פרצת אבטחה במוביט אפשרה גישה לפרטים אישיים וחיובים של משתמשים
חוקר אבטחה ישראלי מחברת Safebreach הישראלית גם היא, חשף פרצת אבטחה באפליקציית התחבורה הציבורית הפופולארית מוביט (Moovit), אשר מאפשרת להאקרים לפרוץ אל חשבונות משתמש בטרה לקבל נסיעות חינם ולגשת למידע האישי של המשתמשים. לדברי החברה, הפרצה תוקנה באופן מיידי עם היודעה, מבלי שנגרם נזק למשתמשים.
עומר אטיאס, חוקר אבטחה ב-SafeBreach, אמר שהוא מצא שלוש נקודות תורפה באפליקציית מוביט , שאפשרה לו לאסוף פרטי רישום חדשים של משתמשים מכל רחבי העולם - כולל מספרי טלפון סלולרי, כתובות דואר אלקטרוני, כתובות, וארבעת הספרות האחרונים של כרטיסי אשראי. מעבר לכך, מצא אטיאס כי הפרצה אפשרה להשתלט על חשבונות של משתמשים אחרים, וכתוצאה מכך על כרטיסי האשראי שלהם, וכך לשלם עבור הנסיעות שלו. לדברי אטיאס, אשר העניק לפרצה את הכינוי "המתקפה המושלמת", ניתן היה לבצע את כל שרשרת הפועלות מבלי שהמשתמש ידע מכך, למעט העובדה שוודאי נחשף לחיובים לא מוכרים בכרטיס האשראי.
בראיון לאתר TechCrunch אמר אטיאס, כי "אנחנו יכולים להתחזות למשתמשים באופן מלא, מבלי לנתק אותם מהחשבון שלהם. זה מטורף, למעשה יש לנו את היכולת לבצע את כל הפעולות מחשבונות שונים, כולל הזמנת כרטיסי רכבת. בנוסף, אנחנו יכולים לגשת לכל המידע האישי שלהם."
כדי להדגים את ההשפעה של הבאגים שמצא, אטיאס יצר ממשק מותאם אישית שאפשר לו להשתלט על חשבונות של אנשים אחרים בכמה הקשות. ובעוד שאטיאס אמר שהוא בדק את הפרצה רק בישראל, הוא אמר שהוא חושב שזה יכול היה לעבוד בערים אחרות בהתחשב בעובדה שמוביט פועלת בכל העולם. עם זאת, לדברי החברה עצמה לא נמצאו ראיות לכך שהאקרים "זדוניים" מצאו וניצלו את פרצות האבטחה הללו. זאת לאחר שאטיאס דיווח על כך לחברה כבר בשנת 2022 והיא טיפלה בהן.
שרון קסלסי דוברת מוביט אמרה לאחר מכן, כי "מוביט הייתה מודעת לבעיה, ונקטה בצעדים מיידיים לתיקון הבעיה. החולשות תוקנו מזמן ולא נדרשת פעולה של הלקוח. חשוב לציין ששחקנים רעים לא ניצלו את הבעיות הללו כדי לגשת לנתוני לקוחות. בנוסף, לא נחשפו פרטי כרטיס אשראי מכיוון שמוביט ופאנגו לא שומרים את פרטי כרטיס האשראי". קסלסי גם אמרה כי "שירות הכרטיסים הרלוונטי לממצאים אלו פעיל בישראל בלבד".
הסטארטאפ הישראלי מוביט, אשר נרכש בשנת 2020 על ידי אינטל תמורת 900 מיליון דולר, פועל בתחום התחבורה הציבורית. האפליקציה שפותחה על ידי החברה מאפשרת למשתמשים למצוא מסלולים ולצפות במפות של מערכות התחבורה הציבורית, כמו גם לרכוש כרטיסים ולהשתמש בהם. לדברי החברה היא משרתת 1.7 מיליארד משתמשים ב-3,500 ערים ברחבי העולם.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה