חברות עמדות הטעינה לרכבים חשמליים נופלות - מה הסיבה?

המניות של Evgo ו-Chargepoint נופלות בחדות בעקבות חששות שמא טסלה תיצור מונופול בשוק עמדות הטעינה לרכבים חשמליים
 | 
telegram
(3)

המניות של חברות הטענת הרכבים החשמליים  EVGO INC +1.76% EVGO INC 6.36 +1.76% EVGO INC סגירה:0 פתיחה:6.2 גבוה:6.43 נמוך:6.02 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  ו- CHARGEPOINT HOLDINGS +1.33% CHARGEPOINT 1.15 +1.33% CHARGEPOINT HOLDINGS סגירה:0 פתיחה:1.13 גבוה:1.2 נמוך:1.13 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  נופלות לאחר שטסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: חתמה על הסכמים עם פורד FORD MOTOR +3.52% FORD MOTOR 11.18 +3.52% FORD MOTOR סגירה:0 פתיחה:10.78 גבוה:11.38 נמוך:10.78 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: וג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS +5.1% GENERAL MOT 58.52 +5.1% GENERAL MOTORS סגירה:0 פתיחה:55.73 גבוה:58.9 נמוך:55.65 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: לשיתוף עמדות הטעינה שלה. החשש בקרב המשקיעים הוא שאילון מאסק ייצור מונופול בשוק עמדות הטעינה. 
 

הסטנדרט של טסלה צפוי לנצח 


הסטנדרטיזציה של הטעינה הן חדשות טובות שיחסכו המון כאבי ראש לנהגי הרכבים החשמליים, כש-GM כבר אמרה כי היא תאמץ את סטנדרט הטעינה של טסלה ברכביה עד 2025. לטסלה כבר יש את הרשת הגדולה ביותר של מטעני EV מהירים באמריקה, עם כ-17,000 תחנות וההכרזות של GM ופורד יתכן ומבשרות שההטענה של טסלה תהפוך לסטנדרט מקובל של שחקניות רכב חשמלי נוספות.

מניות Evgo ו-Chargepoint נפלו בחדות לאחר ההודעה, מה שאולי מבטא תגובת יתר מכיוון שלארצות הברית יש מחסור חמור בעמדות טעינה כשבסוף 2022 היו במדינה בערך 50 רכבים חשמליים על כל עמדת טעינה מהירה. בסין המספר עומד על 12 רכבים על עמדת טעינה.

טסלה לא ממש מחפשת לשמור את טכנולוגיית הטעינה שלה לעצמה וכל אחד יכול להשתמש בה, תמורת עמלה כמובן. סטנדרט הטעינה של החברה נקרא North American Charging Standard או בקצרה NACS, כשרכבים של יצרניות אחרות בצפון אמריקה עובדים לפי Combined Charging System או בקצרה CCS. עוד יתרון ב"רוח השיתופית" של החברה הוא העובדה שבזמן שטסלה מאפשרת ליצרני רכבים חשמליים אחרים להשתמש בעמדות ההטענה שלה היא מקבלת תמיכה מהממשל למימון תשתית טעינה וכן היא מקבלת גישה עקיפה לצרכנים של חברות הרכב החשמלי האחרות. 

טוב או רע לחברות הטענת הרכבים החשמליים? 


"זה ללא ספק חדשות גדולות, Evgo ממשיכה להאמין ב'חשמל לכולם' ומקבלת בברכה את כל נהגי הרכבים החשמליים לתחנות הטעינה שלה", אמר ג'ונתן לוי בכיר ב-Evgo. "מבחינת תקני הטעינה בעתיד, אנו מקווים שתקן ה-NACS יופץ ברחבי התעשייה ויספק אפשרויות טעינה נוספות לנהגי ה-EV". האם זה באמת יקרה? בוול סטריט כאמור חוששים שטסלה תשתלט על תחנות ההטענה ותיקח את כל העוגה בתחום מבלי לספק "פרנסה" ל-Evgo והמתחרות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"למעשה, ישנם מספר גופי תקנים ואנו מעודדים אותם לשקול שיתוף פעולה עם החברות שעוברות לסטנדרט ה-NACS", אמר דובר GM. "בסופו של דבר מדובר בגישה לסטנדרט משותף וגישה חלקה יותר לצרכנים". GM מעדיפה את תקן ה-NACS וכך גם בצפון אמריקה אבל באירופה טסלה בכלל משתמשת במחבר ה-CCS, כשבסין החיבור הוא שונה לגמרי. EV הם עדיין דבר יחסית חדש, לכן יקח זמן עד שיקבע סטנדרט, אך נראה שטסלה צפויה להיות מאוד דומיננטית בקביעת התקינה. על רקע זה, המומנטום החיובי במניית טסלה נמשך כשמניות הטענת הרכבים בנפילה. 

כך או אחרת, לפי האנליסטים של גולדמן זקס, המשקיעים צריכים לדאוג פחות לסטנדרט הטעינה ויותר לרווחים. האנליסטים צפו לפני כשנה כשהרעיון לשתף את רשת ההטענה של טסלה רק הועלה, הכנסות שנתיות מטעינה של בין מיליארד ל-3 מיליארד דולר. לגישתם - בנוגע למניות חברות עמדות הטעינה, המשקיעים צריכים לדאוג פחות מהתחרות מטסלה ויותר ממספר הרכבים החשמליים בכבישי ארצות הברית. ההסכם בין 3 החברות נועד להגדיל את מספר הרכבים וככל הנראה חברות נוספות יחלו להשתמש גם הן בעמדות של טסלה. המון תחנות דלק הצליחו להתקיים יחד ולא בגלל עיצוב מיוחד לתדלוק. יש סטנדרט אחד לתדלוק בנזין ואחד אחר כמובן לדיזל ונראה שהכל עובד כמו שצריך. במילים אחרות, הם סבורים שהמכה למניות הטעינה לא תהיה גדולה כל עוד יספקו את הסטנדרט שייבחר, גם אם יהיה של טסלה. השאלה כמה טסלה תחייב את חברות ההטענה על השימוש והאם בסופו של דבר חברות ההטענה יהפכו להיות בעיקר לרשתות דומות לרשתות הדלק הקיימות, סוג של חברות קומודיטיז שנהנות מרווחיות נמוכה הרחוקות מלהיות חברות טכנולוגיה?

גם אם כן, הרי שפוטנציאל השוק ענק, כשכרגע השוק בחיתולים. בהמשך צפויות גם תחנות הדלק הקיימות לעבור לסוג של תחנות הטענה לצד תחנות דלק והתחרות רק תלך ותגדל. 

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אני עוקב אחרי NXU (ל"ת)
    אולי הם יצליחו בגדול 11/06/2023 07:08
    הגב לתגובה זו
    13 0
    סגור
  • 2.
    אין חשש , הם כבר מונופול
    אחדש 10/06/2023 13:30
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יש להם את הפריסה הכי רחבה ,את הקלות שימוש ,רק לחבר , ואת uptime הכי גבוה ,שזה הדבר הכי חשוב,וכמובן הם הכי זולים
    סגור
  • 1.
    אין שום טכנולוגייה מתקדמת במטענים בכלל ולרכב בפרט (ל"ת)
    מהנדס בטסלה 10/06/2023 12:41
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות