מכירות שיא בפריים דיי של אמזון; כ-13 מיליארד דולר ביומיים
אירוע הקניות Prime Day של אמזון הביא לעלייה של כמעט 6% במכירות המקוונות בארה"ב ביום הראשון (11 ביולי) , והגיע ל-6.4 מיליארד דולר. האירוע מתקיים יומיים, נתוני היום השני (12 ביולי) יתפרסמו מחר, אבל בסה"כ מעריכים כי ההיקף הכולל יגיע ל-12 עד 13 מיליארד דולר.
האירוע הציע כצפוי וכמדי שנה, הנחות משמעותיות, ומשך אליו לקוחות שעטו בעיקר על מכשירי החשמל והצעצועים. מכירות מכשירי החשמל עלו ב-37% ביחס לימים קודמים, בעוד שמכירות הצעצועים עלו ב-27% בהשוואה לימים קודמים.
ההזמנה הממוצעת של רוכש בפריים דיי עלתה ל-56.64 דולר, לעומת 52.25 דולר - גידול של 8.4%. ב-2021 הקנייה הממוצעת היתה 44.75 דולר. מדובר בעלייה מצרפית בשנתיים של 27%.
אמזון שיתפה פעולה עם Priceline (סוכנות נסיעות אמריקאית) כדי להציע הנחות לנסיעות, במטרה למשוך לקוחות נוספים. קמעונאים אחרים כמו Walmart, Target ו-best buy הציעו גם הן הנחות משמעותיות במהלך שבוע הפריים דיי כדי להתחרות באמזון.
ההנחות על מוצרי אלקטרוניקה, ביגוד וצעצועים נעו בין 13% ל-16%. פריים דיי הציג גם הזדמנות לקניות לחזרה לבית הספר, כאשר מכירות הלבשה ואלקטרוניקה גדלו בהשוואה ליוני. עם זאת, ההוצאה על פריטים לחזרה לבית הספר צפויה לרדת עקב האינפלציה. הנתונים עדיין לא סופיים ובימים הקרובים יתפרסמו נתונים מלאים, אבל נראה שלמעלה מנרשמו מעל 1 טריליון ביקורים באתרי קמעונאות בארה"ב. בקובנטרי, בריטניה, כ-900 עובדי אמזון פתחו בשביתה למשך שלושה ימים במקביל לפריים דיי בגלל עומס העבודה. אך אמזון הבטיחה שלא תהיה הפרעה ללקוחות מכיוון שהאתר אינו מטפל ישירות בהזמנות לקוחות.
אמזון נהנית בימים של הפריים דיי ממכירות מוגברות מאוד וזה משפיע על תוצאות הרבעון השלישי. בנוסף לפריים דיי יש ימי מכירות נוספים לרבות בלאק פרידיי, יום הרווקים הסיני, סייבר מאנדיי, אך הם כלליים, ולא ספציפיים לחברה ייעודית. גם בהם אמזון מגדילה את היקף המכירות במקביל להנחות שהיא מספקת.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה