
ג'נרל מוטורס עקפה בענק את תחזיות האנליסטים אך המניה מאבדת 2.5%
יצרנית הרכבים GENERAL MOTORS דיווחה היום על הכנסות בסך 40 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2023 בעוד צפי האנליסטים היה ל-39.23 מיליארד דולר. בשורה התחתונה החברה רשמה רווח של 2.21 דולר למניה (רווח נקי בסך 2.21 מיליארד דולר), 28% מעל צפי האנליסטים לרווח של 1.72 דולר למניה. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד על 2.39 מיליארד דולר - עלייה של 36% לעומת הרבעון המקביל. ה-EBIT המתואם עמד על 3.8 מיליארד דולר, ירידה של 6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
החברה הרימה את התחזיות שלה להמשך שנת 2023 כשהיא צופה רווח למניה של בין 6.35 ל-7.35 דולר, הצפי הקודם עמד על בין 6 ל-7 דולר למניה. החברה צופה EBIT מתואם בסך של כ-12 מיליארד דולר לשנת 2023, הצפי הקודם עמד על 10.5 מיליארד דולר. תזרים המזומנים החופשי המתואם צפוי לעמוד על בין 5.5 ל-7.5 מיליארד דולר, ההערכות הקודמות היו לכ-6 מיליארד דולר.
החברה דיווחה על כך שמסרה ברבעון הראשון של השנה מעל ל-603,000 רכבים, עלייה של 18% לעומת הרבעון המקביל והחברה הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה בארה"ב ב-1.3%. מספר הרכבים החשמליים שהחברה מסרה ברבעון האחרון עמד על 20,670 רכבים, מרביתם היו מסוג שברולט בולט החשמלי. עם שחרור הדוחות החברה פרסמה כי היא תפסיק לייצר את דגם הבולט בסוף השנה הנוכחית, מה שתמוהה מעט לנוכח החשיבות של הדגם למכירות הרכבים החשמליים של ג'נרל מוטורס.
GM נמצאת בתחרות אל מול טסלה, אשר נכון להיום היא החברה המובילה בתחום בארה"ב. גנ'רל מוטורס מצפה לייצר עד סוף השנה כ-70 אלף דגמי בולט בניסיון לעמוד ביעד של מסירת 400 אלף רכבים חשמליים מתחילת השנה שעברה ועד אמצע השנה הבאה. אחת הבעיות הגדולות של דגם הבולט נמצא בסוללה של הרכב, אשר גרמה למספר שריפות בעבר והחברה החליטה להתמקד דווקא בדגם ההאמר החשמלי ובקאדילק ליריק. החברה הציבה לעצמה יעד ייצור של מיליון רכבים חשמליים בשנה בארה"ב ובסין בניסיון להגדיל את התחרות אל מול טסלה.
- "אל תעלו את המחירים" - האזהרה של טראמפ ליצרניות הרכב
- איך המכסים של טראמפ ישפיעו על תעשיית הרכב - ולמה זה גול עצמי
למרות העלאת התחזיות והתוצאות החיוביות המניה יורדת היום, ככל הנראה לאור ההחלטה על הפסקת הייצור של דגם הבולט. המשקיעים חוששים שמא ההחלטה תוביל דווקא לכך שהחברה תפגר מאחור אל מול טסלה - ברבעון האחרון היא מסרה רק שני האמרים חשמליים ופחות מ-1,000 מכוניות קאדילק ליריק. מתחילת השנה מניית החברה עלתה ב-1.5% בלבד ושוויה עומד על 46 מיליארד דולר, זאת בזמן שהשווי של טסלה גבוה ביותר מפי 10 - 515 מיליארד דולר.
בשבוע שעבר פרסמה טסלה את הדוחות שלה לרבעון הראשון של 2023, בעקבותיהם המניה ירדה בצורה חדה. החברה רשמה תזרים המזומנים החופשי בסך 400 מליון בלבד, הרבה מתחת הצפי ל-2.23 מיליארד דולר. ההכנסות הסתכמו ב-23.33 מיליארד דולר מול צפי השוק ל-23.35 מיליארד דולר.