מובילאיי ממשיכה לזנק - האם החברה נהנית מחדירת ה-AI ובכמה היא תמכור בשנים הבאות?

מובילאיי מהווה כבר 30% מהשווי של אינטל - זינקה קרוב לפי 2 מאז ההנפקה
 | 
telegram
(6)

מניית מובילאיי זינקה ביומיים האחרונים ב-12% ומשלימה עלייה של 20% מתחילת החודש למחיר של 45 דולר, המבטא שווי של 36 מיליארד דולר. הזינוק בימים האחרונים האלו מיוחס לעליות בשוק כולו בעקבות אינבידיה שסיפקה תחזית מאוד מרשימה לגבי ההמשך בזכות ביקושים בתחום ה-AI (בהמשך גם מארוול סיפקה ביצועים מרשימים בזכות הביקושים מתחום ה-AI) כשגם מובילאיי שמפתחת מערכות לנהיגה אוטונומית צפויה ליהנות מהחדירה המהירה של ה-AI לחיינו. 
פרופ' אמנון שעשוע, מובילאיי
  פרופ' אמנון שעשוע, מובילאיי

ההתקדמות והחדירה של ה-AI וההישענות על המערכות הממוחשבות, יסללו את הדרך להסתמכות גם על הרכבים האוטונומיים. ההאצה של הפיתוחים בתחום ישולבו גם בתחום הרכב שעשוי לעבור מהפכה בשנים האחרונות. אז זו היתה סיבה אחת לזינוק במניה, אבל
היה גורם נוסף שהרים את המניה.

האנליסטים של וולס פארגו פרסמו סיקור חיובי על מניות החברה עם מחיר יעד של 50 דולר. כשהם פרסמו את ההמלצה המניה היתה ב-40 דולר, במרחק 10 דולרים ממחיר היעד, מאז המניה עלתה ב-5 דולר, והותירה 5 דולר של אפסייד - פרמייה של כ-11%.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בוולס פארגו מסבירים כי מובילאיי היא מובילה בתחום ה-ADAS שמשמעותו מערכות מתקדמות לסיוע בנהיגה אוטנומית. מדובר על מערכות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע בשמירה על נתיב ובלימת חירום אוטומטית. אבל אלו מערכות שנקראות - מערכות L2 (מערכות רמה 2). מערכות שדורשות תשומת לב מלאה מהנהגים שצריכים לשים לב למה שקורה בכביש 100% מהזמן. גם מערכות מתקדמות יותר מרמה 2 פלוס מחייבות את הנהגים להיות בתשומת לב מלאה. לדוגמה - מערכות שמאפשרות החלפת נתיב וסיבובים (רמה 2 פלוס) חייבות להיות עם בקרה מלאה של הנהג. 

אבל הדור הבא של המערכות, ישחרר את הנהגים משליטה על הכביש. אלו מערכות אוטונומיות אמיתיות. זה יהיה כמובן בשלבים ועל פי האנליסטים של וול פארגו, מובילאיי ממוקמת בעמדה טובה כדי ליהנות מהחדירה של המערכות האלו. 

במערכות מרמה 3 ורמה 4, נהגים יכולים להרגיש בטוח במצבים מסוימים גם בלי תשומת לב למה שקורה בכביש. המכונית פשוט תעשה הכל לבד. מערכות רמה 3 מתייחסות בעיקר לנסיעה בפקקים בכבישים מהירים והן צפויות להיכנס בהדרגה לשוק בטווח הקרוב-בינוני. מערכות מרמה 4 יושקו רק בשנים הבאות.  

בבסיס המערכות האלו הצורך לספק טכנולוגיה בטוחה כדי שהתאונות יהיו מינימליות ופחות חמורות. מדובר במערכות מתקדמות, לרבות מערכות ראייה ומערכות מבוססות AI שמובילאיי מפתחת. בוול ספארגו סבורים שהצמיחה של מובילאיי בשנים הבאות תהיה חדה במיוחד על רקע הכניסה של מערכות מתקדמות יותר. 

על פי התחזית שלהם בשנת 2024 ההכנסות יסתכמו ב-2.8 מיליארד דולר, לעומת 2.1 מיליארד דולר בשנת 2023.  זה מרשים, אבל בוולס פארגו סבורים שזו רק ההתחלה. לדעתם בטווח של 5 עד 10 שנים מהיום ייכנסו מערכות שמאפשרות נהיגה אוטונומית מוחלטת ואז כמובן הייצור של רכבים אוטנומיים יהיה בהיקפים מאוד גדולים ובהתאמה המערכות של מובילאיי ימכרו במספרים גדולים עוד יותר.

מאי מצוין אחרי אפריל חלש

אז במאי המניה כבר נסקה ב-20%, אבל זה היה אחרי אפריל חלש.  הדוחות של מובילאיי ברבעון הראשון אכזבו, אבל הנהלת החברה טענה שמדובר בירידה זמנית וקצב המכירות יחזור לעלות. וול סטריט הפילה את המניה בכ-20% ביום הדוח במחזור מאוד גבוה, אך המניה חזרה אחרי הזינוק האחרון למחיר טרם הנפילה.

 
בתחילת החודש, בית ההשקעות ברנברג העניק למניה המלצת קנייה עם מחיר יעד של 44 דולר. המחיר אז ביטא פרמיה של קרוב ל-20%, אך היום הוא מבטא דיסקאונט על המחיר (מחיר המניה 45 דולר ומחיר היעד בהמלצה הוא 44 דולר  נמוך מהמחיר בפועל). סיכוי טוב שבבית ההשקעות ישנו את מחיר היעד, אבל מה שחשוב בהמלצה היה ההערכה כי עסקי הרכב נמצאים על סף שינוי משמעותי במקביל לשיפור מערכות מכוניות בנהיגה עצמית המתאפשרות על ידי בינה מלאכותית ולמידת מכונה. גם בברנברג רואים במובילאיי, את המובילה בתחום. 


מובילאיי שנסחרת ב-36 מיליארד דולר נשלטת על ידי אינטל שרכשה את השליטה לפני 7 שנים מפרופ' אמנון שעשוע ואבירם זיו לפי שווי של כ-16 מיליארד דולר. מובילאיי היתה אמורה להיות מנוע צמיחה משמעותי באינטל, אך בעבר היא לא הצליחה  לממש את הפוטנציאל. על רקע זה החליטה אינטל להנפיק את מובילאיי אחרי הפרדתה באופן מוחלט מהפעילות הקיימת. כבר לפני שנה ניסתה אינטל להנפיק את מובילאיי. בהתחלה היא ניסתה לגייס לפי שווי של 50 מילארד דולר, אבל בסופו של דבר השווי נסגר על מתחת ל-20 מיליארד דולר, אחרי מספר מספר הפחתות ומאז המניה זינקה כמעט פי שתיים. 

למעשה, בהינתן שוויה של אינטל - כ-118 מיליארד דולר ושוויה של מובילאי - 36 מיליארד דולר וכן אחזקה שלך אינטל (94%) במובילאיי שמוערכת בכ-35 מיליארד דולר, ניתן להבין כי מובילאיי הפכה חלק מאוד חשוב בתוך אינטל העולמית - היא מהווה סדר גודל של 30% מהשווי של אינטל. 

תגובות לכתבה(6):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בסוף מובילאיי תרכוש את אינטל? איזה בושות
    שי.ע 27/05/2023 21:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויש המון שאמרו שהיא גם לא שווה 17 דולר ואיך הם טעו...
    סגור
  • לא מאמין שיקרה אבל יותר הגיוני ...
    יש מצב 29/05/2023 19:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אינטל תעשנ עוד מילארדים על מובילאיי... אין ספק שהם עשו את העסקה הטובה ביותר שלהם אי פעם
    סגור
  • 2.
    שאלה: מה תחליט מערכת נהיגה אוטונומית, כאשר ילד יקפוץ
    בני בנקר 27/05/2023 12:30
    הגב לתגובה זו
    2 4
    לכביש ? לשבור חזק לימין או לשמאל ולסכן את חיי הנהג, או לבלום תוך דריסת הילד ? אני לא אכנס לרכב אוטונומי מלא, ללא כפתור גדול של "עבור לנהיגה ידנית"...
    סגור
  • התאהבת בשאלת קידבק
    אריסטו 27/05/2023 17:09
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ייקח לגוף שלך 3/4 שניה להגיב וללחוץ על הכפתור, עוד חצי שניה למערכת להגיב ולנתק, ואז עוד שניה להעביר אליך פיקוד. הילד כבר RIP. מה זה עזר לך שיש לך כפתור? תן למהנדסים לעשות את העבודה שלהם, ואתה תמשיך לנסוע באוטובוס.
    סגור
  • 1.
    אם היא 30 אחוז משווי אינטל
    ירדי 27/05/2023 10:26
    הגב לתגובה זו
    5 1
    רק מראה איזה פח נהייתה אינטל
    סגור
  • טען עוד
  • זה לא נכון
    אודי 29/05/2023 11:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה רק מראה כמה אינטל נסחרת בדיסקאונת של לפחות 30 אחוז על השווי שלה
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות