זינוק חד בביקושים ועדכונים בתערוכה האווירית בפריז - האם בואינג עולה על הגל?

יצרנית המטוסים צופה כי היא תצטרך לייצר כ-2,000 מטוסים מדי שנה ב-20 השנים הקרובות אך לשם כך עליה לשקם את שרשרת האספקה כדי לעמוד בביקושים; במקביל, עדכונים חדשים צפויים להתפרסם בתערוכה האווירית בפריז לצד ההשקעה בתחום הקיימות שתופס תאוצה בענף
 | 
telegram
(1)

בואינג BOEING +4.09% BOEING 149.27 +4.09% BOEING סגירה:0 פתיחה:143.74 גבוה:150.34 נמוך:143.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: רואה הוצאות מצטברות על מטוסים מסחריים בין 2023 ל-2042 בסכום כולל של 8 טריליון דולר, כך מסרה אתמול החברה. הסכום העצום הזה מוכיח שהביקוש אינו הבעיה עבור יצרנית המטוסים - כמו גם עבור יריבתה איירבוס - במקום זאת, שתיהן תצטרכנה לבחון כיצד להגביר את הייצור.

בואינג פרסמה את תחזית השוק המעודכנת שלה לקראת התערוכה האווירית הדו-שנתית של החברה, שתתחיל מחר בפריז. בשנה שעברה, בואינג חזתה שההוצאה המצטברת על מטוסים מסחריים בין 2022 ל-2041 תסתכם ב-7.2 מיליארד דולר, ללא רוסיה ומרכז אסיה. הנתון החדש מייצג כמות אדירה של כ-42,600 מטוסים חדשים שחברות תעופה תזדקקנה להם בין עד 2042. מטוסים אלה יגדילו את הצי העולמי של מטוסי נוסעים מסחריים ומטוסי מטען מכ-24,500 כיום ל-48,600 (זאת לאחר גריעת מטוסים ישנים מדי או יקרים מדי).

גידול האוכלוסייה העולמי, ויותר צרכנים שמסוגלים להרשות לעצמם טיסה למטרות בילוי ועסקים, מדרבנים את הצורך בצי גדול יותר. בואינג חוזה שעד 2042, מספר משקי הבית ברחבי העולם שמרוויחים יותר מכ-25,000 דולר בשנה יגיע ל-1.3 מיליארד דולר, לעומת כ-800 מיליון כיום. ובכל זאת, 8 טריליון דולר זה לא טיול בפארק - בואינג ואיירבוס תצטרכנה לייצר כ-2,000 מטוסים בשנה במשך 20 שנה בממוצע כדי להגיע למספר הזה. לחברת התעופה הממלכתית של סין, COMAC, יש מטוס צר גוף העונה על ביקוש מקומי מסוים. אבל גם אם COMAC תכבש שליש מהשוק הסיני, בואינג ואיירבוס תצטרכנה לספק כ-1,900 מטוסים בשנה בממוצע למשך 20 שנה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מגפת הקורונה מנעה יותר משנתיים של צמיחה מהתעשייה. בחודשים האחרונים, בואינג וספקי מפתח, בהם ג'נרל אלקטריק GENERAL ELECTRIC +1.35% GENERAL... 181.11 +1.35% GENERAL ELECTRIC סגירה:0 פתיחה:179.25 גבוה:181.74 נמוך:178.92 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , הדגישו שוב ושוב את הצורך לשקם מחדש את שרשרת האספקה כדי שזו תתמוך בייצור כה מאסיבי מדי שנה.

בסך הכל, תחזית הצמיחה של בואינג היא חדשות מבורכות עבור תעשיית התעופה המסחרית בכללותה. רק בחודש אפריל האחרון, הטיסות המקומיות העולמיות סוף סוף גברו על הרמות שלפני הקורונה. הטיסות הבינלאומיות, בינתיים, עדיין נמצאות בכ-16% מתחת לרמות שלפני הקורונה. ההתאוששות גורמת למשקיעים להרגיש טוב יותר והמניות של בואינג ואיירבוס עלו בכ-61% ו-39% במהלך 12 החודשים האחרונים, בהתאמה, בעוד מדד ה-S&P 500 עלה בכ-20%.

התערוכה האווירית בפריז
התצוגה של בואינג בתערוכה האווירית בפריז שתחל כאמור מחר תרכז את תשומת הלב של המשקיעים בחברה כאשר בין היתר הם מצפים לשמוע אודות הבעיות בשרשרת האספקה ונושא הקיימות. התערוכה, שתימשך עד ל-25 ביוני, צפויה להשפיע רבות על המניות של יצרניות המטוסים. נראה שהמשקיעים אוהבים את התערוכה ואת החדשות שהיא מביאה - מאז 1997, נרשמת עלייה ממוצעת מכובדת של 5.6% במניות בואינג בחודש שלפני התערוכה ובחודש שאחרי.

במשך שנים בואינג יצאה בחדשות גדולות במיוחד כשבן היר בשנת 2001 הציגה תוכנית רעיונית למטוס על-קולי למרות שהמטוס הזה לא הפך למציאות מסחרית. האיירבוס A380 הופיע בשנת 2005 ובואינג דיברה על ה-787 דרימליינר בשנת 2007. ה-787, למרות גודל שונה, הביס בצורה מובהקת את ה-A380 בשוק על ידי הצעת עלויות נמוכות יותר שפתחו יותר קווים ישירים לטווח ארוך.

השנה, המשקיעים מצפים כאמור בעיקר לשמוע על קיימות ושימוש בדלק תעופה בר-קיימא (SAF) שהוא דלק סילוני העשוי משמנים צמחיים שאינם ראויים לאכילה. ג'נרל אלקטריק ערכה לאחרונה סקר בקרב 325 "מקבלי החלטות בענף התעופה" מרחבי העולם לגבי תחום הקיימות בענף. 30% מהנשאלים אומרים כי הקיימות היא הנושא החשוב ביותר שעומד בפני התעשייה כיום. בעיות בשרשרת האספקה הן הנושא השני בחשיבותו לאחר ש-19% מהנשאלים הגדירו זאת כנושא העיקרי.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ה 787 הביס את ה A380 ? הם בכלל לא באותה קטגוריה
    מהנדס 18/06/2023 23:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כיום ה A350 הוא מטוס הנוסעים הטוב ביותר לפחות עד להשקת ה 777X. באוינג חווה היום הרבה כשלים ביצור
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות