אמזון מזנקת ב-10% אחרי הדוחות - בהובלת הענן והבינה מלאכותית
אמזון מזנקת ב-10% לאחר שהחברה רשמה נתוני רווחים ומכירות טובים מהצפוי לרבעון השני יחד עם תחזית שעלתה על הציפיות לרבעון השלישי ומושכת אחריה חברות תוכנה אחרות הקשורות לענן כמו DataDog ו-Snowflake.
הצמיחה בשירותי הענן של אמזון הצטמצמה ברבעונים האחרונים, לאחר שהלקוחות התמקדו באופטימיזציה של הוצאות הענן וכנראה שהמגמה הזו תימשך, אך הצמיחה הטובה מהצפוי הרבעון של שירותי הענן מחזקת את הטענות כי המגמה מאטה.
בשיחת המשקיעים אמר מנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי, כי כי בעוד הלקוחות המשיכו לייעל את ההוצאות שלהם בענן ברבעון יוני, החברה "החלה לראות יותר לקוחות מעבירים את המיקוד שלהם לכיוון של חדשנות ומעבירים עומסי עבודה חדשים לענן", כתוצאה מכך הצמיחה בהכנסות AWS התייצבה הרבעון. "האופטימיזציה של העלויות, למרות שעדיין נמשכת, מתמתנת ואולי אף מאחורינו אצל כמה מהלקוחות הגדולים ביותר שלנו", אמר ג'סי. "ועכשיו אנחנו רואים יותר התקדמות לעומסי עבודה חדשים."
מנכ"ל אמזון ציין גם שיכול לחלוף זמן מה עד שעומסי העבודה של ה-AI ישוקפו באופן משמעותי בהכנסות. "אני מצפה שזה יהיה מאוד גדול אבל כשזה יקרה".
בתוצאותיה לרבעון השני אמזון רשמה הכנסות של 134.4 מיליארד דולר, עלייה של 11% לעומת השנה שעברה, מעל התחזית שהיא נתנה של הכנסות בטווח 127-133 מיליארד דולר ומעל צפי האנליסטים ל-131.2 מיליארד. הרווח למניה עמד על 65 סנט, בהרבה מעל הצפי שעמד על 34 סנט. הרווח התפעולי עמד על 7.7 מיליארד דולר, יותר מכפול מ-3.3 מיליארד דולר שדווחו ברבעון המקביל אשתקד והרבה מעל הקצה העליון של טווח התחזית של החברה של 2 מיליארד דולר עד 5.5 מיליארד דולר. מכירות AWS הסתכמו ב-22.1 מיליארד דולר, עלייה של 12%, 2% מעל להערכות בוול סטריט.
מכירות החנויות אונליין הסתכמו ב-53 מיליארד דולר, עלייה של 4% בהשוואה לשנה שעברה וירידה לעומת הצפי בוול-סטריט לצמיחה של 6.5%. ההכנסות מפרסום עמדו על 10.7 מיליארד דולר, עלייה של 22%, כ-400 מיליון דולר מעל הקונצנזוס, בעוד שהכנסות ממנויים, בעיקר מאמזון פריים, היו 9.9 מיליארד דולר, עלייה של 14%. לרבעון השלישי אמזון צופה מכירות של 138-143 מיליארד דולר, עלייה של 9%-13% לעומת השנה שעברה. הצפי בשוק היה ל-137.5 מיליארד דולר. החברה צופה רווח תפעולי לרבעון של 5.5-8.5 מיליארד דולר.
ג'סי דיבר רבות בשיחת המשקיעים על יכולות הבינה המלאכותית ב-AWS וציין כי החברה השיקה לפני מספר שנים שבב מיוחד בשם Trainium לאימון מודלים של בינה מלאכותית ושבב נוסף בשם Infernentia שנועד לייצור מידע מהמודלים. המנכ"ל אמר כי הוא "אופטימי שיצירת מודלים רבים ואימון שלהם יעשו בעזרת השבבים הללו בעתיד". סמנכ"ל הכספים של אמזון, בריאן אולבססקי, ציין בשיחת המשקיעים כי הוצאות ההון של החברה עמדו על "קצת יותר מ-50 מיליארד דולר", ירידה מ-59 מיליארד דולר ב-2022. החברה רואה ירידה בהוצאות ההון והתחבורה לעומת השנה הקודמת כשההוצאות מקוזזות על ידי השקעה מוגברת ב-AWS כולל בתשתית לפרוייקטים של AI.
לאחרונה דווח גם כי אמזון מתכננת להשקיע בישראל 7.2 מיליארד דולר (כ-26.6 מיליארד שקל) עד שנת 2037, במסגרת השקת אזור תשתיות מחשוב ענן (AWS) בתל אביב. באמזון גם אומרים כי הבנייה והתפעול של המתחם יוסיפו לתמ"ג של ישראל 13.9 מיליארד דולר (51.7 מיליארד שקל).
מספר העובדים באמזון ירד ב-10% לעומת השנה שעברה וירד ב-16% במהלך חמשת הרבעונים האחרונים. באפריל האחרון החליטה החברה לסגור את פרויקט צמיד הבריאות "האלו" (Halo Band) והרמקול החכם "אלכסה" על רקע כוונתה להעביר את ההשקעות הללו לתחום הבינה המלאכותית שצבר תאוצה. לאור סגירת הפרויקטים איבדו את עבדותם עפ"י ההערכות כ-50 עובדים מתוך כ-1,000 עובדים שמעסיקה אמזון בישראל. חודש לפני כן הודיעה אמזון על גל פיטורים נוסף של 9,000 עובדים, וזאת רק אחרי שרק בחודש ינואר הודיעה על פיטורים של 18,000 עובדים (מהלך שאותו החלה בחודש נובמבר של שנה שעברה).
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.די כבר עם הבועה בינההאמיתי 06/08/2023 01:17הגב לתגובה זו0 0מטומטם מי שקונה עכשיו במחירי חלל רק האמרקאים חזירי הבר שחייבים כסף לכל העולם מנפחים ככהסגור
-
1.בתקופת בועת AIלרון 05/08/2023 08:15הגב לתגובה זו1 0עולה ואח"כ יורדת,הפריירים כרגיל קונים והחכמים מוכרים להםסגור