טייסי אמריקן אירליינס הסכימו על שביתה, המנייה דווקא עולה ב-3%

בזמן שעובדי דלתא זכו להסכם העלאת שכר של עד 34%, הפעם האחרונה שהטייסים של אמריקן אירליינס ראו העלאת שכר הייתה ב-2019, מאז הגיעה האינפלציה ששחקה את שכרם בצורה משמעותית
 | 
telegram

ארגון הטייסים המאוחדים, המייצג כ-15 אלף טייסי אמריקן אירליינס AMERICAN AIRLINES +0.91% AMERICAN... 14.39 +0.91% AMERICAN AIRLINES סגירה:0 פתיחה:14.22 גבוה:14.4 נמוך:14.05 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  , הודיע כי קיים הצבעה בנוגע להאם חבריו יקיימו שביתה לאור מחלוקת שכר עם החברה. על פי תוצאות ההצבעה, בה השתתפו 96% מחברי האיחוד, 99% הסכימיו על קיומה של שביתה. למרות הרוב המוחלט בהחלטה, לטייסים יהיה קשה מאוד להוציא טיסה שכזו לפועל לאור קשיים רגולטורים רבים על שביתה של עובדי תעופה.

טייסי החברה לא ראו עליית שכר מאז שנת 2019, זאת בזמן שמאז תחילת 2022 האינפלציה הרימה ראש ופגעה משמעותית בכוח השכר של הטייסים. לעומת אמריקן ארליינס, דלתא  DELTA AIR LINES -1.23% DELTA AIR L 64.05 -1.23% DELTA AIR LINES סגירה:0 פתיחה:65.44 גבוה:65.84 נמוך:63.86 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הגיעה להסכם של העלאת שכר בשיעור של 34% לאורך ארבע השנים הבאות עם הטייסים שלה, עלות ההסכם עומדת על כ-7 מיליארד דולר.

נשיא האיגוד אמר: "אנחנו נשבות, אם זה יהיה הכרחי, כדי לסגור הסכם מוביל בתעשייה, כזה שהטייסים שלנו הרוויחו והם ראויים לו - חוזה שימקם את אמריקן אירליינס לקראת הצלחה". בחברה הגיבו: "אנחנו עודנו בטוחים שהסכם עם הטייסים שלנו אפשרי וייחתם במהירות. אנחנו מבינים כי אישור השביתה זו דרך לטייסים להביע את הרצון שלהם להגיע להסכם ואנחנו מכבדים את התוצאות, בכל זאת אנחנו נשארים ממוקדים בהשלמת העניינים הכרחיים לחתימת ההסכם".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

למרות הכל המניה נמצאת כעת בעליות, ככל הנראה עקב הנכונות של ההנהלה להגיע להסכם עם הטייסים. כולם יודעים ששביתה לא תצא לפועל אך עצם זאת שהחברה מוכנה לקבל את ההצבעה של הטייסים, לכבד אותה ולהמשיך במשא ומתן מראה שההנהלה לא הולכת ראש בראש עם עובדיה וכי היא מבינה את הדרישות והצרכים שלהם.

חברות התעופה עוד לא התאוששו לגמרי מהקורונה וכך גם מצב המניות שלהן. מניית אמריקן אירליינס עדיין נמצאת במרחק של 54% מהיכן שהייתה טרום הקורונה והחשש כרגע הוא שהעלאות השכר יובילו לפגיעה בשורת הרווח של החברות עקב הגידול בהוצאות. ב-2020 ו-2021 החברה רשמה הפסדים בסך 8.9 מיליארד ו-2 מיליארד דולר בהתאמה וב-2022 החברה סופסוף הצליחה להציג רווח כלשהו של 127 מיליון דולר. למרות התוצאות החלשות, ברור כי אם אכן שביתה תצא לפועל המצב יהיה בכי רע וכעת יש להנהלת החברה דרך לתאם את מהליכה בצורה נוחה והגיונית שתאפשר לחברה לנסות לשמור על רווחיות.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות