איל מקיאג' השתמשה במילת הקסם והגיעה לשווי של 3 מיליארד דולר; האם זה יחזיק? התשובה מפתיעה

אודיטי החברה האם של איל מקיאג' מספקת מוצרי קוסמטיקה, אבל היא דאגה לתדמית טכנולוגית ומכוונת גבוה - האם החלום אפשרי? כן; האם זה הייפ? כן; השווי יעלה או יירד ומה הרווח ומכפיל הרווח הצפוי של החברה?
 | 
telegram
(8)

מעל 40% ביומיים זינקה מניית חברת אודיטי  אודיטי +5.66% אודיטי 45.56 +5.66% אודיטי סגירה:0 פתיחה:43.27 גבוה:45.69 נמוך:43.27 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  (ODDׂ). השווי של החברה שעיקר פעילותה מתרכז בחברה הבת, איל מקיאג' מתקרב ל-3 מיליארד דולר (2.85 מיליארד, אבל עם האופציות והקצאה עתידית לחתמים זה מעל 3 מיליארד). אז בראש וראשונה הצלחה אדירה לאורן הולצמן, יזם שרכש את החברה מכונס נכסים והפך אותה מחברה ישראלית, לוקלית עם סניפי קוסמטיקה, לחברה גלובלית ענקית שמתרכזת במכירות אונליין. ויותר חשוב - מספקת את מה שמתאים בעיקר לנשים דרך מערכות בינה מלאכותית. כלומר, לא "סתם" חברת קוסמטיקה, אלא חברת טכנולוגיה.
 

מילת הקסם - AI

ברגע שזו חברה טכנולוגית, השווי בהתאם גבוה פי כמה מחברה מסורתית של רשת קוסמטיקה. ברגע שזה בתחום ה-AI, השווי שוב קופץ. וככה הגיעה החברה הזו לשווי הנוכחי, אבל שלא תחשבו לרגע שאין כאן ייחוד ויתרון, לצד יזמות ויכולת לחלום בגדול מבלי להתבייש. יש כאן מכל זה וככה מצליחים להביא השקעה של 11 מיליון שקל שהועברה לכונס עבור איל מקיאג' להצלחה פנומנלית שבדרך מגייסים מקרנות הון סיכון מכובדות ומענקית מוצרי היוקרה - לואי ויטון.

חברת אודיטי (Oddity) שמחזיקה בחברת הביוטי הישראלית איל מקיאג' השלימה שלשום את ההנפקה לפי שווי של 2 מיליארד דולר. המחיר בהנפקה נסגר על 35 דולר למניה, אחרי שתי העלאות מחיר - מטווח של 27-30 דולר ל-32-34 ולבסוף 35 דולר. ההנפקה הסתכמה ב-420 מיליון דולר כאשר רובו הגיע לכיס של בעלי השליטה (אורן הולצמן ואחותו שירן 51% וכן קרן ההשקעות של לואי ויטון עם 30% מהמניות), קרן ההשקעות של פרנקלין טמפלטון ואחרות.

אודיטי מחזיקה למעשה בשני המותגים הצומחים ביותר בדיגיטל בתחום הביוטי בארה"ב - איל מקיאג' שמהווה את עיקר ההכנסות ו-Spoiled Child מותג חדש יחסית שהושק לפני יותר משנה. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הצמיחה של הפעילות מרשימה - ב-2020 ההכנסות הסתכמו ב-110 מיליון דולר וקפצו ל-222 מיליון ב-2021 ומשם ל-324 מיליון דולר ב-2022. היא הרוויחה בשנה שעברה 21.7 מיליון דולר. 

התוצאות ברבעון הראשון ממשיכות לצמוח - 165.7 מיליון דולר לעומת 90.4 מיליון דולר ברבעון הקודם. מדובר בתוספת של המותג החדש שהקפיצה את המכירות לצד הגידול הנמשך בפעילות איל מקיאג'. הרווח בשורה התחתונה הסתכם ב-19.6 מיליון דולר כשבכל שנת 2022 הסתכם הרווח ב-21.7 מיליון דולר וברבעון מקביל ב-3 מיליון דולר.

הזינוק בפעילות הרבעון הראשון אומנם מרשימה, אבל צריך לזכור שמדובר ברבעון עונתית חזק (לצד הרבעון השני). המחצית השנייה של השנה חלשה עונתית. אין עדיין אנליזות על החברה, אבל מי שמסתכל על המגמה, יכול להעריך שהרווח החשבונאי השנה יהיה 30-40 מיליון לפחות. וול סטריט לא מסתכלת על רווח חשבונאי, היא מתעניינת ברווח תזרימי, רווח Non Gaap - רווח שמנטרל הוצאות חד פעמיות והוצאות שלכאורה לא משפיעות על יכולת החברה לייצר תזרים ועל שוויה כמו - אופציות לעובדים והפחתה בגין רכישת פעילויות.

עברנו על הדוח, מצאנו שמדובר באזור של 20 מיליון דולר של הוצאות בגילום שנתי. זה צפוי לגדול בשל העלייה באופציות למנהלים ולעובדים, אבל כשעושים את החישוב מקבלים שזו חברה שצפויה להרוויח השנה 50-60 מיליון דולר. זה לא חישוב מחייב, זה כולל הנחות של המשך צמיחה בקצבים האלו ביחס לשנה שעברה. קחו את השווי - 3 מיליארד ותקבלו שמדובר בחברה של מכפיל 50-60. אלו מכפילים של טכנולוגיה עילית עילית - מכפילים של AI.

אבל זה לרגע לא אומר שהמניה לא תמשיך לעלות. ראשית - יש עסק אמיתי, שנית יש עסק צומח מאוד בהכנסות וברווחים רווח של 50 היום הוא 200 עוד 3-4 שנים בקצב צמיחה רווחיות נוכחיים, ושלישית - כשיש הייפ הכל אפשרי. זה אומר שהתמחור מאוד נדיב, אבל אי אפשר לגזור מזה ירידה בהמשך.  

איל מקיאג' בונה על היתרון היחסי שלה בדיגיטל. חברות הקוסמטיקה עדיין לא שם, הם לא מוכרות דרך הדיגיטל בשיעור משמעותי והן לא יודעות עדיין לייצר התאמה אישית באופן שאודיטי-איל מקיאג' עושות. הקבוצה מנפנפת בכך ש-40% מעובדיה הם אנשי טכנולוגיה. זה מסר שמיועד לוול סטריט, לצד מסר עסקי - הפתרון משל הקבוצה מבוסס על דטה של מיליוני התאמות וכך ניתן לייצר התאמה נכונה לרוכשת.

תחום הביוטי רווחי מאוד וכשמוסיפים לזה את אלמנט הטכנולוגיה הרווחיות עולה - רווחיות גולמית גבוהה מאוד של 70%-80% היא לא עניין של מה בכך. 

מנגד יש שני סיכונים - מותגים עולים ומותגים נופלים ובשוק הקוסמטיקה זה הרבה יותר דרמטי משווקים אחרים. הסיכון הגדול בפעילות של איל מקיאג' הוא התחרות עם מותגים אחרים וההיסטוריה - מותגים מתחלפים במהירות יחסית כשהמשתמשות מחליפות בתדירות גבוה את "ספק" האיפור שלהם. מול הסיכון הזה החברה האם - אודיטי מייצרת מותג חדש - Spoiled Child ומציגה בתשקיף  כי שיעור הרכישות של לקוחות ביחס להזמנה הראשונה הוא גבוה והוא עולה (אם כי לא כמו בתקופת רכישה ראשונה).  המשמעות היא שבאופן יחסי לתחום בלי נאמנות לקוחות, יש כאן נאמנות סבירה-טובה.
 

איל מקיאג' - מוצרים חדשים להמשך


אודיטי צופה כי 50% מתעשיית היופי יעבור להיות אונליין, כשבסין זה כבר קורה. לפי סמנכ"לית הכספים של החברה -  לינדזי דרוקר מאן שהתראיינה בתקשורת האמריקאית, השימוש בטכנולוגיות מבוססת בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת יאפשרו לחברה לשבור את כל המחסומים שקיימים בתעשיית היופי המיושנת ויאיצו את קצב אימוץ הפלטפורמה המקוונת. 

לפי מאן, הפוקוס של החברה כעת לאחר ההנפקה יהיה הגדלה של עסקי הליבה של אודיטי כמו איל מקיאג' ו-Spoild Child. לאחר מכן החברה מתכננת להיכנס לקטגוריות מוצרים חדשות ולהתרחב לשווקים נוספים. אחד מהצעדים הראשונים שמתכננים לעשות באודיטי הוא להכניס את השימוש בראייה ממוחשבת לאיל מקיאג' על מנת לשפר את חווית המשתמש. "המטרה שלנו היא להשתמש בטכנולוגיה על מנת להעניק חוויה שהיא אפילו עדיפה על מה שהלקוחות יקבלו בחנות", אמרה סמנכ"לית הכספים. במקום להסתמך על שיווק דרך ידוענים כמו חברות רבות, החברה מנסה לגשת ישירות לצרכנים דרך הערוצים הדיגיטליים מבלי להסתמך גם על הקמעונאים". 

מאן הסבירה כי אחת הסיבות העיקריות שתעשיית היופי מיושנת היא שהלקוחה צריך עזרה כי היא מתקשה בבחירה ואין באמת פתרון. הלקוחה מתמודדת עם מבחר גדול של מוצרים וקטגוריות וכאן הטכנולוגיה של החברה באה לידי ביטוי ופותרת את הבעיה  - "המודלים של אודיטי יודעים להתאים את המוצרים ללקוחות על ידי איסוף מידע על הלקוחות ושימוש בתובנות כדי להמליץ על מוצרים. החל מהמצב הרפואי של הלקוח ועד שגרת הטיפוח שלו. אם למשל הלקוחה סובלת מאקנה, הפלטפורמה תדע להמליץ על המוצרים המתאימים". 

תגובות לכתבה(8):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    הפאמפ אנד דאמפ הקלאסי
    אופיר 21/07/2023 17:00
    הגב לתגובה זו
    5 0
    היינו שם ועוד נהיה
    סגור
  • 6.
    לעורך ביזפורטל מגיע פרס פוליצר על הכותרת המרגשת
    ק.כ 21/07/2023 16:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המחאה תנצח!!
    סגור
  • 5.
    רק באמריקה
    מ. כהן 21/07/2023 16:03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    חברת מייק אפ יכולה להיסחר במכפיל עתידי של 50-60.עניין של זמן עד שהאוויר החם יצא מהבועה הזו, וזה יהיה מהיר ממה שחושבים.
    סגור
  • 4.
    חחחח
    בדיחה שוב הצליחו הישראלים לנפח בועה 21/07/2023 15:11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בדיחה שוב הצליחו הישראלים לנפח בועה
    סגור
  • 3.
    למה בשביל לקנות מייקאפ צריך בינה מלאכותית
    Yoni 21/07/2023 15:04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    נראה למישהו הגיוני? בחורה יושבת עם תוכנת מחשב בשביל לקנות מייקאפ?
    סגור
  • טען עוד
  • 2.
    ועוד שנה או שנתיים נשמע על כל מיני הפתעות
    המגיב 21/07/2023 13:03
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בדוחות, שהצפי לא היה בדיוק, וגם הלקוחות פתאום לא כל כך רבים. אבל המנהלים כבר גזרו את הקופון לכיסם הפרטי.
    סגור
  • 1.
    הבן אדם גאון פיננסי
    רואה חשבון 21/07/2023 12:39
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לקחת חברה על הקרישם ששווה כמעט אפס ולהיבא אותה לטכנולוגיה של AI ושווי עצום תוך זמן לא ארוך, זה משהו שהרבה אנשים לא יודעים לעשות
    סגור
  • חכה כמה שנים כאשר בועת ה AI תתפוצץ... (ל"ת)
    א 21/07/2023 15:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות