אחרי הצלילה במניה - דיסני רוצה להיות נטפליקס. האם זה יצליח לה?

שורה של דיווחים בנוגע למהלכים אפשריים של ענקית המדיה, מעלים מחדש שאלות בנוגע לאסטרטגיה העתידית של דיסני, ביחס לפעילות רשתות התקשורת המסורתיות המשודרות בכבלים; מהלכים אלו עשויים להשפיע לא רק על החברה עצמה אלא גם על מתחרותיה
 | 
telegram
(2)

הנהלת ענקית המדיה וולט דיסני WALT DISNEY +5.44% WALT DISNEY 115.06 +5.44% WALT DISNEY סגירה:0 פתיחה:110.8 גבוה:115.19 נמוך:110.43 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  ניצבת בתקופה האחרונה בפני שורה של החלטות, אשר עשוית להתברר בעתיד הלא רחוק כנקודת מפנה לא רק לפעילותה העסקית, אלא גם עבור כל תחום המדיה והבידור בארצות הברית. ברקע, שורה של דיווחים במהלך השבוע החולף הנוגעים לעתיד של אחד מענפי פעילותה הוותיקים, הפעלת רשתות התקשורת המסורתיות המשודרות בעיקר בכבלים, לטובת המשך ההשקעה בשירותי הסטרימינג.

הדיווח הראשון מכיוונה של החברה נגע להסכם שחתמה מול חברת התקשורת צ'רטר CHARTER COMMUNICATIONS -1.19% CHARTER... 389.57 -1.19% CHARTER COMMUNICATIONS סגירה:0 פתיחה:394.71 גבוה:396.25 נמוך:387.82 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , לפיו שידורי הערוצים הפופולאריים שבבעלות דיסני כדוגמת ABC ו-ESPN יחזרו למסך של לקוחות צ'רטר לאחר הפסקה של 11 ימים. במסגרת ההסכם, העניקה דיסני לחברת הכבלים השנייה בגודלה במדינה, את הזכויות גם על הפצת שירותי הסטרימינג שלה. בכך, התאימו הצדדים את החוזה ביניהם למציאות העסקית הנוכחית הכוללת צמיחה מתמדת בתחום הסטרימינג אל מול הצניחה בביקוש לרשתות מסורתיות.

אך הדיווח המשמעותי יותר הגיע כמה ימים לאחר מכן עת דווח ברשת בלומברג, כי החברה מנהלת מגעים למכור את רשת ABC כמו גם  את תחנות הטלוויזיה המקומיות שלה, לענקית המדיה נקסטאר  NEXSTAR BROADCASTING GR -1.61% NEXSTAR... 161.84 -1.61% NEXSTAR BROADCASTING GR סגירה:0 פתיחה:165.01 גבוה:166.02 נמוך:160.97 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . בדיסני מיהרו להכחיש את הדיווח, אך בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט של החברה נכתב כי היא "פתוחה לשקול מגוון אפשרויות אסטרטגיות", אך עד כה לא קיבלה החלטה רשמית וכי "כל דיווח בעניין זה אינו מבוסס".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ברקע נמצאים התבטאויות מצד מנכ"ל החברה, בוב איגר, אשר רמז לפני כחודשיים על מכירה עתידית אפשרית של חלק מהרשתות המסורתיות של החברה, כולל ABC, נשיונל ג'יאוגרפיק ו-FX, והפיכת ESPN לערוץ סטרימינג עצמאי. בראיון שהעניק לרשת CNBC הוא אמר כי בחברה בוחנים את עתיד הפעילות של רשתות התקשורת המסורתיות, וכי מודל ההפצה הנוכחי שלהם הוא "בהחלט מקולקל". בנוסף,הוא שב ואמר כי נכסי הטלוויזיה הליניאריים עשויים שלא להיות בליבת האסטרטגיה של החברה בעתיד.

המסך יורד מעל ערוצי התקשורת המסורתיים
בדרך כלל כאשר אדם או חברה מוכרים משהו, המוטיבציה העיקרית היא לקבל בחזרה כמה שיותר כסף על ההשקעה שלהם. ואכן להחלטה להיפטר מהרשתות המסורתיות, ולמכור מניות ברשת הספורט ESPN צפויה להיות השפעה גם על מצבה הפיננסי של החברה. כיום, שווי השוק של דיסני הוא כ-156 מיליארד דולר, בזמן שהיא מחזיקה חובות בהיקף של כ-45 מיליארד דולר. מכירת נכסים אלו, עשויה לסייע לענקית הבידור להוריד את יחס המינוף שלה, ולהקטין את ההפסדים המתמשכים מעסקי הסטרימינג. כמו כן, המזומנים יוכלו גם לסייע לה לממן את הרכישה הצפויה של מניות המיעוט ברשת הסטרימינג הולו מידי קומקאסט.

עם זאת, במקרה של דיסני המוטיבציה של מנהליה למכור את רשת ABC וחלקים מרשתות אחרות שבבעלותנה, היא בראש ובראשונה ניסיון לאותת למשקיעים שהגיע הזמן להפסיק לחשוב עליה כעל חברת "מדיה מסורתית". במקום זאת, תבקש החברה להעביר את הזרקור אל עבר תחום הסטרימינג, שעל פי ההערכות של מרבית האנליסיטים הוא הנכס החזק ביותר שלה, לצד הפעלת הפארקים. ברקע, הירידה המתמשכת בקרנן של רשתות הכבלים, מהשיא של אמצע שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000, בעקבות נטישה של עשרות מיליוני צרכנים אמריקאים את הכבלים לטובת שירותי הסטרימינג.

לפי חברת המחקר כמות משקי הבית המשלמים עבור שירות כבלים בטלוויזיה ירד מ-95.9 מיליון במהלך שנת 2012 לכ-72 מיליון כיום. באופן דומה, על פי חלק מההערכות שוויה של רשת ABC, והרשתות שבבעלותה ואותן היא מפעילה נאמד בככ-4.5 מיליארד דולר, סכום נמוך באופן משמעותי, מ-19 מיליארד הדולר אותם שילמה דיסני אי שם ב-1995 כחלק מעסקת רכישת ABC. תמונה דומה, עולה גם בהתבוננות על רשת הספורט הפופולארית ESPN, ששוויה מוערך על דידי אנליסטים בכ-20 עד 30 מיליארד דולר, צניחה משמעותית ביחס לשווי מוערך של כ-50 מיליארד דולר, לפני כעשור.

ההשפעה על עולם התקשורת והמדיה
להחלטה של דיסני על עתידה של רשת ABC עשויות להיות השלכות משמעותיות לא רק על החברה, אלא גם על סקטור המדיה  והבידור כולו. החברה יכולה למכור בקלות את שמונה התחנות המקומיות שהיא מפעילה יחד עם שותופתיה, בין היתר בשווקים כמו שיקגו, ניו יורק ולוס אנג'לס, מבלי לשנות את מסלול תעשיית המדיה. עם זאת מכירה כוללת של רשת ABC עשויה לספק אמירה חד משמעית מצד החברה, כי היא לא רואה עתיד בהפצת תוכן ברשתות הכבלים המסורתיות.

אם עסקה מעין זו אכן תצא לפועל, ואף תזכה לדחיפה מצד המשקיעים והאנליסטים, הרי שהדבר עשוי לתפקד גם כזרז עבור חברות מדיה גדולות נוספות, שעשויות לשקול מכירה של נכסים דומים. לרוב חברות המדיה הגדולות דוגמת  NBCUniversal, פרמאונט גלובל והאחים וורונר-דיסקברי (Warner Bros Discovery), רשתות כבלים מסורתיות, לצד שירות סטרימינג צומח. כך שלהחלטה של דיסני עשויה להיות משמעות אדירה על התעשיה ועל החלטות דומות מצד המתחרות.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    דיסני נופלת בעיקר בגלל תכנים סופר פרוגרסיביים
    שי 18/09/2023 21:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האמריקאיים מאסו בכך שמנסים לדחוף לילדים שלהם תכנים כדי לשטוף להם את המוח
    סגור
  • 1.
    יפה. מתקדמים לעתיד שבו נשלם יותר
    המגיב 18/09/2023 15:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כמו שאמרתי לפני כמה וכמה שנים. הצופים יפסיקו את המנוי בכבלים ויעברו לסטרימינג שכולל הכל ובמחיר יותר זול, ואז, לאט לאט, כל אחת מיצרניות התוכן תפסיק את שיתוף הפעולה עם חברת הסטרימינג, ותפתח שירות עצמאי, בעלות זהה לעלות שבו פעל השירות שהכיל בעבר הכל, וכך - בסופו של דבר, נשלם הרבה יותר, מהמחיר ששילמנו בעבר עבור המנוי לחברות הכבלים.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות