טסלה תיחקר באיחוד האירופי על מתן סובסידיות לסין

החקירה תהיה גם על חברות רכב אירופאיות נוספות המייצרות את הרכבים שלהן בסין. ראש תחום הסחר באיגוד האירופי אמר ש"קיימות מספיק ראיות שמצדיקות בדיקה"
 | 
telegram
(1)

זה כבר לא סוד שלסין זרועות כמעט בכל תחומי החיים שלנו. כמעט כל חברה גדולה מספיק שרוצה להוזיל את עלויות הייצור שלה פונה לסין ונהנית מעלויות ייצור נמוכות - התוצאה של זה היא שסין יושבת על הברז ויכולה לסגור אותו במידה ותרצה וכך להפעיל לחץ בזירה הגיאופוליטית, בדומה לשיטה של רוסיה עם הגז הטבעי.

שוק הרכב החשמלי הוא אחד השווקים שנשענים בצורה הכבדה ביותר על סין. כמעט כל חברות הרכבים החשמליים מייצרות, אם לא את כל, לפחות חלק מקו המוצרים שלהן בסין וזאת עובדה - המדינה שמייצאת לאירופה את מספר הרכבים החשמליים הגדולה ביותר היא סין. עכשיו באיחוד האירופי מאמינים שחברות הרכב, כולל טסלה, מעניקות לסין סובסידיות מסוימות בתמורה להנחות נוספות בעלויות הייצור, דבר שרק מעמיק את שליטתה של סין בתחום.

"לצורך העניין אנחנו לא מדברים רק על יצרנים סיניים" אמר ואלדיס דומברובסקיס, ראש תחום הסחר של האיחוד האירופי, "אנחנו מדברים על כל מדינה שמקבלת סובסידיות לא הוגנות בתמורה להוזלת הייצור". חברה נוספת שעלולה להיחקר תחת החשדות היא ג'ילי שהיא גם הבעלים של וולוו השבדית.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

דומברובסקיס מודיע את ההודעה לאחר שחזר מנסיעה בת חמישה ימים לסין בה היה נתון תחת לחץ מגורמים במשל הסיני שלא לקדם את העניין. "האיחוד האירופי הצהיר בעבר שהוא פתוח לתחרות, אבל כמובן שהתחרות צריכה להיות הוגנת." הוסיף דומברובסקיס וציין שכלכלות אחרות כבר החילו מכסים על מוצרי רכבים חשמליים המיובאים מסין.

ביקורו של דומברובסקיס בסין בכלל היה למטרה אחרת. המשלחת האירופית נסעה לבייג'ינג בשביל לנסות לשכנע בכירים בממשל להקל על מכסי סחר שהביאו להפרש סחר בין סין לאירופה שעמד על שיא של 400 מיליארד דולר בשנה שעברה. הצדדים אמרו שהושגה התקדמות כאשר לפי הדיווחים יש התחייבות סינית לקנות יותר מוצרים חקלאיים מאירופה.

בינתיים, סין נשארת עם אחיזה חזקה בתחום הרכבים החשמליים - כרגע בערך חמישית מכל הרכבים החשמליים באירופה מיוצרים בסין, כשבגרמניה לבדה למשל רכבים חשמליים תוצרת סין מרכיבים 11.2% מכלל הרכבים החשמליים במדינה. 

למרות העקשנות הסינית, יכול להיות שהמשבר הכלכלי במדינה דווקא יגרום לה להיות קצת יותר גמישה. משבר הנדל"ן בסין ממשיך להכביד על הכלכלה שלה ולמרות גודלה העצום (כלכלה של בערך 18 טריליון דולר) המעצמה אולי תחליט להיפתח ולשתף פעולה עם המערב קצת יותר.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביקש מהסינים לקנות יותר מאירופה וחוסם יבוא מסין
    אתיופי 27/09/2023 16:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין גבול לחרטטנות לשחצנות וליהירות האירופאית, על גבול ההזוי
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות