
חברת BYD עם דוחות חזקים - מצמצמת את הפער מטסלה
יצרנית הרכבים הסינית BYD BYD CO LTD H SHS דיווחה על תוצאותיה למחצית הראשונה של השנה ורשמה מכירות ורווח גולמי של 21 מיליארד דולר ו-3 מיליארד דולר בהתאמה. המכירות צמחו ב-66% לעומת השנה שעברה, בעוד הרווח הגולמי צמח ב-75%. שולי הרווח הגולמי גדלו ל-13.5%, לעומת 12.8% אשתקד, בין היתר בגלל שהחברה פועלת בהיקף גדול יותר.
> מנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל מכליס בשיחה על העבר ועל עתיד החברה; מנכ"ל צים, אלי גליקמן יספר על התקופה המטלטלת ועל העתיד; וגם - המניות הטובות להשקעה על פי דירוג ביזפורטל - הירשמו לוועידה הכלכלית של ביזפורטל
החברה סיפקה 1.2 מיליון רכבים וכ-642 אלף רכבים חשמליים, עלייה של 95% ו-92% בהתאמה מהשנה שעברה. BYD וטסלה TESLA INC הן בין המובילות של סקטור הרכבים החשמליים. שתיהן רווחיות, דבר שנכון למעט מיצרניות ה-EV. בנוסף, BYD מגדילה בעקביות את הרווחיות שלה ומצליחה לצמצם את הפער מטסלה ומוכרת יותר רכבים חשמליים ממנה בסין.
טסלה דיווחה במחצית הראשונה על מכירות ורווח גולמי של 48 מיליארד דולר ו-9 מיליארד דולר בהתאמה. המכירות צמחו ב-35% לעומת השנה שעברה, אך הרווח הגולמי ירד ב-7%. שולי הרווח הגולמי עמדו על 18.7%, גבוה אומנם משל BYD אך נמוך משמעותית לעומת השנה שעברה, אז הם היו 27.2%. הוזלות המחירים המשמעותיות שטסלה ביצעה גרמו לירידה בשולי הרווח גולמי, אך שמרו על מכירות גבוהות. החברה מכרה כמעט 890 אלף רכבים במחצית הראשונה של 2023, עלייה של 57% לעומת 565 אלף אשתקד.
- רכבת ההרים של מאסק: טסלה מטלטלת את המשקיעים
- וול סטריט מתחזקת על רקע דוחות טובים; ומיהן המניות שיבלטו היום במסחר
אחד הדברים המרשימים הוא הצמיחה והרווחיות של שתי החברות הללו לעומת המתחרות בסקטור. פורד אמרה לאחרונה כי היא בדרך להפסיד 4.5 מיליארד דולר ממכירת רכבים חשמליים ב-2023. מסירות החברה עמדו על 26 אלף בארה"ב, במחצית הראשונה של השנה, עלייה של 10%. המכירות לא הצליחו להגיע לרף שדרוש כדי להגיע לרווחים. מפעל לייצור רכבים טיפוסי מסוגל לייצר בין 300 אלף ל-500 אלף רכבים בשנה.
בכל הקשור לצמיחה, השוק הסיני לרכבים חשמליים, כולל רכבים היברדיים, פלאגין וחשמליים לחלוטין, צמח ב-43% השנה, לעומת שנה שעברה. הרכבים החשמליים לבדם הציגו צמיחה של 30%. סין נחשבת לשוק הגדול ביותר לרכבים חשמליים חדשים. מכירות הרכבים החשמליים בלבד (שנוסעים על סוללה בלבד) בארה"ב הסתכמו ב-557 אלף רכבים השנה, עלייה של 47% לעומת השנה קודם לכן. המכירות באירופה עמדו על 700 אלף רכבים, עלייה של כ-53%.
המכירות העולמיות של רכבים חשמליים במחצית הראשונה של 2023 עלו ב-33%, גם BYD וגם טסלה עקפו בקלות את שיעור הצמיחה הזה. מדד אחר שיקח לBYD זמן כנראה כדי לצמצם בו את הפער הוא ביצועי המניה. מנית טסלה עלתה ב-94% עד כה השנה, בעוד מניית BYD עלתה ב-17% בלבד.
- 1.מנית טסלה עלתה ב-94%... פחח... באפט לא נוגע בה (ל"ת)BYD 29/08/2023 07:56הגב לתגובה זו