BYD דולפין
צילום: אתר החברה
דוחות

חברת BYD עם דוחות חזקים - מצמצמת את הפער מטסלה

החברה סיפקה כ-642 אלף רכבים חשמליים, עלייה של 92% מהשנה שעברה. המכירות העולמיות של רכבים חשמליים במחצית הראשונה של 2023 עלו ב-33%
אדיר בן עמי | (1)

יצרנית הרכבים הסינית BYD BYD CO LTD H SHS דיווחה על תוצאותיה למחצית הראשונה של השנה ורשמה מכירות ורווח גולמי של 21 מיליארד דולר ו-3 מיליארד דולר בהתאמה. המכירות צמחו ב-66% לעומת השנה שעברה, בעוד הרווח הגולמי צמח ב-75%. שולי הרווח הגולמי גדלו ל-13.5%, לעומת 12.8% אשתקד, בין היתר בגלל שהחברה פועלת בהיקף גדול יותר.

> מנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל מכליס בשיחה על העבר ועל עתיד החברה; מנכ"ל צים, אלי גליקמן יספר על התקופה המטלטלת ועל העתיד; וגם - המניות הטובות  להשקעה על פי דירוג ביזפורטל - הירשמו לוועידה הכלכלית של ביזפורטל

החברה סיפקה 1.2 מיליון רכבים וכ-642 אלף רכבים חשמליים, עלייה של 95% ו-92% בהתאמה מהשנה שעברה. BYD וטסלה TESLA INC הן בין המובילות של סקטור הרכבים החשמליים. שתיהן רווחיות, דבר שנכון למעט מיצרניות ה-EV. בנוסף, BYD מגדילה בעקביות את הרווחיות שלה ומצליחה לצמצם את הפער מטסלה ומוכרת יותר רכבים חשמליים ממנה בסין.

טסלה דיווחה במחצית הראשונה על מכירות ורווח גולמי של 48 מיליארד דולר ו-9 מיליארד דולר בהתאמה. המכירות צמחו ב-35% לעומת השנה שעברה, אך הרווח הגולמי ירד ב-7%. שולי הרווח הגולמי עמדו על 18.7%, גבוה אומנם משל BYD אך נמוך משמעותית לעומת השנה שעברה, אז הם היו 27.2%. הוזלות המחירים המשמעותיות שטסלה ביצעה גרמו לירידה בשולי הרווח גולמי, אך שמרו על מכירות גבוהות. החברה מכרה כמעט 890 אלף רכבים במחצית הראשונה של 2023, עלייה של 57% לעומת 565 אלף אשתקד. 

אחד הדברים המרשימים הוא הצמיחה והרווחיות של שתי החברות הללו לעומת המתחרות בסקטור. פורד אמרה לאחרונה כי היא בדרך להפסיד 4.5 מיליארד דולר ממכירת רכבים חשמליים ב-2023. מסירות החברה עמדו על 26 אלף בארה"ב, במחצית הראשונה של השנה, עלייה של 10%. המכירות לא הצליחו להגיע לרף שדרוש כדי להגיע לרווחים. מפעל לייצור רכבים טיפוסי מסוגל לייצר בין 300 אלף ל-500 אלף רכבים בשנה.

בכל הקשור לצמיחה, השוק הסיני לרכבים חשמליים, כולל רכבים היברדיים, פלאגין וחשמליים לחלוטין, צמח ב-43% השנה, לעומת שנה שעברה. הרכבים החשמליים לבדם הציגו צמיחה של 30%. סין נחשבת לשוק הגדול ביותר לרכבים חשמליים חדשים. מכירות הרכבים החשמליים בלבד (שנוסעים על סוללה בלבד) בארה"ב הסתכמו ב-557 אלף רכבים השנה, עלייה של 47% לעומת השנה קודם לכן. המכירות באירופה עמדו על 700 אלף רכבים, עלייה של כ-53%.

המכירות העולמיות של רכבים חשמליים במחצית הראשונה של 2023 עלו ב-33%, גם BYD וגם טסלה עקפו בקלות את שיעור הצמיחה הזה. מדד אחר שיקח לBYD זמן כנראה כדי לצמצם בו את הפער הוא ביצועי המניה. מנית טסלה עלתה ב-94% עד כה השנה, בעוד מניית BYD עלתה ב-17% בלבד.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מנית טסלה עלתה ב-94%... פחח... באפט לא נוגע בה (ל"ת)
    BYD 29/08/2023 07:56
    הגב לתגובה זו