מטא מנסה לעמוד בקצב - הכריזה על כלים חדשים מבוססי בינה מלאכותית
במהלך פגישת All Hands של עובדי החברה עם המנכ"ל מארק צוקרברג, חשפה מטא אפליקציה חדשה שאמורה להתחרות בטוויטר, כלים חדשים לבינה מלאכותית ומסרה את תגובתה לחשיפת משקפי המציאות הרבודה של אפל. למטא יש הרבה עבודה לעשות על מנת שהמגמה החיובית במניה תוכל להמשיך.
בינה מלאכותית
בכל מה שקשור לבינה מלאכותית נראה שמטא די משתרכת מאחור לעומת השאר, כשענקיות הטכנולוגיה האחרות כבר השיקו מוצרים מבוססי בינה מלאכותית, מטא עסוקה עכשיו בעיקר בניסיון לצמצם פערים והכריזה על סוכנים מבוססי בינה מלאכותית למסנג'ר של פייסבוק ווואטספ, עוזר פרודקטיביות שנקרא Metamate וכלים שישמשו את עובדי החברה. די מאכזב לא? נראה שכך גם ציבור המשקיעים חשב והמניה הגיבה בירידות.
פרוייקט P92
לאחר ההשתלטות של מאסק על טוויטר, הייתה נהירה של משתמשים לפלטפורמה בשם מסטדון. נהירה שהחזיקה לזמן קצר בלבד עד שהמשתמשים חזרו לטוויטר. אך במטא עדיין חושבים שההזדמנות עוד קיימת והודיעו על אפליקציה שתתחרה בטוויטר. על פי הדיווחים, הפרויקט בשם הקוד P92, ייבנה כאפליקציה עצמאית, אך המשתמשים יתחברו באמצעות האישורים שלהם באינסטגרם. המהלך יכול לעזור למטא למשוך אליה כמה ממשתמשי טוויטר שעדיין מחפשים חלופות לאחר שמאסק שינה חלק מחוקי האתר. "אנחנו בוחנים רשת חברתית מבוזרת ועצמאית לשיתוף עדכוני טקסט", אמר דובר מטא. "אנחנו מאמינים שיש הזדמנות למרחב נפרד שבו יוצרים ואישי ציבור יכולים לשתף עדכונים לגבי תחומי העניין שלהם".
משקפי המציאות הרבודה של אפל
בנוגע למשקפי המציאות הרבודה של אפל, מארק צוקרברג הגיב בצורה די מגומגמת וציין כי העלות של המשקפיים היא פי 7 מהעלות של ה-Quest 3 של מטא שצפויות לצאת בקרוב, עוד אמר כי מטא דואגת כי המוצרים שלה יהיו "נגישים ובמחיר סביר" ככל האפשר ובהערה זרק המנכ"ל כי המשקפיים של אפל משתמשות בסוללה חיצונית וכי החברה הראתה רק אנשים יושבים שמשתמשים במשקפיים. נראה שמטא נמצאת כרגע בסוג של משבר, לאחר שאפל חשפה את משקפי המציאות הרבודה שלה, החברה הפכה לקצת מבולבלת. אם האסטרטגיה המקורית שלה הייתה להיכנס All-In למטאוורס, נראה שעכשיו האסטרטגיה שלה היא יותר לנסות ולהבין מה קורה ולנסות לא לפספס את הגל.
יתכן וההימור של צוקרברג על מטאוורס יעלה לו ביוקר, כשיחידת ה-Realiy labs של מטא, המתעסקת בכל מה שקשור למטאוורס, הפסידה 13.7 מיליארד דולר ב-2022 ומאז יצאה בניסיון לקצץ בעלויות על מנת לתעדף רווחיות ופתחה בסבב קיצוצים נוסף אשר צפוי לכלול את פיטורם של כ-6,000 עובדים. הקיצוצים הם חלק ממה שכונה על ידי מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג "שנת התייעלות", במטרה להפוך את החברה לרזה ואפקטיבית יותר בכדי שתתאים את עצמה לאתגרי השעה.
סבב הקיצוצים האחרון מכוון כלפי עובדים בתחומים שונים וביניהם בעלי תפקידים בתחום חוויית משתמש, שיווק, גיוס והנדסה. בחודש הבא צפוי גל פיטורים נוסף כשבסך הכל תיפרד החברה מכ-10,000 עובדים יאבדו בחודשים אפריל ומאי. זאת לאחר שבמהלך חודש נובמבר הכריזה החברה על סבב קיצוצים ראשון שהשפיע על כ-11,000 עובדים. בכך צפויה החברה לצמצם את מספר העובדים שלה בכרבע מאז נובמבר, אז היו לה כ-87,000 עובדים.
באפריל הכתה החברה את צפי האנליסטים לרבעון הראשון של 2023 עם הכנסות של 28.6 מיליארד דולר לצד רווח נקי מתואם של 2.2 דולר למניה. למרות הקיצוצים בעלויות, החברה המשיכה להשקיע סכומי עתק במטאוורס (טכנולוגיות מציאות מדומה ומציאות רבודה) ורשמה הפסד תפעולי של 3.99 מיליארד דולר, על הכנסות של 339 מיליון דולר בלבד. החברה נסחרת לפי שווי של 700 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה עלתה ב-121% מתחילת השנה וב-35% בשנה האחרונה כולה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה