ההמון צודק - הפד' טועה; אין מיתון, אין צורך בהעלאת ריבית; ואיך זה משפיע על הנאסד"ק?

בהמשך לקו של השנה האחרונה - זה הזמן לאסוף מניות, טובות, צומחות, אחרי בדיקה; וגם - על השינויים הטכנולוגיים בתחום הרפואה ובתחום הרכב
 | 

התנודות במדדי המניות, במהלך המסחר לאחר ההודעה על המשך הירידה באינפלציה, מצביע בצורה ברורה על הבעיות שנערמות לפתחי המשקיעים: 1. חוסר וודאות מוחלט 2. אמון שמתדרדר במנהיגות הכלכלית, במיוחד בבנק המרכזי ו-3. חוסר אמון גדול אף יותר בתקשורת הפיננסית.

אין זה פלא שמשקיעים, צעירים במיוחד, מחפשים פתרונות ברשתות מה שגורם לעוד בלגן. אבל למרות הזעזועים הולך ומסתבר ש"חוכמת ההמון" צודקת, "נְשִׂיאִים וְרוּחַ וְגֶשֶׁם אָיִן", צועק ההמון במהלך החודש האחרון בעניין המשך המדיניות של ההעלאות הריבית, "יהיה גם יהיה והרבה" עונה מקהלת המומחים בתקשורת בתמיכת נגידי הבנק המרכזי. עובדתית, עד כה, ההמון צודק, האינפלציה בירידה והמשך העלאות הריבית, לצד החולשה בבנקים האזוריים, מלבה את הסיכוי למיתון. כרגע, על סמך העובדות הידועות, לא נראה לי שמיתון יגיע.

לי נראה שהבנק המרכזי ומומחים רבים מסרבים להכיר בעובדה שחלק משמעותי מהאיומים על הכלכלה, כמו הקורונה והפלישה הרוסית לאוקראינה שיצרה בעיות כלכליות רציניות, נחלשו. גורמי האינפלציה (הבעיות בשרשרת האספקה,  מחירי חיטה וכו') הולכים ונרגעים, מחירי הנפט הראו סימנים ברורים של ירידה מאז יוני 2022.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

המשקיעים ממבולבלים כי הם רואים שהתעסוקה לא נפגעת, שההכנסה האישית ממשיכה לעלות, שהצריכה אינה יורדת וכך גם הצמיחה הכלכלית ושמהפכת הטכנולוגיה ממשיכה לשבש תעשיות ענק ולייעל ואפילו תעשיית המוליכים "כבר לא בסכנה" (כאילו אי פעם הייתה) ומומלצת לאיסוף. לבסוף, המשקיעים גם מבינים שארה"ב כבר נכנסה למלחמת בחירות 2024 מה שיקשה מאוד על המשך המדיניות המוניטרית הנוכחית של הבנק המרכזי. מדוע אם כך מתעקש הבנק המרכזי שהאינפלציה, כרגע, עדיין מאימת יותר מהמיתון? כי מושלי הפד והנגיד עצמו הם בני אדם, כמוכם כמוני ולפי הפרוטוקול האחרון שפורסם השבוע, הרי שכבר בחודש שעבר, התחיל שם ויכוח על המדיניות ואנחנו חושבים שמה שאמר אתמול לרויטרס הסוחר הוותיק, הפרשן הפופולרי ב-CNBC, Kenny Polcari, "לא ראיתי שום דבר חדש שהיה כל כך משמעותי בדוח הוועדה של הפד, הם הולכים להעלות (במאי) בעוד 25 נקודות ואז הם הולכים לעצור". למה צריך עוד 25 נקודות? כי חלק דבקים בתוכנית המקורית וחלק כנראה אינטרסנטים, בני אדם כמוני כמוכם כאמור אבל, לדעתי, "ההמון" צודק!!

כל זה לא אומר שצריך למהר להיכנס למניות אלא שמדובר, לדעתי ומזה זמן, בשלב שמאפשר לבחור, לאחר בדיקה אישית והגעה למסקנות, השקעות מתאימות. הזעזועים ימשיכו והמהירות מן השטן כידוע. בינתיים ננסה להתבונן במצב הכלכלי-חברתי העכשווי בארה"ב כי זה מה שיקבע מי הצודק.

הלכנו השבוע לראות את משחק הכדורסל שנערך במרכז ברקליס המפואר בין ה-Brooklyn Nets  לפילדלפיה 76ERS וזאת לאחר שבערב הקודם חזינו בהצגת ברודווי המפליאה "אחדים אוהבים זאת חם" שהועלתה בסוף השנה שעברה, הצגה מדהימה ברמת הביצוע ומתבססת על הסרט באותו השם, בכיכובם של ג'ק למון, טוני קרטיס ומרלין מונרו, שהוצג בשנות ה-50 וזכה בכל פרס אפשרי.

לאחר כל הטוב הזה בילינו ערב עם ידידנו הוותיק סטיבן שהגיע לפגוש אותנו בלוויית בנו שמנהל קרן הדג' "קטנה", כארבעה מיליארד דולר, שמתמקדת במסחר באמצעות פלטפורמות חכמות. "הילד הגאון שלי", הסביר סטיבן, "חושב שהשקעה לטווח ארוך זה לשעתיים ובבתי ההשקעה הגיעו כנראה למסקנה שבימים אלה, של חוסר וודאות מוחלט, כדאי לנסות כל ערוץ חדשני על מנת להגדיל רווחים, אפילו אם הקשר של המהלך לא בדיוק מתואם לכלכלה שאני ואתה גדלנו עליה ובינתיים זה עובד לו", אמר סטיבן בחיוך של אבא שגאה בבנו, "האלגוריתם הוציא אותו מכל הקריפטו בזמן וכעת הבינה מכוונת אותו לכיוון תעשיות הביטחון, די הגיוני הייתי אומר". אנחנו מספרים לכם את הדברים אלו כי באמצעותם אפשר ללמוד על מצבה הכלכלי-חברתי של ארה"ב.

זה חשוב כי ארה"ב, על כל מגרעותיה, המרשימים לא פחות מיתרונותיה, היא עדיין המנוע שמסובב את העולם, לבטח בתחום הכלכלי, עדיין מעצמה שעם כל הכבוד לסין היא היחידה מסוגה בתבל ועדיין, מה שחשוב לכל אדם שעדיין מאמין בדמוקרטיה, הדמוקרטיה הכי אמיתית, לטוב ולרע, בעולם. 

ארה"ב של 2023, שאווירת הבחירות לנשיאות של נובמבר 2024 כבר עוטפת אותה מכל כיוון, נמצאת, מהבחינה הכלכלית-חברתית, במצב שחלקים שהולכים וגדלים מהציבור האמריקאי לא חוו מימיהם, חוסר וודאות גדול מכפי שחוו בעבר. חלק מחוסר הוודאות קשור בשינויים שעוברת התקשורת הכלכלית שהפער בה בין עובדות להערכות (אפילו לפייק) הולך ומטשטש כתוצאה ממלחמות הרייטינג אל מול הרשתות החברתיות. דור הבייבי-בומרס (ילידי 1946-1964), שעדיין מובילים את השלטון והכלכלה יוצא מהתמונה, מעבירים את המקל לדורות ה-X (ילידי 1965-80), ה-Y (ילידי 1981-96) ואפילו ל"ילדים" של דור ה-Z (ילידי 1997-2010) חסרי הסבלנות שמבחינתם ובשל שליטתם בטכנולוגיות התקשורת המשתנות "העולם שייך לצעירים..".

מספיק לראות את הקהל שמגיע למרכז ברקליס או לתיאטרון שוברט, שרובו ככולו אינו דומה לקהל שראינו במקומות כאלו בסוף המאה הקודמת (במרכז ברקליס ראינו הרבה יותר חרדים ברוקלינאים, בנים ובנות, אפרו-אמריקאים ולטינים מהואספים שמלאו אולמות בעבר). מספיק להסתובב שעה קלה ב"טבורו של עולם", הטיים-סקוור של מנהטן, לראות את הפרסומות, לשמוע המוזיקה ואפילו לבדוק את שלל המסעדות כדי להסכים שאנחנו, בייבי-בומרס, כבר לא במשחק בכלל. איך אמר הבן של סטיבן מבלי  ששם לב עם מי הוא יושב, "הבייבי בומרס בוול סטריט כבר מתו ממזמן רק שאינם יודעים זאת" ואתה מבין ש"הילד" לא שחלילה התכוון לפגוע הוא פשוט ציין עובדות.

השינויים אינם פוסחים על וול סטריט. הבייבי-בומרס ששלטו בכלכלה עוזבים והדור הצעיר עובר למושב הנהג, באפט out ומאסק in. GE, אלקואה אלומיניום (AA), IBM ושכמותן שהובילו את מדדי המאה שעברה הוחלפו ע"י משבשות טכנולוגיות כמו TSLA, AMZN, NVDA, GOOG כאשר יותר ויותר פלטפורמות מנוהלות ע"י בינה מלאכותית.

ביאהו בדקו את הקשר ההיסטורי שבין פרסום דוחות רבעוניים למגמה שתתפתח במהלך הרבעון. מיהן החברות המשפיעות ביותר על התפתחות מגמה? ב-1980 היו אלו AA, DD, GE וכמותן שקבעו מגמות. היום מדובר ב"חברות שבאמצעותן נמדדת הצריכה", חברות כמו FDX ו-UPS שכמות החבילות שהן מעבירות היא אינדיקציה לצריכה, חברות כמו AAPL  ו-GOOG מחד WMT  ו- AMZN מאידך. וישנן כמובן חברות מהסוג של טסלה, ISRG, NVDA ועוד "חברות שמייצרות בהצלחה מוצר צריכה משבש" כפי שהיימן מכנה ובצדק.

ארה"ב, שבשנות ה-80 הועסקו בתעשייה 19.6 מיליון עובדים מתוך אוכלוסייה שאז מנתה 226 מיליון מעסיקה כיום רק 13 מיליון עובדים בתעשייה כשהאוכלוסייה על 332 מיליון (זה "קצת" מטעה כי ארה"ב היא עדיין היצואנית השנייה בגודלה בעולם של מוצרי תעשייה אחרי סין כאשר החלק הארי של היצוא הסיני תלוי בארה"ב וארה"ב היא יצואנית החקלאות המובילה בעולם).

מה שאנחנו מנסים להסביר הוא שבגלל השינויים הטכנולוגיים האדירים ששיבשו אקסיומות כלכליות של המאה ה-20 נוספו, במיוחד בעשור האחרון, שינויים דמוגרפיים וחברתיים ואלו, "בעזרת" מספר ברבורים שחורים, הוסיפו לבלגן וחוסר הוודאות שהמשקיע חייב לנווט בתוכם. אין זה פלא שהשוק מזדעזע כפי שהוא מזדעזע ואי הוודאות עולה.

אבל עם כל השינויים המדהימים שעברו על ארה"ב, בכל תחום, הגישה הבסיסית להשקעות לא השתנתה, האמריקאי עדיין מעדיף השקעה במניות כשהוא נצמד לאמונתו שכלכלת ארה"ב תמשיך את מסלול הצמיחה ההיסטורי שלה שנמצא בעלייה כמעט מתמדת. צמיחה שמהפכות הטכנולוגיה השונות, מאז סוף המאה ה-19, לצד "החלום האמריקאי", "דואגות" לכך. הצמיחה בתוצר לנפש בארה"ב עולה בכול שנה מאז 1947 (ההשתקמות ממלחמת העולם השנייה) מלבד בשנים 2009 (משבר 2008-9) ו-2020 (הקורונה). יותר מכך, ההכנסה לנפש בארה"ב גדלה ברציפות (שוב להוציא 2009 ו-2020) מאז 1947 כאשר 2 המדדים מגבירים את הקצב מאז התחילה ההתמזגות בין מהפכת הטכנולוגיה לכלכלת המיינסטרים ב-2009-10. גם המגמה בקצב הצמיחה הכלכלית הריאלית של התוצר בארה"ב דומה. התחזית להמשך הצמיחה, עד ל-2025 מצביעות על חזרה למסלול ההיסטורי של עליות, בכך מאמינים רוב משקיעי ארה"ב ועוד מיליוני משקיעים גלובליים שהטכנולוגיה אפשרה כניסתם ל"משחק". ההתקדמות הטכנולוגית, ברפואה או בביטחון, בתחבורה, באנרגיה, בחקלאות ובכל תחום למעשה, מבטיחה המשך הצמיחה הכלכלית ואת זה רואים היטב בהתנהגות שוק ההון אל מול אזהרות המומחים.

דוגמאות: שלוש תעשיות ענק, הרפואה (12 טריליון ב-2022 וחזוי ל-19 ב 2029) והרכב (3.6 טריליון ב-2022 ל-6.07 ב-2030), ביחד כ-14%מהכלכלה הגלובלית ותעשיית החלל האזרחית שרק מתחילה נמצאות ברגע זה בתוך תהליך שיבוש טוטאלי/הקמה שייקח שנים ויעזור, ביחד עם שאר הסקטורים שעוברים תהליך דומה, להמשך הצמיחה. הרפואה עוברת למניעה, תעשיית הרכב לרכב חשמלי ולאחר מכן לאוטונומי שגם זה יארך שנים ואילו תעשיית החלל, תחום חדשני במהפכה הטכנולוגית מוערכת לתרום כ-1.1 טריליון דולרים לכלכלת ארה"ב עד סוף העשור. מומלץ לעיין במחקר של הבנק אוף אמריקה.

בהקשר הזה, ספינת הכוכבים המופלאה של מאסק, SpaceX מתכוננת לצאת למאדים כבר השנה ומומלץ לראות את הסרטון המצורף.

חברת הייעוץ המובילה בעולם בהערכת שווי מותג, Brand Finance, הודיעה השבוע שערך המותג של טסלה עלה ב-44% משנה לשנה ל-66.2 מיליארד דולר, פי חמישה מהרמה שלפני המגפה. הדו"ח מציין שזו הפעם הראשונה שמותג שאינו מייצר מנועי בעירה פנימית עומד בראש הדירוג העולמי. טסלה מקדימה את Mercedes-Benz Group  עם שווי מותג של 58.8 מיליארד דולר ואת Toyota Corp עם 52.5 מיליארד.

ברטרנד צ'ובט מנכ"ל Brand אמר:  "זה הישג יוצא דופן ומהווה עדות לערכו של המותג של טסלה". אנחנו טוענים שההישג מעיד על תרומת המהפכה להמשך הצמיחה ועל "חכמת ההמון" שצודקת. תעשיית המכוניות החשמליות הגלובלית כולה הגיעה, ב-2022, רק ל-5.8% מתעשיית הרכב שמונע באמצעות מנוע בעירה פנימי, אבל אין שום ספק שהתעשייה כולה תנוע בכיוון החשמל והרכב האוטונומי שעדיין לא הגיע לצרכן.   

השיבוש של תעשיית הבריאות גדול בהרבה מזה של תעשיית הרכב. פייזר (סימול:PFE) כדוגמה, לאחר שפיתחה מניעה לקורונה קבלה השבוע תוצאות מצוינות לחיסון שפתחה, ה- RSVpreF כנגד מחלות בדרכי נשימה של תינוקות מה שיהפוך את זריקת פייזר לחיסון האימהי הראשון הזמין למניעת המחלה בתינוקות. תהליך השיבוש הזה, שכאמור עובר על כל מגזר כלכלי ושתדלק צמיחה כלכלית מוגברת מאז 2009-10, רק בתחילתו וימשיך לתדלק לאורך שנים. חכמת ההמון צודקת!

תגובות לכתבה(53):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    שלמה- מה העמדה שלך לגבי אנבידייה? האם אתה חושב שהמנייה
    מגיב 16/04/2023 17:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יקרה?
    סגור
  • אחת מחברות העיצוב המובילות (ל"ת)
    שלמה גרינברג 17/04/2023 11:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אחת החבורות העצובות שמובילות לשערי הגהינום. (ל"ת)
    לשלמה תקן ופרסם 21/04/2023 17:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    בקרוב ירידות לכוון ה 3000 (ל"ת)
    וילסון מורגן סטנלי 16/04/2023 04:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • רק כעובדה
    שלמה גרינברג 16/04/2023 15:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וילסון טוען כך מזה כשנה, קל לבדוק11
    סגור
  • טען עוד
  • 22.
    ירידות 20%=מיתון
    המטעה 15/04/2023 12:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכך צפו שוקי ההון,כעת הציפיה ליציאה מהמיתון הדרגתית,זה הכל,אך מיתון היה וישנו כעת שאל את קהל האזרחים
    סגור
  • לפי התנהגות האזרחים
    שלמה גרינברג 16/04/2023 15:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בישראל כמו בארה"ב, אין מיתון
    סגור
  • במרץ הירידות היו של 30-35 % בממוצע ולא היה מיתון. (ל"ת)
    כגן 16/04/2023 11:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מרץ 2020* (ל"ת)
    כגן 17/04/2023 10:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 21.
    שמלמה איש יקר אני מעריך את הכתיבה שלך המורחבת והמשכילה
    אוריה 15/04/2023 05:58
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בעיניין הריבית , הפד מעלה את הריבית כמו סוס עיוור ככה זה נראה הרי , ידוע שהריבית כמו שמועילה לאינפלציה יכולה גם לפגוע בחברות תעשייה וכל אזרח קטן שרואה עליה בכל המוצרים אם בטכנולוגיה אם למשקי הבית שיכול לגרום לפחות הצאת כספים לרכישת מוצרים כאלו ואחרים והגלגלה יחזור לחברות התעשייה כפגיעה ברווחים . במידה והריבית תתחיל לרדת בהדרגתיות ככה המשק יצמח טוב יותר והדבר יקלה על משקי הבית והתעשייה כאוויר לנשימה , תקנו אותי אם אני טועה , המלחמה באינפלציה בעליות ריבית יכול לגרום נזק מאשר אינטרס אישי של הפד להשיג ניצחון על חשבון אחרים כפגיעה אם תעשייה אם משקי הבית כאחד .
    סגור
  • אכן שמלמה איש יקר....איזה שש אלף שקל (ל"ת)
    מברי 16/04/2023 15:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הפד
    שלמה גרינברג 15/04/2023 11:24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הדבר האחרון שאפשר להאשים בו את הבנק המרכזי של ארה"ב הוא התנהגות כשל סוס עיוור. חשוב להבין כיצד הפד פועל, הוא האחראי הבלעדי על המדיניות המוניטרית של ארה"ב וכמות המשתנים שהוא מקבל היא הגדולה בעולם והמעודכנת ביותר. הפד, כמו האמריקאים כולם, העדיף, מאז ומעולם, פעילות אגרסיבית על מנת לסיים בעיות (כפי שהוא מעריך) שפוגעות במדיניות הטווח הארוך שלו. האינפלציה הרימה ראש בעיקר בשל מה שמכנים "ברבורים שחורים" ולא בגלל עודפי ביקוש שיצרו עליות מחירים, אינפלציה של צד ההצע. הוועדה ללפעילות בשוק (ה-FOMC) בראשות הנגיד, 12 המושלים וכמה מומחים (שאינם מצביעים), היא שמובילה ההחלטות. הפד אגב עצמאי לחלוטין להחליט. מה שלדעתי קורה הוא שהמטרה העליונה של הפד כרגע היא עצירת האינפלציה וההנחה שמובילה את המשך ההעלאות היא שהכלכלה האמריקאית חזקה מספיק לעמוד בבעיות (שאת חלקן אתה מזכיר). מה שמנחה אותם כרגע זה הניסיון לאבחן את מצב האינפלציה מול מצב הצריכה, התעסוקה ומחירי חומרי הגלם. "הוויכוח" בין הפד למשקיעים הוא מתי בדיוק לשנות כיוון. הפד, שמקבל את האינפורמציה העדכנית ביותר, מאמין כנראה שלפי האינפורמציה יש מקום לעוד העלאה
    סגור
  • 20.
    מסקנותיו
    מאוד מדוייק 15/04/2023 00:42
    הגב לתגובה זו
    2 1
    המסכנות
    סגור
  • 19.
    הפד מנסה תוך כדיי העלאת הריבית
    יובל 14/04/2023 23:45
    הגב לתגובה זו
    1 3
    גם לצמצם את המאזן האסטרונומי ולצמצם את החוב. והוא נכשל בשניהם. המחיר יבוא במהרה ויהיה מהיר וכואב
    סגור
  • זה לא מה שהם מנסים (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/04/2023 11:25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 18.
    פייזר
    יוסף אלירן 14/04/2023 22:38
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מהנה לקרוא. שלמה הנכבד יש בכתבה איזכור חיובי ואופטימי לפייזר. אבל נדמה לי שהן האנליסטים והן המשקיעים לא סופרים את המניה. יש מצב להקדיש לחברה ולתחום שלה כתבה מלאה ? תודה.
    סגור
  • 17.
    נהדר, שלמה. כיף לקרוא בים התבהלה.
    כגן 14/04/2023 21:21
    הגב לתגובה זו
    3 2
    .
    סגור
  • התכוונת ים הבלבלה... (ל"ת)
    לכגן 16/04/2023 15:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • כן, אבל מדובר גם בתבהלה מכוונת , מגויסת , ממומנת ושקרית
    כגן 17/04/2023 10:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ותעמולתית.
    סגור
  • 16.
    מוסיף ומרחיב, תודה! לאמריקאים חוב ענק
    איתן 14/04/2023 19:44
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא הכול וורוד, בהמעטה. בנון לא ישלם את החוב שלהם.
    סגור
  • אין ספק שישלם (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/04/2023 11:27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • לעולם לא ישלם. אל תשלה את עצמך ואת קוראיך הנאמנים (ל"ת)
    כלכלן לשלמה 16/04/2023 15:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • ארצות הברית בנקרוט
    .תוספת ממדען 14/04/2023 21:40
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מה שמפמפמים לכם....אל תאמינו....
    סגור
  • 15.
    קוראים בצמאה
    חנן 14/04/2023 19:11
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מרתק ומסקרן הכיווני כתיבה בכתבה
    סגור
  • 14.
    מפרגן לך על הכותרת התמציתית , אבל -
    עוז 14/04/2023 17:56
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הפד פועל לייצר מיתון, או לפחות התמתנות בצריכה, כשהדרך היא לתת ערך מסוים לכסף, כלומר ריבית לא אפסית. אם לא יהיה מיתון, תהיה אינפלציה משוגעת, ואתה מספיק מבוגר לזכור מה הלך פה בשנות ה80
    סגור
  • הפד לא עוסק במדיניות פיסיקלית (ל"ת)
    שלמה גרינברג 15/04/2023 11:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 13.
    תודה רבה ושבת שלום (ל"ת)
    אנונימי 14/04/2023 17:55
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • תודה על מה? (ל"ת)
    לאמוניני 14/04/2023 19:52
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • על הדגים. (ל"ת)
    בן 17/04/2023 10:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • דגים מסריחים ורקובים (ל"ת)
    לבן 21/04/2023 17:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    אחדים אוהבים זאת חם
    שמואל 14/04/2023 17:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הסרט הוקרן בארץ תחת השם "חמים וטעים".
    סגור
  • 11.
    אתה בדיוק כמו שאר התקשורת רק הפוך
    דמוסטנס 14/04/2023 17:19
    הגב לתגובה זו
    6 1
    מישהו ממכם בסוף יהיה צודק אין הרבה אפשרויות
    סגור
  • 10.
    ההמון טועה בגדול ! תמי נכנס כשיקר יוצא כשזול! (ל"ת)
    העם 14/04/2023 17:01
    הגב לתגובה זו
    11 0
    סגור
  • 9.
    ומה עם הפיל שבחדר?
    א. 14/04/2023 16:57
    הגב לתגובה זו
    9 0
    מאוד מעריך את הכתיבה של שלמה, קורא בקביעות כבר הרבה מאוד שנים גם אם לא מסכים עם חלק ניכר ממסכנותיו. קודם כל, מאז המשבר הגדול של 2008-2009 הצמיחה של הכלכלה האמריקאית (כמו גם העולמית ברוב המדינות המפותחות) היתה אנמית ביותר למרות הריבית האפסית. דבר שני, הרבעון האחרון של הדוח"ות היה לא טוב בלשון המעטה. כשאני מסתכל על הגליונות שמפורסמים באתר של אסאנפי התחזית של האנליסטים (שלמה מרבה להשתמש בהערוכות שלהם) לחברות המדד היתה 48.3$ למניה וזה הסתיים ב 39.6$ שזה קרוב ל-20% ירידה ברווחיות. יש בסיס סביר להעריך שהמגמה תישמשך עמוק לתוך 2023. ומה שאפילו יותר חשוב, נכון ארה"ב עדיין נשארת כלכלה הכי מפותחת עם שוק ההון הכי נזיל ומתקדם ובנוסף יש חידושים טכנולוגיים בלי סוף שממשיכים לדחוף קדימה. אבל 15 שנה של ניסויים מונטריים של ריבית אפס (גם שהיו מוצדקים בהתחלה על מנת למנוע אסון של 2008) הביאו למפנה בחברות ותאגידים כאשר במקום להשקיע בציוד, טכנולוגיה ומו"פ הם קנו בעיקר מתחרים ומניות של עצמם (כי הרי כסף הוא חינם). וקשה לדמיין מצב כאשר אף אחד לא ישלם את המחיר על 15 שנות הטירוף שהזניק את שווי החברות לסטרטוספרה
    סגור
  • אתה טועה
    שלמה גרינברג 15/04/2023 11:39
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק אציין שבתקופה מאז 2009 צמחה הכלכלה האמריקאית ביותר מ-% 64, אחת מתקופות הצמיחה המהירות שהיו שם כל יתר הדברים שכתבת פשוט אינם נכונים במיוחד הקטע על המפנה כביכול של חברות ותאגידים
    סגור
  • מדוייק!!! (ל"ת)
    ג'וני 14/04/2023 17:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 8.
    פייזר כבר שנים סביב 40$ לא משתנה כלום
    יועד 14/04/2023 16:27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מניה שכבר 15 שנה אי אפשר להרוויח ממנה
    סגור
  • פייזר,MCD,PEP,CL
    ל 15/04/2023 00:44
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בכולן לא מרוויחים
    סגור
  • 7.
    שלמה הזכרת מרצדס. מה דעתך על החברה
    ביסלי 14/04/2023 16:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם מצב המניה לדעתך ?תודה
    סגור
  • אם רק תחפוץ...אקח אותך לחצות את אירופה במרצדס מייבאך
    למר שלמה 21/04/2023 17:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלי...רק תבקש...לא רוצה דבר בתמורה.
    סגור
  • יושב על
    אני 15/04/2023 13:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המשאיות של מרצדס שהן כלי עבודה מופלאים,לא המלצה
    סגור
  • אני כרגע על כיסא של רהיטי דורון. לא המלצה. (ל"ת)
    בן 16/04/2023 11:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    המסקנה מהכתבה - לקנות spy
    ירדן 14/04/2023 16:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שכל השינויים, המגמות, האופנותמגולם בו, בלי לנסות "להמר" או לשער.
    סגור
  • ולהחזיק כל החיים. בהצלחה.
    בן 16/04/2023 11:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    .
    סגור
  • לבכות אח"כ
    וכרגיל 15/04/2023 13:05
    הגב לתגובה זו
    1 2
    שהעסק לא זז בעליה רק בירידה
    סגור
  • 5.
    מעניין מאוד שלמה. תודה רבה (ל"ת)
    עמית 14/04/2023 16:24
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 4.
    אפשר את המשקפיים האופטימיות שלך? (ל"ת)
    מגן הציבור 14/04/2023 16:17
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • במניות
    מי שמשקיע 15/04/2023 13:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חיב להיות אופטימי,כי פסימי מ פ ח ד לכספו ובורח מהר מידי
    סגור
  • 3.
    כתבתי לך שהפד אינטרסנט
    צחי 14/04/2023 16:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מזמן לפני הרבה חודשים וענית שהשיקולים שלו מקצועיים. קיצור שינית את דעתך.
    סגור
  • לא שיניתי כלום
    שלמה גרינברג 15/04/2023 11:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תקרא תגובתי ל-21
    סגור
  • 2.
    גרינברג מגוון את הידע והחשיבה של משקיעים
    סם 14/04/2023 16:08
    הגב לתגובה זו
    12 1
    כתבתו פותחת צוהר לחשיבה מתקדמת על שוק ההון האמריקאי והכלכלה למשקיע ממוצע. תענוג לקרוא ולהשכיל.
    סגור
  • התפכח ילד!!!! (ל"ת)
    לסם 14/04/2023 19:54
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 1.
    מכפילי הרווח במדד 500 19 לפני שני רבעונים....
    ראו הוזהרת !! 14/04/2023 16:07
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ק ט ס ט ר ו פ ה .
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות