טאבולה צונחת אחרי הדוחות; צפי להכנסות בהמשך נמוך מההערכות

החברה הכניסה ברבעון האחרון של 2022 371.27 מיליון דולר לעומת הצפי ל-367.49 מיליון דולר, גם בשורה התחתונה החברה עקפה את צפי האנליסטים, אך המשקיעים נפטרים מהמניה לאחר שהחברה צופה הכנסות נמוכות מהערכות האנליסטים לרבעון הבא
 | 
telegram

חברת טאבולה -1.88% טאבולה 3.14 -1.88% טאבולה סגירה:0 פתיחה:3.18 גבוה:3.18 נמוך:3.1 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  ההישראלית מדווחת על הכנסות של 371.29 מיליון דולר ורווח למניה של 0.16 דולר, צפי האנליסטים עמד על רווח של 0.05 דולר למניה. החברה צופה כי ברבעון הראשון של 2023 ההכנסות שלה יעמדו על בין 299 ל-325 מיליון דולר, אמצע טווח נמוך יותר מאשר צפי האנליסטים ל-325.9 מיליון דולר. בראייה שנתית החברה צופה הכנסות של בין 1.419 מיליארד דולר ל-1.469 מיליארד דולר, צפי האנליסטים עמד על 1.424 מיליארד דולר.

החברה צופה בשנת 2023 EBITDA מתואם בין 60 ל-80 מיליון דולר ורווח גולמי של בין 416 ל-436 מיליון דולר. בשנת 2024 החברה צופה EBITDA מתואם בסך של לפחות 200 מיליון דולר ולפחות 100 מיליון דולר של תזרים מזומנים חופשי, הודות חלקית לכך שהחברה צופה שהשותפות עם יאהו תחל לייצר הכנסות חלקיות באותה השנה.

לקראת סוף חודש נובמבר הודיעה יאהו על כך שתרכוש 25% ממניותיה של טאבולה, שזינקה ביום המסחר שלאחר ההודעה ב-43%. ביאהו וטאבולה מעריכים שהעסקה תניב הכנסות של לפחות מיליארד דולר בשנה, כאשר על פי הסכם השותפות ל-30 שנה טאבולה תקבל בלעדיות למכור מודעות מקוריות באתרי יאהו. החברות יחלקו את הכנסות ממכירת המודעות, אך לא חשפו את חלוקת ההכנסות ביניהן. טאבולה מקווה לראות מכך תרומה לרווחים שלה החל מהמחצית השניה של שנת 2023. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לאחר פרסום ההסכם התראיין מנכ"ל טאבולה, אדם סינגולדה לביזפורטל ואמר: "תמיד היה לי ולטאבולה חלום לעבוד עם יאהו. גדלנו על יאהו. זו חברה שהיא אייקון וזו עסקה מאוד מרגשת מבחינתנו. זו עסקה שטובה לכולם - למפרסמים, לאתרי התוכן, ללקוחות. העסקה הזו מאוד קריטית לבעלי המניות שלנו. היא מעלה את ההכנסות למניה, ה-EBITDA, תזרים המזומנים - זו הכפלה פי 5. לבעלי עסקים ומפרסמים שעובדים איתנו זה בכלל ניצחון אדיד, כי יהיה להם יותר 'סקייל'. יהיה להם בעצם סיגנל (איתות) משמעותי על הצרכנים." (לכתבה המלאה והראיון)

בחודש דצמבר האחרון החברה חתמה על הסכם שותפות רב שנתי עם קבוצת Time Out, כאשר המגזין ייעזר בטכנולוגיה של טאבולה להעלאת מוערבות הגולשים והגדלת ההכנסות. בין הרכיבים שהוסכם כיוטמעו באתרים: הפיד של טאבולה, Taboola Newsroom, Explore More, רכיב אמצע כתבה ועוד.

לאחר פרסום הדוחות אמר סינגולדה: "על אף ש-2022 הייתה שנה מאתגרת ברמת ההוצאות על פרסום, הביצועים הפיננסיים שלנו היו יציבים. זו הייתה השנה השנייה הכי טובה שלנו בהקמת שותפויות חדשות עם פאבלישרים – כ-90% יותר הכנסות לחודש משנים קודמות, כולל החזרה של כמה פאבלישרים מרכזיים שעזבו אותנו בעבר. וכמובן, חתמנו על שותפות ל-30 שנה עם Yahoo שתחולל שינוי אדיר".

הוסיף סינגולדה ואמר: "2023 תהיה שנה של השקעות עבורנו. על אף שקשה לקבל ירידות לשנה הזו, אנחנו נשוב לצמוח בחצי השני של 2023 ובעוד שנדיר מאוד שצוותי הנהלה יודעים איך ייראה העתיד, 2024 תהיה עליית מדרגה ברמת ההכנסות עם הכניסה לפעילות עם Yahoo. אנחנו מצפים לייצר ב-2024 לפחות 200 מיליון דולר EBITDA מותאם ו-100 מיליון דולר תזרים מזומנים חופשי, למרות שזו תהיה שנה חלקית מבחינת הפעילות עם Yahoo. אני גם נלהב מאוד לגבי ההתקדמות שלנו בתחומים שהצבנו לחברה בעדיפות גבוהה – פרסום מבוסס-ביצועים, מסחר אלקטרוני ו-Header Bidding. תחומים אלה יניעו אותנו לצמיחה משמעותית ב-2024 ואחריה. אני מאמין שב-2024 טאבולה תהפוך לחברת הפרסום הגדולה בעולם ברשת הפתוחה, בסדר גודל שדומה לסנאפ, פינטרסט וטוויטר".

המניה רשמה את שפל כל הזמנים שלה בנובמבר האחרון כאשר עמדה על שער של כ-1.6 דולר למניה, מאז עלתה ביותר מ-180% בתחילת פברואר. בחודש האחרון ונכון לרגע זה המניה איבדה כ-21% ושווי החברה עומד על 880 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות