מובילאיי נבחרה לספק לפולסטאר את טכנולוגיות הנהיגה האוטונומית שלה. המחיר מעניין

מכוניות עם נהיגה אוטונומית מלאה אמיתית עדיין לא קיימות בכבישים. רוב המערכות, הכוללות טכנולוגיות כמו בלימת חירום אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית וסיוע בשמירה על הנתיב נמצאות ברמה 2. המערכת של מובילאיי אמורה להיות טובה יותר מרמה 2
 | 
telegram

מובילאיי  מובילאיי -3.23% מובילאיי 14.99 -3.23% מובילאיי סגירה:0 פתיחה:15.69 גבוה:15.7 נמוך:14.8 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  של אמנון שעשוע שבשליטת אינטל INTEL CORPORATION -2.72% INTEL... 24.35 -2.72% INTEL CORPORATION סגירה:0 פתיחה:24.76 גבוה:24.82 נמוך:24.23 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (88%) נבחרה לספק לחברת פולסטאר את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית שלה Chauffeur לרכבי הפולסטאר 4. העלות צפויה להיות מתחת ל-6,000 דולר לרכב. 

החברה מפתחת מספר טכנולוגיות שנועדו לסייע לנהגים, שכשמשלבים אותן יחד הן מאפשרות לרכבים לנהוג בעצמם במצבים מסוימים. Chauffeur נחשב פיתרון המפתח של מובילאיי "שנועד להפוך רכב צרכני למערכת ללא ידיים/ ללא עיניים". המערכת כוללת חיישנים רבים, מצלמות, מכ"מ, לידאר וכמובן תוכנה. כל זה והעלות צפויה להיות מתחת ל-6,000 דולר לרכב. 

למה בעצם המחיר חשוב? טסלה, מוכרת את המוצר שלה לנהיגה אוטונומית מלאה (FSD)  ב-15 אלף דולר ואת מערכת ה"טייס האוטומטי" המשופרת שלה ב-6,000 דולר. שתי המערכות הללו נחשבות מערכות רמה 2, כלומר דורשות מעורבות של נהג לאורך כל הנסיעה. טסלה מקווה שה-FSD תהיה בסופו של דבר מספיק טובה כדי להפוך למערכת לנהיגה אוטונומית בעלת תפקוד גבוה יותר. המחירים שטסלה גובה כמובן הם לצרכן. בעוד, המחיר של 6,000 דולר של מובילאיי הוא ליצרן הרכב. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מכוניות עם נהיגה אוטונומית מלאה אמיתית עדיין לא קיימות בכבישים. רוב המערכות, הכוללות טכנולוגיות כמו בלימת חירום אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית וסיוע בשמירה על הנתיב נמצאות ברמה 2. 

Chauffeur של מוביליאיי נועד להיות טוב יותר מרמה 2, כשהמכונית מסוגלת לעשות הכל בכבישים מהירים. תכנית החברה היא להוסיף מצבי נהיגה נוספים בשלב מאוחר יותר. המערכת אמורה להיות מוכנה עד 2024 או 2025 ורכב הפולסטאר יהיה בשנתון 2025.
"אנחנו מאוד נרגשים להכניס חדשנות לכלי הרכב החשמליים שלנו יחד עם מובילאיי", אמר מנכ"ל פולסטאר תומס אינגלס. "אנחנו יודעים שנהיגה אוטונמית היא לא תמיד כיפית ומרגשת. טכנולוגיה זו פירושה שהלקוחות שלנו יוכלו לאפשר נהיגה אוטונומית כשיבחרו ולהפוך את כל הנסיעות העתידיות למהנות". 

בדוחותיה האחרונים לרבעון השני מובילאיי עקפה את צפי האנליסטים והרוויחה 17 סנט למניה על הכנסות של 454 מיליון דולר (ירידה של 1% לעומת הרבעון המקביל), מעל צפי האנליסטים לרווח של 12 סנט למניה על הכנסות של 451.7 מיליון דולר. מובילאיי גם העלתה את תחזית הרווח התפעולי השנתי המתואם לטווח של 600 עד 631 מיליון דולר, לעומת צפי קודם ל-548-577 מיליון דולר - עליה של 9.4% לעומת התחזית הקודמת.

תחזית ההכנסות של החברה נותרה ללא שינוי בטווח של 2.065 עד 2.114 מיליארד דולר (אחרי שהורידה אותם ברבעון הקודם, כאשר אז הסיבה הייתה מבצעים והפחתת סובסידיות בסין). 

מובילאיי ייצרה מתחילת השנה מזומנים מפעילות שוטפת של 197 מיליון דולר, עם זאת מדובר בירידה של 15.4% לעומת 233 מיליון במחצית השנה הראשונה של 2022. בתחילת השנה הציבה מובילאיי יעדים עם צבר של 21 מיליארד דולר עד שנת 2030, זה לא יעד פשוט להשגה אבל בינתיים במובילאיי בהחלט יכולים להיות מרוצים מההישגים שלהם. מדובר בהצלחה גדולה לחברה שנוסדה בישראל.

"הצגנו תוצאות טובות ברבעון השני. הרווח התפעולי השתפר בהשוואה לרבעון הראשון של 2023 למרות שהכנסות נותרו יציבות יחסית ואנו ממוקמים היטב לגידול בהכנסות מוגברת במחצית השנייה של 2023" אמר נשיא ומנכ"ל מובילאיי פרופ' אמנון שעשוע. "נקודות השיא העסקיות העתידיות כוללות את עומק הקשר שלנו עם קבוצת פולקסווגן והרחבה של התקשרויות משמעותיות עבור הפורטפוליו שלנו ל-9 יצרני OEM גדולים.

לאחרונה קיבלה החברה גם המלצת קנייה מאופנהיימר עם מחיר יעד של 60 דולר. חברת ההשקעות אמרה כי היא צופה עתיד חיובי לחברה אך ציינה מספר סיכונים אפשריים:

סיכון טכנולוגי – יתכן כי קצב ההתפתחות הטכנולוגית של מוצריה העתידיים של החברה, בייחוד השקת ה-Chauffeur וה-Drive, יתעכבו מעבר למתוכנן כפי שקרה בשנים האחרונות. פיתוח רכבים אוטונומיים ומסחורם אופיין עד כה באיטיות רבה מהמתוכנן וגרם לקונסולידציה רבה בשוק הרכבים האוטונומיים.

סיכון מסחרי מובילאיי מוכרת את מרבית מוצריה דרך שחקני 1 Tier, כ- 71% מהכנסותיה נובעות מ- 3 לקוחות בלבד. אובדן של אחד מהלקוחות ישפיע בצורה מהותית על יכולותיה של החברה למכור מוצרים ושירותים בנפחים ובמהירות שהיא מעוניינת. 

סיכון תחרותי – פיתוחים טכנולוגיים של חברות מתחרות, דוגמת טסלה, קרוז, ביידו, ויימו, אפל, גוגל או חברות טכנולוגיה אחרות עלולות לפגוע ביתרון התחרותי של החברה. הסיכון הגבוה ביותר מגיע מכיוון טסלה, קרוז וויימו אשר כבר מציעות, או מתכוונות להציע בשנים הקרובות, שירותי מוניות אוטונומיות או מערכות אוטונומיה לרכבים פרטיים. 

סיכון גיאו-פוליטי – מפני שכ- 30% מסך הכנסותיה של החברה ב2022 - נבעו מהשוק הסיני, ובייחוד ממכירת מוצרים לענקית הרכב ג'ילי, עלולים מתחים גיאו-פוליטיים בין סין לשאר שותפות המסחר שלה לפגוע בהכנסותיה של החברה. במקרה של הגדלת המכסים על שינוע סחורות בין סין לשאר העולם, או אף איסור מוחלט על שינוע שכזה, הכנסותיה של מובלאיי צפויות להיפגע בצורה מהותית.

סיכון מאקרו-כלכלי - מפני שמוצריה של חברה נשענים על מחזורי המכירות הטבעיים של רכבים ברחבי העולם, מיתון או האטה כלכלית עולמית עלולים לפגוע ביכולותיה למכור את מוצריה. התממשות של סיכון זה כבר התרחשה ברבעון הראשון של ,2023 כאשר מובילאיי הודיעה כי Zeekr, חברת הרכב הסינית שממנה נובעים כלל מכירות ה-SuperVision, הודיעה כי עכב ביקושים נמוכים מן הצפוי היא דוחה את הזמנתיה מהרבעון השני של 2023 לרבעון האחרון של אותה השנה. יתכן כי תחול דחייה נוספת בהזמנות אם כלכלת סין תקלע למשבר או האטה כלכלית. 

מובילאיי נסחרת לפי שווי של 28 מיליארד דולר עם מכפיל רווח עתידי של 45.3, זאת לאחר שמניית החברה ירדה ב-0.8% מתחילת השנה והייתה יציבה בשנה האחרונה כולה.


תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות