
סולאראדג' משיקה פיתוח חדש של מטען דו כיווני לרכב ומערכת אגירה
סולאראדג', סולאראדג' השיקה פיתוחים חדשים בתערוכת Intersolar בגרמניה, התערוכה הגדולה ביותר בעולם בתחום הסולאר, ביניהם מטען דו-כיווני לרכב חשמלי ומערכת מסחרית לאגירת אנרגיה. הפיתוחים החדשים צפויים לצאת לשוק במחצית השנייה של 2024. המניה נסחרת במחיר של 269 דולר למניה ולפי שווי שוק של 15.3 מיליארד דולר, לאחר ששמרה על יציבות בשנה האחרונה.
הפיתוח החדש של סולאראדג' מאפשר טעינה מהירה ודו-כיוונית עד 24KW (בית לרכב ורכב לבית) עבור רכבים חשמליים התומכים ביכולת זאת ובכך מתאפשרת טעינה באופן ישיר מהפאנלים הסולאריים, ללא המרות מתח AC-DC מיותרות.
בנוסף טוענים בחברה כי במטען הדו כיווני יהיה ניתן להטעין את הרכב מהסוללה הביתית ומרשת החשמל הביתי תוך עקיפת תשתית רשת החשמל הביתי. כמו כן, בעת הפסקות חשמל יהיה ניתן להשתמש באנרגיה שנאגרה בסוללה של הרכב לטובת צריכת החשמל של הבית במקום או בנוסף לסוללה ביתית ובכך המטען החדש מאפשר לסוללה של הרכב החשמלי לתפקד גם כפתרון אחסון ביתי גדול יחסית, של עד 50kWh.
בנוסף השיקה החברה בתערוכה מערכת אגירה מסחרית. לדברי החברה היא מספקת קיבולת סוללה של 58kWh וניתנת להרחבה לעד שמונה סוללות וקיבולת אחסון של עד 460kWh.
- המניות המומלצות באנרגיה מתחדשת - מה הסיבות ועל האיום המרכזי
- משרד האנרגיה והתשתיות בודק טכנולוגיות להפקת אנרגיה מגלים, זרמים ורוח במרחב הימי
בחברה טוענים כי המערכת מחוברת למערכת לניהול אנרגיה המאפשרת סנכרון ואופטימיזציה של ייצור וצריכת האנרגיה ברמת האתר כולו. ארכיטקטורת הסוללה המצומדת ל-DC מבטלת את 'ההמרה המשולשת' להמרה אחת (DC ל-AC), מה שהופך אותה ליעילה במיוחד.
גורמים בחברה טענו כי המערכת מאפשרת ניצול של האנרגיה העודפת מעבר ליכולת הממיר ובכך ניתן לנצל את כלל האנרגיה שיוצרה.
לדבריהם, המערכת החדשה קלת משקל, קומפקטית ומודולרית וזאת בכדי להקל על תהליך ההתקנה. בנוסף, היא תוכל לספק לארגונים קטנים ובינוניים גמישות להגדיל את קיבולת האחסון שלהם על ידי הוספת סוללות נוספות בעתיד, בהתאם לצרכיהם המשתנים.
- 2.Dave cohen 16/06/2023 14:42הגב לתגובה זובתור חברה של מליארדים אתם ישנים על האף
- 1.אדם 16/06/2023 14:38הגב לתגובה זוחברת AGEERA השיקה את זה אתמול איפה אתם ישנים על האף