הנשק הסודי של פורד - עובדי טסלה לשעבר
יצרניות הרכב דוהרות להשיג אספקה של חומרים כמו ליתיום וניקל, סחורות שלא היו צריכים לדאוג לגביהן לפני פריחת הרכב החשמלי. נראה כי פורד די רגועה, לאחר שהחברה בנתה צוות שמייצר לה אספקה וכולל גם כמה עובדים לשעבר של טסלה .
"אחד הדברים הראשונים שעשינו כאשר דגם e נוצר, הוא שבנינו צוות האחראי לחומרי הגלם מאפס", אמרה ליסה דרייק, ראש תחום ה-EV בפורד. פורד שכרה אנשים מחברות כרייה כמו Rio Tinto ויצרניות כימיקלים כמו BASF וכן ממובילת הרכבים החשמליים טסלה. "מנהל חומרי הגלם של הסוללות שלנו הגיע מטסלה", אמרה דרייק. "הצוות שלנו כנראה רכש יותר ליתיום וניקל מכל צוות אחר על פני כדור הארץ." המנהלים הבכירים של פורד לפיתוח EV ופיתוח המוצר, אלן קלארק ודאג פילד, בהתאמה, עבדו שניהם גם בטסלה. חטיבת Model e עדיין קטנה יחסית, כשהמכירות ברבעון הראשון הסתכמו בכ-700 מיליון דולר, חלק קטן מכלל מכירות הרכב של פורד בסך 39 מיליארד דולר.
הגודל הקטן מאפשר לדרייק ולצוות שלה לנוע מהר. עסקה שעליה הכריזה פורד במרץ, להשקעה במפעל אינדונזי לעיבוד ניקל עם PT Vale ו-Zhejiang הסינית, התגבשה בתוך שבועות. "נכנסנו, הערכנו, היו איתנו המומחים הטכניים שלנו, אהבנו את מה שראינו וסגרנו", אמרה דרייק. יחד עם הניקל, פורד נעלה אספקת ליתיום בהסכמים עם הכורים Liontown Resources וריו טינטו. לפורד יש גם מפעלי סוללות במישיגן, תוך שימוש בטכנולוגיה של מובילת הסוללות CATL. כמו גם מפעלים בקנטקי ובטורקיה.
פורד עושה את כל זה כדי לייצר יותר רכבים חשמליים. כשהיא סיפקה קצת מפחות מ-100 אלף רכבים בשנת 2022. החברה מתכננת לייצר רכבים חשמליים בקצב של 600,000 רכבים בשנה עד סוף 2023, ושני מיליון בשנה עד סוף 2026. במילים אחרות, ב-4 שנים פורד רוצה להגדיל את ייצור הרכבים החשמליים החודשי לכמעט 170,000 רכבים לעומת פחות מ-10,000. על מנת להצליח לעשות את זה, פורד צריכה המון סוללות וחומרים הקשורים לסוללות ולהשיג אותם זה רק חצי הדרך.
עלויות החומרים הן האתגר הבא שלה, פורד צריכה להשיג חומרים במחיר מספיק זול על מנת שתצליח להגיע למטרתה לשיעור רווח תפעולי של 8% מרכבים חשמליים עד 2026. "סוכנות האנרגיה הבינלאומית מצפה להגיע ל-350 מיליון רכבים חשמליים בעולם תוך עשור, כשכיום יש כ-16 מיליון רכבים על הכביש", אמר סטיב שופסטל מנהל בSprott. זה צפוי להשאיר את מחירי הליתיום גבוהים בשנים הקרובות, אמר.
בתוצאותיה לרבעון הראשון, דיווחה פורד על רווח למניה של 0.63 דולר לעומת צפי האנליסטים שעמד על 0.44 דולר, ההכנסות עמדו על 41.5 מיליארד דולר לעומת צפי של 37.4 מיליארד דולר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.כתבה טמפלייט ריקה. נכון לגבי כל חברה. (ל"ת)כלכלן. 18/05/2023 07:32הגב לתגובה זו0 1סגור