נהגתם בטסלה האוטונומית ועשיתם תאונה. מי אשם - אתם או הרכב?
לקחתם לנסיעת מבחן את טסלה האוטונומית והחלטתם שזה הדבר הטוב ביותר שקרה לכם. השענתם את המושב לאחור, סידרתם את יומן הפגישות שלכם בגוגל. אחרי חצי שעה הוא הגיע ליעד וחנה בחניה. בדרך חזרה הביתה, הופ - תאונה. הרכב סטה מהמסלול והתנגש במעקה. לא נגרם לכם נזק, אבל המכונית חטפה מכה רצינית. מי אשם - אתם או הרכב? אתם או טסלה? מי לוקח את האחריות?
חבר המושבעים של מדינת קליפורניה העניק ביום שישי לטסלה ניצחון גורף במשפט, שבו נקבע כי תכונת הטייס האוטומטי של יצרנית הרכב החשמלי לא כשלה בעת התאונה. טסלה, כידוע, השיקה את הטייס האוטומטי שלה ומערכת "נהיגה עצמית מלאה" מתקדמת. המנכ"ל אילון מאסק רואה בה כבעלת חשיבות מכרעת לעתיד החברה שלו, רק שהפעם - לקחו אותו לבית המשפט.
תושבת לוס אנג'לס, ג'סטין הסו, תבעה את החברה בשנת 2020. היא טענה שהטסלה שלה, מדגם S, סטתה לשוליים בזמן שהייתה על "טייס אוטומטי". כרית האוויר הופעלה "בצורה אלימה", לדבריה, "עד כדי כך שנשברה לי הלסת, פגעה לי בשיניים וגרמה לי נזק לעצבי הפנים".
הסו טענה לליקויים בתכנון הטייס האוטומטי וכרית האוויר ותבעה פיצויים של יותר מ-3 מיליון דולר. טסלה הכחישה. היא טענה כי אינה נושאת באחריות לתאונה ומכאן עלתה שאלה - מי אחראי לתאונה אם לא היא? ובכן, הטיעון המרכזי של החברה היה שהגברת עשתה שימוש בטייס אוטומטי ברחובות העיר, למרות מדריך למשתמש שמזהיר מפני נסיעה בעיר.
חבר המושבעים בבית המשפט העליון בלוס אנג'לס פסק כי היא לא תקבל פיצוי. הם מצאו שכרית האוויר לא כשלה בתפקוד וטסלה אינה אחראית.
לאחר מתן פסק הדין, חבר המושבעים הסביר לרויטרס כי טסלה הזהירה בבירור שתוכנת הנהיגה האוטומטית חלקית ואינה מערכת מנווטת עצמית. הסחת הדעת של הנהג היא האשמה במקרה הזה. מניית טסלה עלתה ב-1.3% ונסגרה ב-165.08 דולר ביום שישי, לאחר המשפט.
הסו פרצה בבכי מחוץ לאולם לאחר שחבר המושבעים מסר את פסק דינה. אחד מעורכי הדין שלה, דונלד סלוויק, הביע אכזבה מהתוצאה. נציג טסלה בדיון, מייקל קארי, סירב להגיב.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה