צים מזנקת ב-14% בטרום: עקפה את הצפי ומחלקת דיבידנד של 769 מיליון דולר
נפתח ונגיד - כל הכבוד לצים ואלי גליקמן: הוא עמד בהבטחה בראיון לביזפורטל בתחילת השנה לכך שהוא רוצה שהתוצאות של 2022 יהיו "לא פחות טובות מאלה של שנת 2021" (הנה הראיון המלא) והנה מגיעה סוף שנת 2022 וצים רשמה רווח נקי שנתי של 4.63 מיליארד דולר, לעומת 4.65 מיליארד דולר בשנת 2021. בהחלט עמידה ביעדים. שאפו גדול לחברה ולהנהלה. בשנה כולה ציפו האנליסטים לרווח של 37.33 דולר למניה על הכנסות של 12.41 מיליארד דולר. בפועל החברה רושמת רווח של 38.35 דולר למניה, על הכנסות של 12.56 מיליארד דולר. בראיון אחרי הדוחות האחרונים הוא כבר נשמע אחרת ואמר שהחברה "תעשה הכל כדי לא לחזור להפסדים" (לראיון).
בכל מקרה, חברת הספנות הישראלית צים צים +2.96% צים 26.1 +2.96% סגירה:0 פתיחה:25.45 גבוה:26.24 נמוך:25.11 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מזנקת בטרום מסחר בוול סטריט ב-14% אחרי הדוחות. החברה הרוויחה 3.44 דולר למניה על הכנסות של 2.19 מיליארד דולר בעוד האנליסטים ציפו לרווח של 3.05 דולר למניה על הכנסות של 2.11 מיליארד דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-416.5 מיליון דולר, נפילה לעומת 1.71 מיליארד דולר ברבעון המקביל.
צפי החברה לשנה הקרובה: נפילה כמובן לעומת השנתיים האחרונות. אף אחד לא חשב אחרת. אבל האם המניה אטרקטיבית? היא נסחרת מתחת למזומן
החברה עצמה צופה EBITDA מתואם בטווח של 1.8-2.2 מיליארד דולר, ו-EBIT מתואם בטווח של 100-500 מיליון דולר. זו כמובן ירידה משמעותית מאוד ביחס לתוצאות של השנה האחרונה, אבל זה היה צפוי. ברבעון הקרוב האנליסטים מצפים לרווח של 55 סנט למניה על הכנסות של 1.77 מיליארד דולר.
לשם השוואה, בשנה שהסתיימה (וכאמור מדובר בשנתיים מאוד חריגות לטובה בגלל המשבר בשרשראות האספקה בגלל הקורונה) החברה רשמה EBITDA מתואם של 7.54 מיליארד דולר. ברבעון הרביעי מדובר על EBITDA מתואם של 973 מיליון דולר. הרווח התפעולי (EBIT) הסתכם ב-6.14 מיליארד דולר בשנת 2022 וב-585 מיליון דולר ברבעון הרביעי.
ברבעון האחרון צים ייצרה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 1.07 מיליארד דולר, נפילה לעומת 2 מיליארד ברבעון המקביל אבל עדיין כמובן מאוד גבוה. בשנה כולה היא ייצרה תזרים מפעילות שוטפת של 6.11 מיליארד דולר, עליה לעומת 5.971 מיליארד דולר בשנת 2021.
הנפילה בתוצאות של צים תימשך גם בשנה הקרובה, ובשוק כבר הפילו את המניה (המניה הונפקה לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר, זינקה ל-10 מיליארד דולר וכעת היא ב-2.35 מיליארד. חלק מהירידה היא גם בעקבות חלוקת הדיבידנד הענק בשנתיים האחרונות אבל חלק זה גם נפילה 'אותנטית' במחיר המניה). האם כעת המניה אטרקטיבית? לא בטוח. האנליסטים מצפים בשנת 2023 לרווח של 24 סנט בלבד על הכסות של 6.52 מיליארד דולר. המניה נסחרת במחיר של 19.6 דולר למניה - כלומר מכפיל רווח גבוה של 82. מצד שני - היא נסחרת מתחת למזומן. יש לה 4.6 מיליארד דולר (לעומת 3.8 מיליארד בסוף 2021). אז אם אתם חושבים שצים תחזור להפסדים לא בטוח שיש מה לחפש במניה, אבל אם היא תצליח לשמור על רווחים, גם אם הרבה יותר צנועים, זו השקעה מעניינת.
צים הודיעה במקביל לדוחות על חלוקת דיבידנד לרבעון הרביעי של שנת 2022 בסך של כ-769 מיליון דולר, או 6.40 דולר למניה, ויחד עם החלוקות הקודמות השנה החברה מחלקת דיבידנד של 2.04 מיליארד דולר, כ-44% מהרווח הנקי השנתי.
מחירי התובלה המשיכו ליפול ונחתכו ב-42% לעומת הרבעון המקביל
הירידה בהובלת המכולות נמשכת, אבל עדיין גבוהה ביחס לשנים קודמות: צים הובילה 823 אלף מכולות (TEU) ברבעון הרביעי, ירידה של 4% לעומת הרבעון המקביל. בשנת 2022, הובילה צים 3,380 אלף מכולות (TEU), ירידה של 3% ביחס לשנת 2021, אז היא הובילה 3,481 אלף מכולות.
מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) ברבעון הרביעי עמד על 2,122 דולר, ירידה של 42% ביחס לרבעון המקביל. מחיר ההובלה הממוצע למכולה (TEU) בשנת 2022 עמד על 3,240 דולר, עלייה של 16% לעומת 2,760 דולר בשנת 2021.
אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים אמר על רקע הדוחות: "2022 הייתה שנה יוצאת דופן עבור צים, במהלכה נהנינו הן מהאסטרטגיה המבדלת שלנו והן מהשוק האטרקטיבי. בעוד אי ודאויות מאקרו-כלכליות, הירידה החדה במחירי התובלה בחודשים האחרונים וחוסר האיזון בין ההיצע והביקוש ממשיכים לייצר תחזית מאתגרת לטווח הקרוב עבור תחום ההובלה במכולות, אנו בטוחים באסטרטגיה של צים וצופים EBIT חיובי בשנת 2023. המיקוד שלנו במינוף אסטרטגיות דיגיטליות, תפעול של צי איכותי ובר-קיימא והמשך יישום האסטרטגיה המסחרית שלנו ממצבים באופן מיטבי את צים על מנת לשרת את לקוחותיה ולהשיא ערך עבור בעלי המניות שלה בטווח הארוך.
"בשנתיים האחרונות, על רקע שוק רווחי ביותר, נקטנו בצעדים חשובים על מנת למצב את צים באופן מיטבי לפעול גם בסביבה עסקית מאתגרת יותר. בפרט, שיפרנו את אסטרטגיית ניהול הצי שלנו על מנת להבטיח כושר הובלה באמצעות אוניות חדשות, כמו גם שיפור במבנה העלויות שלנו. בנוסף, ביזרנו את הנוכחות המסחרית שלנו כדי להבטיח שצים מייעלת את ביצועיה כדי ליצור ערך בר-קיימא לטווח ארוך עבור בעלי המניות. אנו צופים כי צי אוניות מונע LNG החדש שלנו ישפר משמעותית את מבנה העלויות שלנו במהלך 2023 ומעבר לכך, יחזק את צים מבחינה מסחרית. אנו בוחנים ועורכים התאמות במערך הקווים שלנו באופן שוטף, על מנת להגיב במהירות לשינוי בצרכי הלקוחות, לנצל שינויים דינמיים בשוק והזדמנויות צמיחה חדשות וכדי למקסם רווחיות."
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.צי"ם תרוויח גם כשמחיר ההובלה ירדשי 13/03/2023 22:59הגב לתגובה זו2 0הרווח יקטן משמעותית אבל עדיין יהיה דיבידנד מזומן וההון העצמי הגבוה יסייע לחברה.בירידות הייתי שוקל לרכוש.סגור
-
4.דלק הקבוצהדלק הקבוצה 13/03/2023 15:36הגב לתגובה זו2 0לא למכור מניות החברהסגור
-
3.אני נישאר במניהברור ש מופסד 13/03/2023 15:03הגב לתגובה זו3 0ברור ש מופסדסגור
-
2.ירידת מגזר הספנות הוא בשורה טובה לכלל המשק,חיים 13/03/2023 13:53הגב לתגובה זו3 0מגזר הספנות התנהגו ממש בחזירות בכל הקשור למחירי התובלה בסיום הקורונה, עד שהשוק התאזן,סגור
-
נו ועכשיו המחירים ירדו?סינבד 13/03/2023 14:53הגב לתגובה זו2 0היבואנים ממשיכים לגזור קופון על הצרכנים וזאת למרות שמחירי ההובלה הימחת עבר חזרו לפני חצי שמה למחירי טרום קורונה.סגור
- טען עוד
-
1.כל עולם הספנות בנפילה חופשית. אין מה להשקיע שם. (ל"ת)רני בן יהודה 13/03/2023 13:39הגב לתגובה זו3 0סגור