ראלף לורן יורדת ב-4% לאחר תחזית מאכזבת
מניית קמעונאית ההלבשה ראלף לורן POLO RALPH LAUREN CORP -1.43% POLO RALPH... 208.44 -1.43% סגירה:0 פתיחה:211.19 גבוה:211.9 נמוך:207.74 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מובילה עולמית בעיצוב, שיווק והפצה של מוצרי סגנון חיים יוקרתיים, יורדת היום במסחר לאחר שהחברה רשמה רווחים מתואמים טובים מהצפוי אך הציגה תחזית מאכזבת.
החברה רשמה לרבעון רווח מתואם של 2.34 דולר למניה, עלייה מ-1.88 דולר שנרשם לפני כשנה ויותר מתחזית האנליסטים של 2.14 דולר. המכירות הסתכמו ב-1.5 מיליארד דולר, עלייה לעומת שנה שעברה וגבוהות מ-1.48 מיליארד דולר שציפו האנליסטים. אבל לא הכל ורוד אצל ענקית ההלבשה, החברה מורידה את תחזית המרווחים התפעוליים לטווח של 9.5% עד 10%, בהשוואה ל-11.1% ברבעון הראשון.
זו ככל הנראה הסיבה לירידה של המניה שירדה לאחר הדיווח של החברה ב-3% ל-125 דולר. מנית החברה עלתה ב-27% בשנה האחרונה ונסחרת לפי שווי שוק של 8 מיליארד דולר. לחברה מזומנים בגובה של 1.7 מיליארד דולר, זאת לאחר ששרפה כ-100 מיליון דולר ברבעון האחרון. החוב הכולל נשאר זהה לרבעון הקודם ועומד על 1.1 מיליארד דולר.
פטריס לובט, נשיא ומנכ"ל החברה אמר כי "הביצועים האיתנים שלנו ברבעון הראשון מדגישים את העוצמה והרלוונטיות הייחודית של המותג האייקוני שלנו עם צרכנים ברחבי העולם יחד עם מנועי הצמיחה המגוונים שלנו, ואנו מאשררים את התחזית שלנו לשנה כולה". עוד הוסיף לובט כי, "ב-2024, ההנהלה מצפה כי ההכנסות יגדלו בשיעור חד-ספרתי נמוך בקירוב מהשנה שעברה על בסיס מטבע קבוע. ברבעון השני, ראלף לורן צופה שההכנסות יהיו קבועות עד לעלייה קלה במטבע קבוע".
המכירות בסין עלו ב-50%
"מה שאנחנו עושים עוסק בקשר בין היופי של חיים אותנטיים לבין האלגנטיות של סגנון על-זמני", אמר ראלף לורן, יו"ר פעיל ומנהל קריאייטיב ראשי. "זה עומד בבסיס כל מה שאנחנו יוצרים בחברה שלנו - החל מהתצוגה המוגבהת שלנו בווימבלדון ובחנות החדשה שלנו במיאמי דיזיין דיסטריקט ועד לאירועי California Dreaming היפהפיים שלנו ברחבי אירופה ואסיה - כשאנחנו נותנים השראה לאנשים ברחבי העולם לצעוד אל תוך החלומות שלהם".
החברה ציינה בדוח כי אחד ההישגים שלה ברבעון האחרון היה מעורבות הצרכנים ברגעי מפתח של המותג, ובעיקר: הלבשת סלבריטאים אייקונית, כולל ג'ניפר לופז במט גאלה; תצוגת התווית הסגולה בשבוע האופנה לגברים ותצוגת Salone del Mobile במילאנו; ושבוע הזהב המוצלח ופסטיבל הקניות 6/18 באסיה
בחלוקה לפי אזורים, ביצועי מכירות מטבע קבועים הובלו על ידי אסיה, עלייה של 13% על בסיס מדווח ו-18% במטבע קבוע, כאשר סין עלתה ביותר מ-50% לעומת השנה שעברה. אירופה צמחה ב-8% על בסיס מדווח וב-7% במטבע קבוע. אך בצפון אמריקה נרשמה ירידה של 10%, כאשר בחברה מסבירים כי כמחצית מהירידה נבעה משינויים בתזמון הסיטונאי שדווחו בעבר, והשאר משקף את המשך הלחצים האינפלציוניים על הצרכנים.
באמריקה ירידה, באירופה ואסיה עלייה
ההכנסות בצפון אמריקה ברבעון קטנו ב-10% ל-632 מיליון דולר. בקמעונאות, מכירות חנויות מקבילות בצפון אמריקה ירדו ב-6%, כולל ירידה של 8% במסחר הדיגיטלי וירידה של 5% בחנויות פיזיות. ההכנסות הסיטונאיות בצפון אמריקה ירדו ב-16% בחברה טוענים כי זה נבע בגלל העיתוי של משלוחי האביב בעקבות השיבושים בשרשרת האספקה העולמית בשנה הקודמת.
ההכנסות באירופה ברבעון הראשון גדלו ב-8% ל-450 מיליון דולר על בסיס מדווח ו-7% במטבע קבוע. בקמעונאות, מכירות החנויות המקבילות באירופה עלו ב-2%, עם עלייה של 1% בחנויות פיזיות ועלייה של 8% במסחר הדיגיטלי. הפדיון הסיטונאי באירופה גדל ב-12% על בסיס מדווח וב-11% במטבע קבוע.
ההכנסות באסיה ברבעון הראשון גדלו ב-13% ל-378 מיליון דולר על בסיס מדווח ו-18% במטבע קבוע. מכירות חנויות מקבילות באסיה גדלו ב-13%, עם עלייה של 14% בחנויות הפיזיות שלנו ועלייה של 11% במסחר הדיגיטלי.
הרווח הגולמי ברבעון עמד על מיליארד דולר והרווח הגולמי עמד על 69%. שיעור הרווח הגולמי המתואם עמד על 68.8%.
ההוצאות התפעוליות ברבעון עמדו על 866 מיליון דולר על בסיס דיווח. על בסיס מתואם, ההוצאות התפעוליות הסתכמו ב-830 מיליון דולר, עלייה של 1% לעומת השנה שעברה. בנוסף החברה דיווחה כי שיעור ההוצאות התפעוליות המתואמות עמד על 55.5%, לעומת 55.2% בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי ברבעון עמד על 166 מיליון דולר והרווח התפעולי עמד על 11.1% על בסיס דיווח. הרווח התפעולי המתואם עמד על 200 מיליון דולר והרווח התפעולי עמד על 13.4%. הרווח התפעולי בצפון אמריקה ברבעון הראשון עמד על 125 מיליון דולר על בסיס מדווח ו-124 מיליון דולר על בסיס מתואם.
הרווח התפעולי באירופה ברבעון עמד על 97 מיליון דולר. שולי הרווח התפעולי המתואם באירופה עמדו על 21.5%. הרווח התפעולי באסיה ברבעון הראשון עמד על 93 מיליון דולר. שיעור הרווח התפעולי המתואם באסיה עמד על 24.7%.
הרווח הנקי ברבעון עמד על 132 מיליון דולר, או 1.96 דולר למניה. על בסיס מתואם, הרווח הנקי עמד על 158 מיליון דולר, או 2.34 דולר למניה. זאת בהשוואה לרווח נקי של 123 מיליון דולר, או 1.73 דולר למניה על בסיס דיווח, ורווח נקי של 135 מיליון דולר, או 1.88 דולר למניה על בסיס מתואם, ברבעון המקביל.
המלאי בסוף הרבעון עמד על 1.2 מיליארד דולר, עלייה של 1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כולל עליות באסיה ובאירופה לתמיכה ביוזמות צמיחה שקוזזו במידה רבה על ידי ירידה בצפון אמריקה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה