טסלה פועלת להקמת מפעל סוללות בהודו
טסלה לוחצת להיכנס להודו. לפי הדיווחים השיחות על הקמה אפשרית של מפעל סוללות למכוניות טסלה בהודו כבר מתקיימות מספר שבועות. טסלה גם מציעה לתמוך בתחום אגירת האנרגיה המתרחב בהודו על ידי אספקה של מערכת שיכולה לאגור אנרגיה שמופקת מפאנלים סולרים ולשמור אותה ללילה או להפסקות חשמל.
למרות הלחץ של טסלה להשיג הטבות מהממשל להקמת המפעל, בכירים בממשל הודו העבירו לה שהיא כנראה תתאכזב, אבל לפי הדיווחים הממשל כן הציע לתמוך בפעילות החברה במדינה על ידי הענקת סובסידיות לצרכנים שירכשו מוצרים של טסלה.
הודו הגבירה את אספקת החשמל שלה לעיירות ולכפרים אבל היא עדיין ניצבת מול הפסקות ונפילות חשמל תכופות הנובעות מהביקוש הגדול. כרגע הודו תלויה בעיקר בחשמל המופק מפחם בעוד פתרונות אגירת אנרגיה (כמו זה שמציעה טסלה) הם יקרים ועדיין לא קיימים בפריסה מספיק רחבה. בשנה שעברה הודו חוותה את משבר החשמל הגדול ביותר ב-6 השנים האחרונות כשחוותה עיכובים בשרשראות אספקת הפחם. המדינה מכוונת להגדיל את כמות החשמל הלא מבוסס דלקי מאובנים ל-500 ג'יגה וואט עד 2030, נתון שעומד כיום על 186 ג'יגה וואט. בשנת 2015 ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי ביקר במפעל טסלה בקליפורניה והתרשם מהמערכת אותה טסלה מציעה להודו היום.
טסלה ממשיכה בקו ההתרחבות הבינלאומית כאשר מוקדם יותר השבוע הציע נשיא טורקיה ארדואן לאילון מאסק להקים מפעל של טסלה במדינה ולשתף פעולה עם תכנית החלל שלה. בחודש מאי האחרון הצהיר מאסק, כי ענקית הרכבים החשמליים שבבעלותו מחפשת את היעד המתאים עבור הקמת המפעל הבא שלה, כאשר המיקום הסופי יקבע עד סוף השנה. כיום מחזיקה טסלה בשישה מפעלים, ובמקביל היא בונה גם מפעל במקסיקו בצפון מדינת נואבו לאון, כחלק מנסיונותיה לגוון את אתרי הייצור שלה. בעבר הביעה החברה עניין בבניית מפעל בהודו שייצר רכבים חשמליים בעלות נמוכה והיום מסתמן שהיא מחזירה את הרעיון ההוא לשולחן.
הודו גם כן מנסה למשוך אליה חברות גדולות. בתחילת החודש נפגש ראש הממשלה מודי עם מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג לשיחה בנוגע למקומה של הודו בתעשיית ייצור השבבים העולמית. לאחר הפגישה נכתב בחשבון הטוויטר הרשמי של מודי: "דיברנו ארוכות על הפוטנציאל העשיר שיש להודו בעולם הבינה המלאכותית". אבל להודו עדיין יש דרך ארוכה בנושא הזה. פרויקט ייצור השבבים הגדול ביותר שלה עד כה היה פרויקט בשווי 20 מיליארד דולר בו השתתפו חברת פוקסקון הטאיוונית והתאגיד ההודי ודנטה להקמת מפעל לייצור מוליכים למחצה בגוג'ראט. הפרויקט לא הושלם והופסק ביולי האחרון לאור חוסר הניסיון של שתי החברות בתחום.
אבל הכישלון ההוא יכול לפתוח את הדלת לפרויקטים אחרים. המשוכה הגדולה ביותר שהודו תצטרך לעבור היא למשוך אליה את חברת TSM, החברה הגדולה בעולם לייצור שבבים שפועלת כרגע בטאיוון שהיא גם היצרנית של שבבי הבינה המלאכותית המתקדמים ביותר של אנבידיה. TSM כבר משקיעה בארה"ב ובמדינות נוספות בעולם במטרה להרחיב את פעילותה מעבר לאי הטאיווני. לפי העיתון ההודי The Economic Times פוקסקון ו-TSM כבר דיברנו בינהן בחודש יולי לגבי איחוד כוחות בהודו. פעילות אפשרית של חברה ענקית כמו טסלה בהודו יכולה לתרום לה במאמצים שלה למשוך חברות טכנולוגיה אחרות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.למה לא נותנים לישראל להקים מפעלי אגירת אנרגיה בהודו ?קשקש 22/09/2023 09:00הגב לתגובה זו0 0ישראל שהיא מעצמה בתחום יחד עם עובדים זולים יכולה לרשת את הודו במאות תחנות אגירה תוך עשורסגור