סימילרווב
צילום: רותם כנעני

סימילרווב מצמצמת הפסדים, אבל מנמיכה ציפיות – תצמח השנה ב-15% בלבד

החברה הכתה את התחזיות לשנה כולה ועולה במסחר המוקדם, אבל 2023 תהיה מאתגרת
תומר אמן |
נושאים בכתבה סימילארווב

סימילרווב שנסחרת בשווי של 530 מיליון דולר, הכניסה 51.3 מיליון דולר ברבעון, לעומת צפי להכנסות של כ-50.6  מיליון דולר. ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם ב-11 מיליון דולר, לעומת צפי להפסד של 15 מיליון דולר. התוצאות האלו מרימות את המניה לקראת פתיחת המסחר בוול סטריט, אבל - החברה צופה צמיחה של 15% בלבד בהכנסות ב-2023 ל-221-222 מיליון דולר, לעומת צמיחה של 40% בשנת 2022.  עם זאת, ההפסד התפעולי צפוי לרדת ל-30 מיליון דולר, לעומת מעל 60 מיליון ב-2022. החברה צופה להגיע לתזרים חיובי רק ברבעון האחרון של 2023.

  החברה שעוסקת בניטור ומדידת תנועה באינטרנט, פיטרה כ-120 עובדים בחודשים האחרונים – כ-10% מכח האדם שלה.  זו אחת הסיבות המשמעותיות להקטנת ההפסד. השאלה אם זה מספיק - מדובר בחברה מפסידה שבעצם חיה בזכות הנפקה בוול סטריט שהשלימה בתקופת הגאות לפני כשנתיים. במבחנים האמיתיים - לייצר ערך למשקיעים, ולייצר רווחים לחברה, היא בינתיים כשלה.

במהלך הרבעון האחרון סימילרווב השתמשה ב-12 מיליון דולר כשבסוף השנה בקופה כ-79 מיליון דולר. 

הנהלת החברה מסרה כי ברבעון הראשון ההכנסות יסתכמו בכ-52.5-53 מיליון דולר, כשההפסד התפעולי המתואם יהיה כ-12 מיליון דולר. אפשר להעריך בזהירות שקופת החברה תרד מתחת ל-70 מיליון דולר. השאלה הגדולה היא האם הקופה תספיק למעבר לרווח-תזרים חיובי. להערכת החברה - התשובה היא כן.

הנהלת החברה מוסרת כי מספר הלקוחות שמשלמים לה מעל ל-100 אלף דולר הגיע ל-337 לקוחות, עליה של 24% בהשוואה לרבעון המקביל. עוד מדווחת החברה כי מחויבות הלקוחות למוצר של החברה בא לידי ביטוי גם באחוז ההכנסות מחוזים רב שנתיים, אשר עלה ל-39% מסך ההכנסות השנתיות הצפויות נכון לסוף שנת 2022, זאת לעומת 33% ברבעון המקביל אשתקד. 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה