בואינג ממשיכה להפסיד כסף - למה זה לא מעניין את וול סטריט?
ענקית המטוסים בואינג BOEING +4.09% BOEING 149.27 +4.09% סגירה:0 פתיחה:143.74 גבוה:150.34 נמוך:143.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ממשיכה לשרוף כסף, אבל נראה שמה שמעניין את וול סטריט זה תזרים המזומנים החופשי החיובי. כעת נשאלת השאלה, איך תזרים המזומנים החופשי יכול להיות טוב כשהרווחים כל כך חלשים?
ההפרש בין הרווחים לתזרים המזומנים החופשי של בואינג הוא כמעט 13 מיליארד דולר בארבעת הרבעונים האחרונים. התורם הגדול ביותר להפרש הוא סעיף תשלומי ההתקדמות, שמסתכם בכ-3.2 מיליארד דולר. אלה בעצם כספים שמגיעים לבואינג ככל שהיא מתקדמת בבניית המטוסים. המזומן נכנס לחברה עוד לפני שהיא מכירה בהכנסות ממכירת המטוס. המלאי הוא עוד מקור לתזרים המזומנים. לחברה יש מלאי של מטוסים מסדרת MAX שלא נמסרו והיא פועלת על מנת להשלים עסקאות וכך מייצרת עוד מזומנים. המלאי של בואינג בסוף הרבעון השני הוערך בכ-78 מיליארד דולר. המלאי ב-2019, לפני הבעיות ב-MAX או הקורונה, הוערך ב-65 מיליארד דולר.
ליצרנית המטוסים יש גם יותר התחייבויות לספקים מאשר לקוחות שחייבים לה כסף, או במילים אחרות, הלקוחות משלמים יותר מהר ממה שהיא משלמת לספקים. מה שעוזר לה לייצר תזרים מזומנים כשהמכירות צומחות כשהיא מתאוששת מהקורונה. בואינג ויריבתה העיקרית איירבוס נאבקו שתיהן להגדיל את ייצור המטוסים בעקבות המגיפה, מכיוון שחברות תעופה רבות מתמודדות עם המתנה ארוכה במיוחד למטוסים חדשים, בזמן שהביקוש לנסיעות מתאושש ועולה בהתמדה.
תזרים המזומנים החיובי עזר לה גם לקבל המלצת קנייה מאנליסט בנק אוף אמריקה רון אפשטיין, שהעלה גם את מחיר היעד למנית בואינג ל-300 דולר מ-225 דולר לפני כן. "אנחנו נמצאים בעיצומה של ההתאוששות לאחר מגפת הקורונה, עם ביקוש הנוסעים שחזר לרמות של לפני המגפה", כתב אפשטיין. "לכן אנחנו צופים שיפור בתזרים המזומנים החופשי של בואינג ומעלים את מחיר היעד שלנו". כ-67% מהאנליסטים המסקרים את בואינג נתנו לה המלצת קנייה, כשמחיר היעד הממוצע עומד על 247 דולר למניה. תיאורטית, המזומנים והכנסות נטו אמורים להתכנס, הפער המטורף הוא רק עוד ביטוי של הדברים המוזרים שקורים בעסקי התעופה והחלל המסחריים בשנים האחרונות.
בואינג רשמה ברבעון השני של 2023 הפסד מתואם של 82 סנט למניה על הכנסות של 19.75 מיליארד דולר, טוב משמעותית מצפי האנליסטים בוול סטריט להפסד מתואם של 84 סנט למניה על הכנסות של 16.58 מיליארד דולר. החברה עידכנה כי עברה מקצב ייצור של 31 מטוסי 737 בחודש לקצב ייצור של 38 מטוסים בחודש, ושל 4 מטוסי 787 דרימליינר בחודש. לחברה תזרים מזומנים תפעולי של 2.9 מיליארד דולר ותזרים מזומנים חופשי של 2.6 מיליארד דולר (non-GAAP). שווי המזומנים מסתכם ב-13.8 מיליארד דולר.
צבר ההזמנות של החברה הסתכם ב-440 מיליארד דולר וכלל הזמנות של למעלה מ-4,800 מטוסים. החברה אישררה את תחזיותיה לתזרים מזומנים תפעולי שנתי של 4.5-6.5 מיליארד דולר ולתזרים מזומנים חופשי שנתי של 3-5 מיליארד דולר.
בתחילת החודש דיווחה החברה על מסירות של 136 מטוסים ברבעון השני, כשהצפי היה למסירות של 112 מטוסים. 60 מטוסים נמסרו בחודש יוני, 50 במאי ו-26 באפריל. בואינג פרסמה את תחזית השוק המעודכנת שלה לקראת התערוכה האווירית הדו-שנתית של החברה. בשנה שעברה, בואינג חזתה שההוצאה המצטברת על מטוסים בין 2022 ל-2041 תסתכם ב-7.2 מיליארד דולר, ללא רוסיה ומרכז אסיה. הנתון החדש מייצג כמות אדירה של כ-42,600 מטוסים חדשים שחברות תעופה תזדקקנה להם עד 2042. מטוסים אלה יגדילו את הצי העולמי של מטוסי נוסעים מסחריים ומטוסי מטען מכ-24,500 כיום ל-48,600 (זאת לאחר גריעת מטוסים ישנים מדי או יקרים מדי).
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.כן כן שמענוג'ון מיקרון 28/07/2023 00:21הגב לתגובה זו1 0האנליסטים מתעוררים באיחור בהמלצת קניה וכן במכירה דהיינו דרך בטוחה להפסיד כספךסגור
-
1.מעניין אותם שהחוב של ארה"ב 32 טריליון $ ???דן 27/07/2023 20:59הגב לתגובה זו2 1הבורסות לפני התמוטטות קולוסאלית , השלב בו הנגנים מנגנים על סיפון הטיטניק ....סגור