה שאנשים יקראו חדשות בטיקטוק או פייסבוק אלא באתרי החדשות".

ובחזרה לדיווח הנוכחי - יאהו סוגרת את עסקי ה-SSP במקום למכור אותו, בין השאר משום שהיא לא רצתה להיות נעולה בהסכם לאחר המכירה שבו היא תיאלץ להשתמש ב-SSP שלה באופן בלעדי. 

יצוין כי יאהו עברה מספר ידיים בעשור האחרון. ענקית התקשורת Verizon רכשה את AOL תמורת 4.4 מיליארד דולר בשנת 2015, ואת יאהו שנתיים לאחר מכן תמורת 4.5 מיליארד דולר ואז מכרה אותן לפני שנה וחצי לקרן ההשקעות הפרטית אפולו ב-5 מיליארד דולר כמו גם גם את עסקי הפרסום הדיגיטלי שלה (4.25 מיליארד במזומן), כך שמבחינתה של וריזון היה מדובר בעסקה הפסדית.

וריזון רכשה את החברות כדי "להכניס חיים במותגים רדומים, שאיבדו גולשים לאורך השנים", אך ביאהו נשאר בסיס שכולל מאות מיליוני חשבונות. היא רצתה להפוך את יאהו להרבה יותר פופלארית אזבל לבסוף ויתרה על כך.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חורף כלכלי עולמי לפננו !!!
    דן 09/02/2023 21:30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא לקחת הלוואות מיותרות ....לא לחחליף לרכב חדש וכיו"ב .....תתחילו לשנות את הדיסק !!!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות