גם נסטלה צפויה להמשיך להעלות מחירים - השאלה היא רק בכמה

הסיבה לעלייה הצפויה: האינפלציה פוגעת ברווחי החברה. הענקית השוויצרית פספסה את התחזיות כאשר היא דיווחה על רווח של 9.27 מיליארד פרנק שוויצרי (10 מיליארד דולר)
 | 
telegram

אחרי שגם יוניליוור המתחרה צופה כי היא תעלה מחירים בשנה הקרובה (להרחבה), גם 
נסטלה השוויצרית, ענקית המזון, מעריכה שהיא תמשיך גם השנה להעלות את המחירים. האמירה הזו מצד נסטלה מגיעה אחרי שהחברה דיווחה על תוצאותיה לשנת 2022 ובהן רשמה רווח של 9.27 מיליארד פרנק שוויצרי (10 מיליארד דולר) על הכנסות של 94.4 מיליארד פרנק (102.3 מיליארד דולר). המכירות של החברה אמנם גדלו ב-8.4% לעומת השנה שעברה, אבל האינפלציה שחקה את הרווחיות והחברה פספסה את צפי האנליסטים לרווח של 11.6 מיליארד פרנק. בשנה שעברה נסטלה העלתה את המחירים ב-8.2%.

בשנה הקרובה נסטלה צופה צמיחה של 6-8% במכירות, כאשר הצד המעודד מבחינת החברה הוא שהיא עוסקת בשוק ש'צריך אותו בכל מצב עולם' - אנשים ימשיכו לקנות אוכל כדי לאכול. נכון שלא הכל אלו מוצרי חובה ובהחלט אפשר לוותר על ממתקים, ועדיין מדובר באוכל שבסופו של דבר אנשים צורכים, וגם לא רוצים לוותר עליו. לדברי החברה, היא הצליחה להמשיך לצמוח בשורת ההכנסות כאשר "הביקוש נותר חזק למרות עליית המחירים, ולמרות שהצרכנים היו יכולים להחליף למוצרים זולים יותר בקטגוריות שונות". המנכ"ל מארק שניידר ציין שקפה וטיפול בחיות מחמד, הם "קטרי הצמיחה" של החברה, והם "מחזיקים מעמד היטב".. "אנו רואים גם מגמות מתמשכות לקראת פרימיזציה של מזון לחיות מחמד בכל השווקים המתקדמים, ובדרך כלל המגמות הללו אינן מאטות או נפסקות בתקופות של אי ודאות כלכלית", הוסיף.

"אנחנו מסתכלים בעניין על לא מעט שווקים, האם האינפלציה שם שהייתה בעיקרה מונעת מאנרגיה וסחורות, תתורגם גם לאינפלציה של העלאות שכר. מדינות רבות מנהלות משא ומתן על החוזים השנתיים שלהן כעת, אז זה משהו שאנחנו מסתכלים עליו בעניין, כמו כולם", כך שניידר. לדבריו, החברה צפויה להעלות את המחירים אבל סירב לומר על כמה אחוזי התייקרות מדובר. "הרווח הגולמי שלנו יורד בכ-260 נקודות בסיס - זה מאוד משמעותי. זה אחרי כל התמחור שעשינו ב-2022", אמר שניידר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

נסטלה אחראית על מותגים כמו הקפה הנמס של Nescafe וחטיפי השוקולד KitKat. אצלנו בישראל נסטלה היא הבעלים של חברת אסם והמשמעות היא שגם בארץ המחירים צפויים להמשיך ולהתייקר. בארץ מדובר על מותגים כמו במבה, צבר, פיטנס, ביסלי,  פתיבר, טבעול, ערגליות ועוד.

מנגד - ייתכן כי במדינות השונות בעולם בהן פועלת ענקית המזון, היא תבחר להעלות את המחירים בהתאם לגובה האינפלציה באותה מדינה ומהבחינה הזו אולי בישראל יש לנו יתרון מכיוון שהאינפלציה פה עדיין נמוכה יחסית לעולם. מנגד, בארה"ב האינפלציה נמצאת בירידה חדה (6.4%), וכך גם באירופה (8.5%), ואילו בישראל היא עדיין יציבה ברמה של 5.4%. בכל מקרה, הצפי של בנק ישראל הוא לירידה משמעותית באינפלציה בשנה הקרובה, כאשר בבנק מעריכים שהאינפלציה תחזור תוך שנה לתוך תחום היעד (1-3% בשנה).

בשנה האחרונה החלק הגיאוגרפי שנפגע הכי הרבה אצל נסטלה היה השוק האירופי, שם היא חוותה פגיעה של 190 נקודות בסיס. "אירופה ראתה את הזינוק באינפלציה מגיע, ואת עליית מחירי האנרגיה, גם ובמיוחד לאחר הפלישה לאוקראינה. וכך, ברור שחלק מהמשא ומתן השנתי במדינות כבר נעשה, והיה קשה יותר ליזום פעולות תמחור לאחר מכן".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות