אמזון תהיה בין המובילות בשוק של 130 מיליארד דולר

שוק הפרסום במדיה הקמעונאית צפוי לראות גדילה בשנים הקרובות, והשחקניות הגדולות כמו אמזון ו-וול מארט כבר נמצאות במקומות טובים כדי להרוויח ממנו
 | 
telegram

לפי מורגן סטנלי, אמזון AMAZON -0.64% AMAZON 197.12 -0.64% AMAZON סגירה:0 פתיחה:198.19 גבוה:199.26 נמוך:196.75 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: תהיה מהנהנות העיקריות משוק הפרסום במדיה הקמעונאית בשנים הקרובות, או במילים אחרות, היא תרוויח יותר מהפרסומות שמופיעות אצלה באתר. "אנו רואים הזדמנות של 130 מיליארד דולר בשוק הפרסום במדיה הקמעונאית עד שנת 2025", אמר האנליסט מתיו קוסט, "זה מאפשר למפרסמים להשיג המרה טובה יותר על ידי מינוף נתוני הלקוחות של הקמעונאים ובסופו של דבר לייצר יותר הכנסות ממודעות לקמעונאים". ההכנסות מפרסומות שוק המדיה הקמעונאית הסתכמו בכ-80 מיליארד דולר בשנת 2022.

הצפי הוא שהוצאות החברות על פרסום במדיה הקמעונאית יגדלו ב-17% משנת 2022 עד שנת 2025 ובסופו של דבר יהוו 45% מסך הוצאות הפרסום אונליין. זאת אמורה להיות דחיפה עבור מניית אמזון, היות והחברה החזיקה בשנה שעברה בנתח שוק של 47%.

"מבין הקמעונאים, השחקנים הגדולים ביותר כמו אמזון ו-וולמארט נמצאים במיקום הטוב ביותר לצמוח במדיה הקמעונאית, בזכות בסיסי הלקוחות הגדולים ומערכי הנתונים שלהם", כתב קוסט. "אנו מצפים שאמזון תשמור על נתח השוק שלה ותמשיך להרחיב את עסקי הפרסום שלה מכאן". פרסומות קמעונאיות הן עסק גדול שמניב רווחים. למודעות יש רווחיות גבוהה בהרבה מאשר מסחר אונליין או מכירות קמעונאיות פיזיות עם שולי רווח תפעולי של מעל 60%, לעומת רווח שולי קמעונאי טיפוסי חד ספרתי או באחוזים דו ספרתיים נמוכים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הדיווח מגיע לאחר שרק לפני שבועיים דווח כי אמזון יוצאת במהלך פיטורים נוסף של 9,000 עובדים, וזאת אחרי שבחודש ינואר האחרון הודיעה על פיטורים של 18,000 עובדים (מהלך שאותו החלה בחודש נובמבר). על פי דיווח באתר CNBC מנכ"ל אמזון אנדי ג'סי הודיע על כך במכתב לעובדים.

הסבב צפוי להשפיע על מחשוב הענן, הפרסום, משאבי האנוש והסטרימינג (Twitch) של אמזון. החברה קיבלה את ההחלטה לפטר עובדים נוספים במטרה להקטין את העלויות תוך שהיא מתחשבת את ההאטה בכלכלה כמו גם את "אי הוודאות שקיימת בעתיד הקרוב", אמר ג'סי במכתב, לאחר שהחברה סיימה את השלב השני של תהליך התקצוב השנתי שלה, המכונה "OP2".

בתוצאות לרבעון הרביעי של 2022 אמזון רשמה רווח מתואם של 3 סנט למניה על הכנסות של 149.2 מיליארד דולר, בעוד השוק ציפה לראות רווח מתואם של 17 סנט למניה על הכנסות של 145.42 מיליארד דולר. 

אבל מעבר לסוף השנה שעברה - הבעיה של אמזון היא התחזית לרבעון שמסתיים זה עתה. החברה צופה ברבעון הראשון של 2023 הכנסות בטווח של 121-126 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים צופים לאמזון הכנסות של 125.1 מיליארד דולר, כלומר אמצע הטווח שלה אמזון נמוך מצפי האנליסטים ורווח של 27 סנט למניה. בשנת 2023 כולה הם צופים לה הכנסות של 559 מיליארד דולר ורווח של 1.6 דולר למניה .

החברה נסחרת לפי שווי של טריליון דולר, עלתה 23% מתחילת השנה לאחר שבשנה האחרונה ירדה 36%.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות