מאנדיי תגיע להכנסות חוזרות של מיליארד דולר תוך שנתיים? "זה בהחלט ביעדים שלנו"

מאנדיי הגיעה לרווחיות, כפי שהבטיחה, אבל בניגוד להלך הרוח בשוק - היא עדיין רעבה בעיקר לצמוח "בגלל ההזדמנות הענקית והאפשרות להרחיב את סל המוצרים". מאמינה שתמשיך לצמוח בהכנסות ב-30% בשנה ולהגיע בהמשך לרווחיות של 25%. המוצרים החדשים? "צומחים מהר יותר מהצמיחה המקורית של מאנדיי", ולמה המייסדים מוכרים מניות?
 | 
telegram
(2)

מאנדיי ממשיכה להלהיב את וול סטריט והיא אחת מההנפקות המוצלחות יותר בגל ההנפקות האחרון - שמצליחה לשמור על השווי מההנפקה ואפילו להיות מעל (הונפקה לפי שווי של 7 מיליארד ונסחרת כעת לפי 8.1 מיליארד דולר. הצמיחה של מאנדיי +6.19% מאנדיי 276.26 +6.19% מאנדיי סגירה:0 פתיחה:263.27 גבוה:278.2 נמוך:263.27 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: כמובן בהאטה (ככל שגדולים יותר קשה יותר לצמוח באותו קצב) אבל היא ממשיכה להעריך-להתחייב לצמיחה ארוכת טווח של 30% בשנה ורווח נקי (לא מחר) של 25% מההכנסות. 

"אם אנחנו מדברים על ARR (הכנסות חוזרות שנתיות) ומפעילים 30% צמיחה אנחנו מתקרבים בשנה הבאה למיליארד דולר. זה בהחלט נמצא ביעדים שלנו" אומר אלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של מאנדיי בראיון משותף לביזפורטל, יחד עם רועי מן, מנכ"ל ומייסד משותף בחברה. לדברי גלזר, "כשנתנו את התחזית ארוכת הטווח בהנפקה, אמרנו שאנחנו רוצים להיות במקום של 25% תזרימית ושולי רווח של 20-25%. היעד היה 2025. אנחנו מאמינים שנגיע לשם, בטווח הארוך אלה סדרי הגודל. זה לא יקרה בשנה הבאה אלא בשנים הבאות".

למה לא כבר בשנה הבאה? 
"אנחנו רוצים להמשיך להשקיע בצמיחה. חשוב להיות רווחיים אבל לא לשים על זה את הדגש. כן נמשיך לשפר את שולי הרווח ולהיות יעילים אבל המטרה מספר אחת שלנו היא להמשיך ולצמוח בצורה משמעותית ובאותו זמן לשפר את השורה התחתונה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מן: "חשוב שנראה רווחיות אבל לא רוצים להפוך את זה למטרה, אלא להמשיך לצמוח. הסיבה היא ההזדמנות הענקית שיש לנו בעולם. אפשר להרחיב עוד המון את סל המוצרים שלנו ואנחנו רוצים לעשות את זה כמו שעשינו עד היום - בצורה שהיא אחראית גם ביחס להוצאות. לכן, היעד בשלב הזה הוא לא להגדיל את הרווחיים אלא את הצמיחה.

"כשהנפקנו פעלנו בעיקר בעולם של ניהול עבודה (וורק מנ'גמנט) ועכשיו הוספנו את ה-CRM. זה שוק ענק שהמשמעות שלו היא יותר להכפיל את קהל היעד של החברה. אנחנו נכנסים לעוד שווקים ענקיים ואנחנו בין החברות הבודדות שיש לה שווקים שונים לחלוטין ולכן הפוטנציאל מבחינתנו גדול".

מאנדיי שפיתחה מערכת הפעלה (Work OS) שמאפשרת לארגונים ליצור כלים ותהליכים לניהול העבודה, עקפה היום - שוב - את קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט כשדיווחה ברבעון השני של השנה על הכנסות של 175.7 מיליון דולר, לצד מעבר לרווח נקי מתואם של 43 סנט למניה ברבעון השני. החברה העלתה תחזיות וצופה כי תסיים את הרבעון הקרוב והשנה כולה עם הכנסות (אמצע הטווח) של 182 מיליון דולר ו-715 מיליון דולר בהתאמה.

הבטחתם להגיע לרווחיות ועמדתם בכך, מה ההבטחה הבאה?
גלזר: "התשוקה שלנו - לפתח את הפלטפורמה, להיות חדשניים ושהלקוחות יהיו מרוצים. אלה האתגרים והתוכניות הבאות. אנחנו רוצים להפוך לחברה גדולה שמתרחבת גלובלית, מהמובילות בתחומה בעולם ומעסיקה הרבה עובדים ומספקת מקומות עבודה. גם ציונות וגם חברה שיש לה מוצרים רבים שמתאימים לקהלים שונים".

מן: "להמשיך את אותו כיוון שהיה לנו ברבעון הקודם. יש לנו צמיחה יפה במספר הלקוחות, דרישה חזקה מאוד למוצר שלנו".

איך מתקדם ה-CRM?
מן: "יש לו מומנטום מאוד חיובי ולא רק אצלו. אמנם מדובר עדיין על אחוזים בודדים מהחברה אבל אם משווים את הצמיחה של CRM בתור מוצר חדש לאיך שהתחלנו את מאנדיי - הוא צומח משמעותית יותר מהר, וזה למרות שגם אז היינו אחת החברות שצומחות הכי מהר ב-SAAS" (תוכנה כשירות, שמייצרת הכנסות חוזרות מהלקוחות. בעצם מדובר על מוצר שהציבור רוכש לו מנוי וממשיך לשלם עליו. נ"א). 

"ה-CRM מתקדם מהר מאוד וכבר מדורג מאוד גבוה. אנחנו מקבלים עליו פידבקים מאוד חיוביים ובונים עליו לעתיד.

מה הלאה? 
גלזר: "אנחנו ממשיכים את הדרך שבה אנחנו פועלים. מסתכלים על צמיחה יעילה ואנחנו עקביים בכך מאז שהפכנו לחברה ציבורית - עליה בהכנסות ושיפור ברווחיות. מצד אחד משקיעים באנשים ומוצרים ובונים אסטרטגיה ארוכת טווח, כשברור שאי אפשר להתבסס על מוצר אחד וצריך להיות יצירתיים וחדשנים ולהביא לקוחות למאנדיי על גבי הפלטפורמה הקיימת ולייצר קישוריות, ומצד שני רוצים לעשות את זה תוך יעילות תפעולית".

למה אתם מוכרים מניות, האם זה משדר מסר לא טוב למשקיעים?
מן: "ההיקפים של המכירות שלנו מאוד נמוכים ביחס לסך ההחזקות שלנו ולכן זה משדר מסר הפוך - שאנחנו שומרים על ההחזקות ומאמינים בחברה לטווח ארוך, עם אחוזי החזקה משמעותיים לטווח ארוך. זה משדר מסר חיובי למשקיעים ועובדה שאנחנו רואים משקיעים מעולים שנכנסים להשקעה במאנדיי. מעבר לכך - אלה 'מכירות עיוורות', כלומר זה משהו שקורה תוך כדי הפעילות השוטפת, וללא שליטה מהצד שלנו".

בניגוד לחברות אחרות, אמרתם שאתם ממשיכים לגייס. מה היעד?
גלזר: "לא רק שאנחנו לא מפטרים אלא גם מאיצים את הגיוסים. יש לנו תוכנית להגדיל את קצב ההעסקה". לפני 4 שנים היו במאנדיי 350 עובדים, את השנה שעברה היא סיימה עם 1549 עובדים והיא רוצה לגדול השנה ב-15% נוספים.

האם עובדים חדשים מתקבלים כעת בשכר נמוך יותר, הדרישות שלהם הגיוניות יותר אחרי התפוצצות הבועה?
מן: "תמיד קשה למצוא ולהשיג עובדים טובים כך שברמות של הטובים ביותר - לא".

ועובדים קצת פחות מצוינים?
"אנחנו מחפשים את הטובים ביותר. אני לא יכול להגיד שיש ירידה בשכר".

לפני מספר חודשים אמרתם שאתם לא רואים פגיעה בגלל הרפורמה המשפטית. משהו השתנה?
"אולי מבחינה מוראלית. מבחינה עסקית יש לנו משקיעים פומביים ואתם רואים לבד מה קורה למניה. זו התשובה הכי טובה לנושא הזה. ובכל מקרה - אנחנו חברה ציבורית, המשקיעים לא מדברים איתנו לפני קניה או מכירה של מניות".

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא מאמין למילה שלכם
    דייגו 14/08/2023 23:37
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא יקרה מה שהם אמרו
    סגור
  • 1.
    שיקרתם שאתם רואים פגיעה בגלל הרפורמה - אז למה להאמין
    לא מבין 14/08/2023 20:00
    הגב לתגובה זו
    1 3
    לכם עכשיו?!
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות