בואינג עם נתוני מסירות טובים - מה לגבי ההזמנות?
בואינג BOEING +2.96% BOEING 147.66 +2.96% סגירה:0 פתיחה:143.74 גבוה:147.97 נמוך:143.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מסרה 136 מטוסים מסחריים רבעון השני, כשהצפי היה למסירות של 112 מטוסים. 60 מטוסים נמסרו בחודש יוני, 50 במאי ו-26 באפריל. כעת נשאלת מה חשוב יותר למשקיעים, נתוני המסירות או ההזמנות.
כרגע לפחות התשובה לכך היא המסירות, כאשר גם בבואינג וגם באיירבוס מתאוששים מהשפעות הקורונה שפגעה קשות בחברות התעופה. כעת ספקי הרכיבים למטוסים מתקשים להגביר את הייצור בכדי לעמוד בביקוש. בכל הקשור להזמנות, בואינג קיבלה 407 הזמנות חדשות ברבעון השני. ביקוש שגובר על ההיצע יכול להיות דבר טוב למכירות של בואינג ולדוחותיה בהמשך. במהלך 12 החודשים האחרונים בואינג קיבלה הזמנות לכ-1,200 מטוסים חדשים ומסרה כ-530 מטוסים עד כה. העובדה שנתון המסירות היה טוב מהצפוי מעוררת אופטימיות בקרב המשקיעים, שחושבים כעת שלבואינג יהיה קל יותר לעקוף את צפי האנליסטים לדוחותיה הקרובים.
לפני כחודש אמרה החברה כי היא רואה הוצאות מצטברות על מטוסים מסחריים בין 2023 ל-2042 בסכום כולל של 8 טריליון דולר. הסכום העצום הזה מוכיח שהביקוש אינו הבעיה עבור יצרנית המטוסים - כמו גם עבור יריבתה איירבוס - במקום זאת, שתיהן תצטרכנה לבחון כיצד להגביר את הייצור.
בואינג פרסמה את תחזית השוק המעודכנת שלה לקראת התערוכה האווירית הדו-שנתית של החברה. בשנה שעברה, בואינג חזתה שההוצאה המצטברת על מטוסים מסחריים בין 2022 ל-2041 תסתכם ב-7.2 מיליארד דולר, ללא רוסיה ומרכז אסיה. הנתון החדש מייצג כמות אדירה של כ-42,600 מטוסים חדשים שחברות תעופה תזדקקנה להם עד 2042. מטוסים אלה יגדילו את הצי העולמי של מטוסי נוסעים מסחריים ומטוסי מטען מכ-24,500 כיום ל-48,600 (זאת לאחר גריעת מטוסים ישנים מדי או יקרים מדי).
גידול האוכלוסייה העולמי, ויותר צרכנים שמסוגלים להרשות לעצמם טיסה למטרות בילוי ועסקים, מדרבנים את הצורך בצי גדול יותר. בואינג חוזה שעד 2042, מספר משקי הבית ברחבי העולם שמרוויחים יותר מכ-25,000 דולר בשנה יגיע ל-1.3 מיליארד דולר, לעומת כ-800 מיליון כיום. ובכל זאת, 8 טריליון דולר זה לא טיול בפארק - בואינג ואיירבוס תצטרכנה לייצר כ-2,000 מטוסים בשנה במשך 20 שנה בממוצע כדי להגיע למספר הזה. לחברת התעופה הממלכתית של סין, COMAC, יש מטוס צר גוף העונה על ביקוש מקומי מסוים. אבל גם אם COMAC תכבש שליש מהשוק הסיני, בואינג ואיירבוס תצטרכנה לספק כ-1,900 מטוסים בשנה בממוצע למשך 20 שנה.
לפני כחודש בואינג הודיעה כי מצאה פגם בסוגר של המייצב האופקי של מטוס ה-787, במנהל התעופה הפדרלי מיהרו להבהיר כי זו אינה בעיית בטיחות מיידית עבור המטוסים שכבר נמצאים בשירות. במנהל אמרו כי הם "יבטיחו שבואינג תנקוט את הצעדים ההכרחיים לטיפול במצב, ולא ינפיקו אישורים חדשים עבור ה-787 עד שהבעיה תטופל לשביעות רצונו".
"בעוד שהבדיקות והתיקונים ישפיעו על זמני המסירות של ה-787 בטווח הקצר, נכון לכרגע אנחנו לא צופים בעיות שישפיעו על תחזית המסירות שלנו לשנה כולה", אמרו אז מבואינג.
"זוהי לא בעיית בטיחות מיידית, והמטוסים שכבר בשירות ימשיכו לפעול כרגיל". עוד אמרו כי הבעיה תתוקן לפני המסירה של המטוס. לפני כחודש אמרה החברה כי היא מייצרת כארבעה מטוסי 787 בחודש ומתכננת לייצר חמישה מטוסים מהסדרה עד לסוף השנה.
בואינג מתקשה כבר תקופה ארוכה לעמוד בציפיות האנליסטים ופספסה ב-15 מתוך 17 הרבעונים האחרונים. לשם השוואה איירבוס פספסה רק ב-3 רבעונים מתוך 17 רבעונים. צפי האנליסטים לדוחות בואינג לרבעון השני עומדים על הפסד למניה של 85 סנט על הכנסות של 17.7 מיליארד דולר. ברבעון השני של 2022 החברה הפסידה 37 סנט למניה על הכנסות של 16.7 מיליארד דולר. בואינג נסחרת לפי שווי של 130.5 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה עלתה ב-14% מתחילת השנה וב-56% בשנה האחרונה כולה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה