מאסק מודה: ההכנסות של טוויטר נפלו ב-50%, התזרים שלילי

 | 
telegram

בסדרת ציוצים בבוקר שבת, אילון מאסק, ה-CTO והיו"ר של טוויטר, הכיר במצב התזרים השלילי של ענקית המדיה החברתית. מאסק ייחס את הכישלון הפיננסי הזה לירידה של כמעט 50% בהכנסות מפרסומות ולנטל החובות הכבדים. הוא הדגיש את הצורך של טוויטר להגיע לתזרים מזומנים חיובי לפני שמתפנים לטיפול בבעיות אחרות.

כהונתו של מאסק בטוויטר החלה באוקטובר של שנה שעברה כאשר רכש את החברה בעסקה בשווי של כ-44 מיליארד דולר, כולל סכום משמעותי של חוב. כדי לממן את הרכישה הזו, מאסק מכר חלק לא מבוטל ממניותיו בטסלה. עם זאת, החודשים שלאחר מכן הביאו אתגרים להכנסות הפרסום של טוויטר מכיוון שמפרסמים רבים הפחיתו או עצרו את ההוצאות שלהם בפלטפורמה. חלק מזה היה בתגובה להחלטתו של מאסק ליישם שינויים, כולל קיצוץ בצוות ושינויים במדיניות ניהול התוכן, כגון החזרת חשבונות שנאסרו בעבר.

עד ינואר טען מאסק שכמעט כל המפרסמים חזרו לפרסם מודעות בטוויטר, והוא הביע אופטימיות לגבי הסיכויים הפיננסיים של החברה, וקבע כי מדובר ב"איזון" שצפוי להשיג תזרים מזומנים חיובי ברבעון הבא. עם זאת, ההצהרה האחרונה שלו מעידה כי טוויטר עדיין מתמודדת עם בעיות תזרים מזומנים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לפני כחודש, לינדה יאקרינו, לשעבר ראש תחום הפרסום העולמי של NBCUniversal, קיבלה את תפקיד מנכ"לית טוויטר, מינוי שעורר תקוות בקרב גורמים בתעשייה שטוויטר תצליח להתמודד עם האתגרים המיידיים העומדים בפני עסקי הפרסום שלה.

ההשקה האחרונה של טוויטר של תוכנית לחלוקת הכנסות עבור יוצרי תוכן נבחרים נתפסה כמאמץ להגביר את עסקי הפרסום שלה. עם זאת, העוקבים של מאסק הביעו אכזבה מהיקפה המצומצם של התוכנית. יוזמת חלוקת ההכנסות הייתה זמינה רק למשתמשים עם מנוי מאומת ב"טוויטר בלו" בתשלום, והרווחים נקבעו על ידי מודעות שהוצבו בתגובה לציוצים. זה הוביל לגורמים משפיעים וחשבונות שונים שחלקו פרטים על הכנסותיהם בטוויטר, כולל דמויות שנויות במחלוקת כמו אנדרו טייט, הדוגל בדעות מיזוגניות ברשת וכיום עומד בפני אישום פלילי.

עדיין לא ברור כמה שילמה טוויטר ליוצרים בסך הכל במהלך סבב התשלומים הראשוני הזה. X Corp., חברת האם של טוויטר, מתמודדת כעת עם מספר תביעות של עובדים וספקים לשעבר על אי תשלום חשבונות ופיצויים.

החשיפה של מאסק לגבי תזרים המזומנים השלילי של טוויטר מדגישה את המאבק המתמשך שעומד בפני הפלטפורמה. למרות המאמצים של מאסק ליישם צעדים לצמצום עלויות וליצור מזומנים באמצעות יוזמות כמו טוויטר בלו ויצירת רווחים של יוצרי תוכן, החברה עדיין מתמודדת עם אתגרים פיננסיים. יתר על כן, אפליקציית Threads של מטא, המתחרה בטוויטר, עברה לאחרונה 100 מיליון הורדות בשבוע הראשון שלה, מה שהוסיף ללחץ הגובר על פלטפורמת המדיה החברתית.

בעוד טוויטר ממשיכה לנווט במכשולים הללו, רבים מחפשים את המנהיגות והניסיון הפרסומי של המנכ"לית יאקרינו כדי שיעזור להחיות את ההון של החברה. כשעסקי הפרסום מתפתחים במהירות, טוויטר עומדת בפני המשימה המכרעת של החזרת האמון והתמיכה של המפרסמים תוך התייחסות לדאגותיה הפיננסיות על מנת להשיג קיימות ארוכת טווח.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות