ציפס של מקדונלדס
צילום: pixbay
לקראת הדוחות

למרות עליית האינפלציה - אנליסטים אופטימיים לגבי דוחות מקדונלד'ס

בוול סטריט מפים שרשת ההמבורגרים תרשום רווח מתואם של 2.33 דולר למניה על הכנסות של 5.59 מיליארד דולר
דור עצמון |

מקדונלד'ס MCDONALDS תפרסם לפני פתיחת המסחר את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2023, ובוול סטריט מצפים לרווח גבוה יותר למרות התייקרות עלויות המזון.

התוצאות של רשת המזון המהיר לרבעון הראשון צפויות להראות רווח מתואם של 2.33 דולר למניה על הכנסות של 5.59 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון הראשון של 2022, מקדונלד'ס דיווחה על רווחים של 2.28 דולר למניה על מכירות של 5.67 מיליארד דולר.

האינפלציה שמגדילה את עלויות המזון הייתה הבעיה העיקרית עבור רשת ההמבורגרים. החברה הזהירה בפרסום הדוח האחרון שלה כי היא צופה ש"לחצים אינפלציוניים לטווח קצר יימשכו גם ב-2023". כתוצאה מכך החליטה מקדונלד'ס מוקדם יותר החודש לסגור זמנית את משרדיה בארה"ב והחלה לפטר עובדי תאגידים, כך לפי הוול סטריט ג'ורנל.

אבל האנליסטים עדיין נראים אופטימיים, מכירות המסעדות המקבילות בעולם צפויות לעלות ב-8.7%. לאכול בחוץ הפך לדבר יקר בעקבות האינפלציה, כך שהפריטים הזולים יותר בתפריט במקדונלד'ס יכולים למשוך לקוחות, טוען אנליסט TD Cowen, אנדרו צ'ארלס. "לחברה פוטנציאל טוב לצבור נתח בארה"ב ולהגדיל את התנועה בחנויות". הוא מדרג את המניה כ-Outperform עם מחיר יעד של 315 דולר. אמש במסחר, המניה עלתה ב-0.4% ל-293.2 דולר והשלימה עלייה של 11% מתחילת השנה.

לא רק שצ'ארלס חושב שמחירים נמוכים יכולים להניע צמיחה, אלא שיוזמות שיווק היו יכולות להביא יותר לקוחות. זה כולל קמפיינים שיווקיים שפוני לאוכלוסייה צעירה יותר, כמו "ארוחת ה-Cardi B & Offset" שיצאה לשוק ב-14 בפברואר.

אנליסט וולס פארגו זכרי פאדם, המדרג את מקדונלד'ס ב"שיווי משקל" עם מחיר יעד של 295 דולר, אמר גם כי מסעות הפרסום השיווקיים של החברה היו יכולים לעזור להניע צמיחה. "MCD ממשיכה לצמוח עם מספר מנועים של חדשנות, שיווק ונאמנות", כתב פאדם. זה כולל שותפות עם Krispy Kreme (DNUT) KRISPY KREME להגשת דונאטס במספר מיקומים של מקדונלדס. מקדונלד'ס החלה להציע את הדונאטס בכמה חנויות בסוף השנה שעברה והרחיבה את הפיילוט באביב הזה.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה