ממשל ביידן מציע מענק בגובה 12 מיליארד דולר לייצור רכבים חשמליים; איי.סי.אל קיבלה 200 מיליון דולר

המענקים נועדו לעזור לממשל להתמודד עם הביקורות על החוקים הסביבתיים שהממשל מקדם ועם האזהרות כי שינוי מהיר בתעשיית הרכב עשוי לסכן אלפי משרות
 | 
telegram
(5)

התמיכה הממשלתית בתעשיית הרכבים החשמליים עולה - על מנת לתמוך בשינוי שעוברת תעשיית הרכבים, כשעוד ועד רכבים חשמליים מחליפים את רכבי הבנזין, ממשל ביידן מציע מענקים והלוואות בגובה 12 מיליארד דולר ליצרני הרכבים וספקים על מנת להתאים את המפעלים שלהם לייצור רכבים חשמליים וכלי רכב מתקדמים אחרים. בנוסף, הממשל מציע גם מימון בגובה 3.5 מיליארד דולר ליצרני סוללות מקומיים. כלומר מדובר בתמיכה כוללת של 15.5 מיליארד דולר.

לאחרונה קיבלה איי.סי.אל מענק של  200 מיליון דולר לבניית מפעל לייצור סוללות LFP, ראשון מסוגו בסדר גודל כזה בארה"ב. 


"בזמן שאנחנו עוברים לכלי רכב חשמליים, אנחנו רוצים להבטיח שהעובדים יוכלו להחליף מקומות עבודה וכי אין שום עובד או קהילה שנשארת מאחור", אמר המושל לשעבר של מדינית משיגן לייצור רכבים, גרנהולם. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מענקים מהירים ודרכי סבסוד אחרים למימון הסבה של מפעלי רכב קיימים לרכבים חשמליים יכולים לסייע לבית הלבן בהתמודדות מול ביקורות מצד יצרניות הרכב ואיגוד עובדי הרכב על חוקים סביבתיים שממשל ביידן מקדם על מנת לסייע לפתח את עידן הרכבים החשמליים. באיגוד עובדי הרכב הזהירו כי שינוי מהיר עלול לסכן אלפי משרות במדינות כמו מישיגן, אוהיו, אילינוי ואינדיאנה. בשבוע שעבר חברי האיגוד הצביעו ברוב מכריע בעד שביתה במידה והמשא ומתן בנוגע לתנאי העובדים יכשל, כשהחוזה הנוכחי מסתיים ב-14 בספטמבר. 

"חברי האיגוד מאסו מחיים ממשכורת למשכורת בעוד האליטה התאגידית והמיליארדרים ממשיכים להתקדם כמו שודדים", אמר נשיא האיגוד שון פיין. "שלושת החברות הגדולות (ג'נרל מוטורס, פורד וסטלנטיס (חברת האם של קרייזלר)) ממשיכות להרוויח בעוד אנחנו שוברים את הגב". זוהי הצהרה נועזת, אבל המשקיעים עדיין לא צריכים להתרגש. לא היה סיכוי שחברי ה-UAW לא היו מאשרים שביתה. איום בשביתה היא הדרך העיקרית של כל איגוד ללחוץ על החברות על מנת שיסכימו לדרישות.

נראה כי למשא ומתן ולשביתות אין השפעה גדולה בטווח הארוך על המניות. יחסי עבודה, כמובן, חשובים לכל חברה ושביתות מביאות לתנודתיות. בכל זאת, המשקיעים צריכים לצפות לחוזה חדש בו שכר העובדים יהיה גבוה יותר. החוזים האחרונים שנחתמו מול UPS וספיריט כללו העלאות שכר של בין 5%-6% בשנה בממוצע. השכר עולה מהר יותר מבעבר על מנת לקזז את האינפלציה הגבוהה. שביתה, או איום בשביתה, הוא רק אחד מהדברים המשפיעים על מניות הרכב. 

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר לאחרונה כי "בניית כלכלה המבוססת על אנרגיה נקייה יכולה וצריכה לספק הזדמנות מנצחת לחברות רכב ועובדים שעיגנו את הכלכלה האמריקאית במשך עשרות שנים". נשיא איגוד עובדי הרכב, שון פיין, פעל לאחרונה על הצלת מפעל לייצור ג'יפים לאחר שיצרנית הרכבים סטלנטיס החליטה לסגור אותו. יצרנית הרכב השאירה את האפשרות שהמפעל ימשיך לפעול ולייצר מוצרים חדשים במידה ויתקבל סיוע ממשלתי.

מבחינת הביקוש לרכבים חשמליים - ענקית הרכב החשמלי טסלה  TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  פרסמה לפני כחודש את מספרי המסירות והייצור של כלי הרכב שלה לרבעון השני לפיהם מסרה 466,140 כלי רכב וייצרה 479,700 כלי רכב. מדובר במספרים שגבוהים מצי האנליסטים בוול סטריט למסירות של 445,924 כלי רכב וייצור של 448,000 כלי רכב - עלייה של 83% משנה לשנה. 

פורד FORD MOTOR +3.52% FORD MOTOR 11.18 +3.52% FORD MOTOR סגירה:0 פתיחה:10.78 גבוה:11.38 נמוך:10.78 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: אמרה לאחרונה כי היא בדרך להפסיד 4.5 מיליארד דולר ממכירת רכבים חשמליים ב-2023. מסירות החברה עמדו על 26 אלף בארה"ב, במחצית הראשונה של השנה, עלייה של 10%. המכירות לא הצליחו להגיע לרף שדרוש כדי להגיע לרווחים. מפעל לייצור רכבים טיפוסי מסוגל לייצר בין 300 אלף ל-500 אלף רכבים בשנה.

השוק הסיני לרכבים חשמליים, כולל רכבים היברדיים, פלאגין וחשמליים לחלוטין, צמח ב-43% השנה, לעומת שנה שעברה. הרכבים החשמליים לבדם הציגו צמיחה של 30%. סין נחשבת לשוק הגדול ביותר לרכבים חשמליים חדשים, מה שעוד כנראה נותן מוטיבציה לביידן לקדם את התחום בארה"ב. מכירות הרכבים החשמליים בלבד (שנוסעים על סוללה בלבד) בארה"ב הסתכמו ב-557 אלף רכבים השנה, עלייה של 47% לעומת השנה קודם לכן. המכירות באירופה עמדו על 700 אלף רכבים, עלייה של כ-53%. המכירות העולמיות של רכבים חשמליים במחצית הראשונה של 2023 עלו ב-33%.

תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הסנילי נלחם נגד טסלה השנואה עליו (ל"ת)
    רק טסלה 01/09/2023 12:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בזמן הקרוב רכבי חשמל=הזדמנות
    לרון 01/09/2023 10:01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני ב NIO כאן הסיכון כדאי,לא המלצה
    סגור
  • 1.
    רשת החשמל בארה"ב מיושנת, וכבר היום לא עומדת בעומסים
    המגיב 31/08/2023 23:27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גורמת לשריפות, כבלים ישנים (קורוזיה מגבירה התנגדות), ודקים ידי ביחס לצריכת החשמל שעלתה מאז הרשת הוקמה, לפני 100 שנה, גורמת להתחממות הכבלים, ולשריפות (ולבזבוז אדיר של אנרגיה). אין מספיק כושר ייצור בחלק גדול ממדינות ארה"ב (קליפורניה הגבילה שעות טעינה לכלי רכב). האם רוב הציבור יוכל להרשות לעצמו לקנות מכונית שלא נוסעת ?
    סגור
  • כתבתי בסגנון בעבר
    לרון 01/09/2023 10:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אך אם זה כך בארה"ב אז מה אצלנו הפצפונים,כבר היו הפסקות חשמל הקיץ!
    סגור
  • כן, אבל גם לא
    המגיב 01/09/2023 12:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל שאנחנו פצפונים, ובגלל שעד לפני 60 שנה התשתיות פה לא היו קיימות, יש סיכוי שהתשתית במצב פחות רעוע, וגם - דוקא בגלל שהתשתית פחות גדולה, יהיה יותר קל לתחזק ולהחליף לתשתיות בהספק גבוה יותר. מצד שני - יש כאן גם את עניין השליטה. העולם הולך לכוון של הגבלות על התושבים. מכל מיני "סיבות", ובכל מיני "תירוצים", שליטה אבסולוטית באוכלוסיה. ויש סיכוי שגם זה חלק מהעניין. רכבים חשמליים, רובם המוחלט, נשלט על ידי "אפליקציות", מה שמאפשר שליטה מרחוק, מה שאומר שיש אפשרות לעוד גופים, להשבית את המכוניות, אם ומתי שרק יחפצו בכך.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות