ארבה מזנקת בשל הערכות שטסלה תאמץ את הרדאר שלה, הנהלת החברה "אין במה לעדכן"
ארבה ארבה רובוטיקס (US) +8.57% ארבה רובוטי 1.9 +8.57% סגירה:0 פתיחה:1.82 גבוה:1.92 נמוך:1.77 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עולה ב-48% למחיר של 6.5 דולר, המבטא שווי של 420 מיליון דולר. בוול סטריט מעריכים כי החברה שמפתחת מכ"ם לרכב חשמלי ואוטונומי בעל רזולוציה גבוהה וטווח ארוך המבוסס על ערכת שבבים שפיתחה, מועמדת להיות אחת הזוכות בשת"פ עם טסלה. הפוטנציאל כמובן גדול, אבל הודעה רשמית מטעם טסלה ומטעם ארבה, לא יצאה. המחזור במניה מבטא היקף כספי של 200 מיליון דולר - כמחצית משוויה של החברה כולה והמסחר עדיין רחוק מסיום. בעקבות פניית ביזפורטל מסרה הנהלת החברה - "כחברה ציבורית אנחנו מעדכנים על פי הדרישות כאשר יש לנו במה לעדכן"
טסלה שהיא המובילה בשוק הרכבים החשמליים הודיעה על הוספת מכ"ם כחלק מחיישני הנהיגה האוטונומית שלה. הפתרון של ארבה מתחבר לצרכים של טסלה והשוק כבר לקח הימור.
טסלה פרסמה מידע טכני וטכנולוגי על מערכת המכ"מ ובמסגרת המידע הוצג כי החברה מתכננת להשתמש ברכיב שנקרא פניקס (Phoenix) כשבמקרה או לא במקרה זה השם של מוצר הדגל של ארבה. אומנם כרגע מדובר רק בשמועה וחיבור נקודות שיכול להתברר כשגוי ואין עדיין הצהרה רשמית, אבל נראה שזה מספיק טוב בשביל לגרום למניית החברה לזנק ב-48%.
נזכיר שבראשון במרץ יתקיים יום המשקיעים של טסלה ויום לאחר מכאן ארבה תפרסם את דוחותיה. טסלה עשויה למסור מידע ביום זה וכמובן שהנהלת ארבה תתקשה להיות אדישה לשאלות האנליסטים והמשקיעים בנושא זה.
ארבה רובוטיקס הוקמה בנובמבר 2015, על ידי קובי מרנקו המשמש כמנכ"ל החברה ,ד"ר נועם ארקינד ועוזי פיקסמן. החברה מעסיקה כ-118 עובדים ומשרדה הראשי ממוקם בתל אביב. מרנקו התבטא לאחרונה נגד הרפורמה המשפטית ואמר שהחברה תוציא כספים לחשבונות בחו"ל.
החברה התחילה בפיתוח מכ"ם לרחפנים שנועד למנוע התנגשות ביניהם ועברה בשנת 2017 לתחום המכ"ם לרכב חשמלי ואוטונומי. המכ"מ שלה בעל רזולוציה גבוהה וטווח ארוך המבוסס על ערכת שבבים שפיתחה החברה. מאז הונפקה ארבה רובוטיקס באמצעות מיזוג ספאק והחלה להיסחר בנאסד"ק באוקטובר 2021 ירדה מניית החברה יותר 35%, אך מהשיא היא איבדה כ-60%.
בנובמבר שנה שעברה הודיעה החברה על קבלת הזמנה של 340 אלף מכמ"ים עבור תעשיית הרכב הסינית. חוזה ששוויו מעורך בכ-30 מיליון דולר - מדובר על חוזה לשנתיים, כך שהחברה צופה להציג בממוצע 15 מיליון דולר של הכנסות שנתיות. בנוסף בינואר השנה שחררה מכ"ם חדש המכסה את הרכב מכל הכיוונים ומשתמש באינטליגנציה מלאכותית כדי לעבד את המידע בזמן אמת ולייצר מפה של המרחב סביב הרכב. חוזה עם טסלה יכול להביא את החברה לשיאים חדשים, ולייצב את ארבה כאחת המובילות בעולם המכ"מים המוערך בשווי של כ-11 מיליארד דולר עד שנת 2025. אבל הדרך עוד ארוכה ויש מספר משוכות. ארבה היא חברה הפסדית - היא מפסידה סדר גודל של 10 מיליון דולר ברבעון. התזרים שלה שלישי - היא שורפת כ-8 מיליון דולר ברבעון. החברה אומנם צפויה לגדול בהכנסות ובהתאמה להפחית את ההפסדים ואת התזרים השלישי, אבל איך שלא תסתכלו על זה, סיכוי טוב שהתזרים השלישי, יהיה גם בשנה הבאה גדול - סביב מינוס 20 מיליון דולר. המשמעות היא שקופת המזומנים בסך 63 מיליון דולר נכון לסוף ספטמבר, תתרוקן די מהר והחברה תשאף לגיוס, הנפקה, דבר שעשוי לדלל את המשקיעים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.גם לדעתי השחלה, תודה על התגובה מהחברה (ל"ת)מני 22/02/2023 09:11הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.חברה פח כתבה פח כמה שגיאות …. (ל"ת)הלך הכסף 21/02/2023 22:16הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.איזה השחלה יאאבבההאנונימי 21/02/2023 21:42הגב לתגובה זו1 0מחכה לראות מה תעשה מחרסגור