טסלה שוב מורידה מחירים בסין - האם זה יגיע לשוק המקומי?
ענקית הרכב החשמלי (EV) טסלה TESLA INC +3.07% TESLA INC 320.72 +3.07% סגירה:0 פתיחה:310.52 גבוה:324.68 נמוך:309.22 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מודיעה - שוב - על הוזלת מחירי המכוניות בסין. מדובר בצעד שמעלה שאלות מחדש בנוגע למלחמות המחירים והביקוש לרכבים חשמליים במדינה שמהווה את השוק הגדול בעולם למכוניות חדשות. אבל לא רק שם, טסלה הורידה את מחירי הרכבים קרוב ל-10 פעמים בשנה האחרונה, וכמעט תמיד זה התחיל בסין ועבר ליתר המקומות בעולם. גם לישראל.
טסלה הוזילה מכוניות סדאן מסוימות מדגם 3 בסין בכ-8,000 יואן, כ-1,100 דולר. יתרה מכך, המחירים לגרסאות ארוכות הטווח והביצועים של רכב הקרוסאובר דגם Y ירדו ב-14,000 יואן, כ-2,000 דולר. המחיר של דגם Y לטווח ארוך מתחיל כעת בסין בכ-300,000 יואן, כ-41,400 דולר. בתחילת 2023, דגם Y לטווח ארוך החל בכ-358,000 יואן, כ-49,400 דולר. גרסת הביצועים של דגם Y מתחילה כעת בכ-350,000 יואן, כ-48,300 דולר, לאחר שהתחילה את השנה בכ-398,000 יואן, כ-55,000 דולר. מדובר בירידה כוללת של כ-10% מתחילת השנה ושל כ-3%-5% בהורדה הנוכחית.
ההוזלות מגיעות ימים לאחר ש-Zeekr, מותג EV בבעלות ג'ילי (Geely), הורידה מחירים עבור רכב ה-Zeekr 001 הקרוסאובר שלה. המחירים לשלוש גרסאות של Zeekr 001 ירדו בכ-5,000 דולר בממוצע, ומחירי הבסיס נעים כעת בין כ-40,000 ל-52,000 דולר. עם זאת, קשה לומר אם טסלה הורידה מחירים בתגובה ל-Zeekr או לתנאי השוק בכלל. אחרי הכל., שוק הרכבים החשמליים הוא שוק שבו התחרות העצומה והרצון של החברות לתפוס נתח שוק במקביל להאטה הכלכלית, גורם להורדת מחירים שוטפת וזה לא צפוי להשתנות גם בהמשך השנה. המותגים הסיניים הם האגרסיביים ביותר בהורדות המחירים והם הצליחו לתפוס נתח שוק גדול גם מחוץ לסין. טסלה לא יכולה להיות אדישה, אבל בינתיים המתחרה הגדולה שלה - BYD סוגרת את הפער בעולם בצעדי ענק והיא מובילה גם בשוק הישראלי.
עד כה, הביקוש הסיני ל-EV היה יציב בשנת 2023 - הודות להורדת המחירים. עד יולי נמכרו כ-3 מיליון רכבי סוללה חשמליים (BEVs), עלייה של כ-23% משנה לשנה. רכבי אנרגיה חדשים, הכוללים רכבי BEV והיברידית פלאג-אין, היוו כמעט 36% מכלל מכירות המכוניות החדשות ביולי, עלייה של כ-0.2% מיוני. עד יולי, Zeekr מכרה כ-55,000 רכבי BEVs, שזה אמנם רק 2% מהשוק אבל זו עלייה של כ-127% משנה לשנה. במחצית הראשונה של 2023 מכרה טסלה כ-294,000 רכבי BEVs בסין, עלייה של כ-50% מהשנה הקודמת.
נראה כי הביקוש אינו מהווה בעיה, אך הורדת מחירים מואצת מיצרניות הרכב, כולל טסלה, תעמיד את הביקוש במוקד העניין עבור המשקיעים בחודשים הקרובים. הוזלות נוספות יביאו גם דאגות חדשות לגבי הרווחיות. בעוד שהעלות לייצור כלי רכב ותמהיל המכירות חשובים, הורדת המחירים בדרך כלל לוחצת על שולי הרווח. זה היה המקרה של טסלה בשנת 2023 - שיעור הרווח התפעולי של החברה ברבעון השני הגיע לקצת פחות מ-10%, ירידה של כמעט 15% לפני שנה.
עם זאת, הורדת המחירים הניבו כמה יתרונות - טסלה סיפקה שיא של 466,140 רכבים חשמליים ברבעון השני והיא עומדת בקצב לספק כ-1.8 מיליון רכבי חשמל ב-2023, לעומת 1.3 מיליון שסופקו ב-2022. העלייה החדה במסירות היא אחת הסיבות לכך שמניית טסלה הכפילה את עצמה עד כה מתחילת השנה, לעומת עליות של 16% ו-30%, בהתאמה, של ב-S&P 500 ובנאסד"ק.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.עד לפני חצי שנה...קונילמל 15/08/2023 00:33הגב לתגובה זו0 0היו מסתכלים על מי שיש טסלה כאילו זכה בלוטו ב10,000,000 זה היה ברמה שהסתכלו על טסלה יותר ממרצדס וב.מ.וו. עכשיו התהפכו היוצרות ומסתכלים על השכן עם הטסלה כמו על עוד מטומטם שמחיר הרכב שלו מחק ביום עוד כמה אלפים או עשרות אלפים...סגור
-
רכב מאבד 30 אחוז ברגע שישבת בו. רכב זה לא השקעה (ל"ת)המגיב 15/08/2023 09:02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.השקעות רכבים זה ענף שלם שצובר תאוצה..דני 14/08/2023 20:49הגב לתגובה זו0 0את ההיברידית שלי רכשתי לפני שהעלו את המס..עכשיו הסינים אוכלים תלב שלא הזמינו בחסר חחסגור
-
חבל שהסינים לא התייעצו איתךקונילמל 15/08/2023 00:30הגב לתגובה זו0 0בטח אתה גמרת את המלאי והמחירים קפצו בגללך.סגור