טסלה משיקה מודל Y זול יותר בארצות הברית; בקרוב גם בישראל
ענקית הרכב החשמלי טסלה, TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , משיקה מודל Y חדש וזול יותר בארה"ב תחת פרופיל נמוך וזאת במטרה להעלות את הביקושים לרכבים שלה, אחרי שפספה את צפי המסירות לרבעון השלישי ורשמה ירידה מהרבעון השני. בדוח הרבעון השני דיווחה טסלה על רווח למניה של 91 סנט על הכנסות של 24.93 מיליארד דולר, לעומת צפי האנליסטים לרווח למניה של 82 סנט על הכנסות של 24.47 מיליארד דולר.
המחיר של המודל החדש יתחיל ב-44 אלף דולר - 3,750 דולר פחות מהדגם הישן. טסלה הפסיקה למכור את הדגם הישן בארה"ב ב-2021 אבל עדיין מוכרת אותו באירופה ובסין. העניין פה הוא לא ההורדה במחיר או תגבור של המלאים, אלא האם ההשקה החצי-מחודשת הזו מעידה על בעיית הביקושים של טסלה.
אילון מאסק צילום פייסבוק
נשארה עם מלאי של רכבים יקרים
טסלה הפסיקה למכור את הדגם הכי זול שלה כשהביקוש היה בשיא - עדיף למכור את הדגמים היקרים יותר מן הסתם - אבל הביקושים נחלשו, ועכשיו טסלה נשארה עם מלאים של רכבים יקרים. היא כבר קיצצה במחירים כמה פעמים במחיר בשביל לנסות להניע את הביקושים. כיום לא קל למכור היום רכבים חשמליים, לעומת הקלות שהייתה לחברה במכירה רק לפני שנתיים ב-2021.
אתמול דיווחה החברה כי מסרה ברבעון הרביעי של 2023 כ-435,059 מכוניות וייצרה 430,488 מכוניות. במהלך הרבעון השני של השנה טסלה דיווחה על מסירות כוללות של 466,140 וייצור כולל של 479,700 כלי רכב. במהלך אותה תקופה בשנת 2022 דיווחה טסלה על ייצור רכב כולל של 365,923 ומסירה של 343,830 כלי רכב. בוול סטריט ציפו שטסלה תדווח על מסירות של 461,640 כלי רכב.
"ירידה רצופה בהיקפים נגרמה כתוצאה מהשבתות מתוכננות עבור שדרוגי מפעל, כפי שנדון במסיבת העיתונאים האחרונה של דוחות הרבעון", ציינו בחברה. "יעד הנפח שלנו לשנת 2023 של כ-1.8 מיליון כלי רכב נותר ללא שינוי". החברה עדיין לא דיווחה על מספרי ייצור או משלוח של ה-Semi, המשאית החשמלית, למרות שהיא מסרה חלק ללקוחה פפסיקו שמשתמשת במשאיות החשמליות עבור חלק מהמשלוחים.
גם בישראל
אפשר לראות את זה גם בישראל - אם בשנת 2021 ניתן היה לראות רק מספר מצומצם של טסלות על הכבישים - היום הצרכן הישראלי כבר יכול לבחור מכמות גדולה של חברות: BYD, הונגצ'י, צ'רי, ג'ילי, קארמה, פולסטאר, לינק אנד קו וגם יצרניות כמו MG ויונדאי שמציעות אופציות חשמליות טובות.
הסבירות היא שהמהלך של טסלה גם יביא לירידה במחירים כאן בארץ. נכון ליולי 2023 טסלה ניצבת במקום הרביעי מבחינת מספר המסירות מבין חברות הרכבים החשמליים, אחרי יונדאי, ג'ילי ו-BYD.
ל-BYD הראשונה בטבלה יש פי 3 יותר מסירות בארץ מלטסלה. טסלה תרצה לשפר את מעמדה בארץ ולחזור לדומיננטיות שהייתה ב-2021, למרות שזה יהיה קשה, ולכן סביר להניח שנראה את הדגם החדש בארץ ואפילו הורדת מחירים שאולי תשפיע על השוק כולו.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.הפקקים הולכים ומתארכיםmtlk 13/01/2024 19:36הגב לתגובה זו0 0בקרוב נבלה יותר בדרכים.רק כדי להגיע לאותו מקום.זה למה חייבים להשקיע בנתיבי תחבורה ציבורית.למי שירצה להגיע ליעדו בזמןסגור
-
4.הצעת מכונית זולה לא אומר שהרוח קטןHguy 10/10/2023 20:44הגב לתגובה זו0 0יתכן שמכונית שעלות ייצורה נמוך. גן אם נמכרת במחיר נמוך מניבה יותר רווח מהמכונית שעלות ייצורה גבוה יותר הנמכרת במחיר גבוה יותר. כל איש כלכלה מתחיל יודע זאת. אין בסיס לוגי לכתבה.סגור
-
3.מעניין עד מתי יחזיק ההייפא. 05/10/2023 09:48הגב לתגובה זו0 0של טסלה...סגור
-
2.חלף עידן טסלה (רכב בינוני מאוד) - יש 1000 מתחרים טובים (ל"ת)נא האג 05/10/2023 09:43הגב לתגובה זו0 2סגור
-
1.היום הרכבים הפכו לעשירים בלבד 50-200 אלף $ לרכב חשמליקשקש 03/10/2023 17:51הגב לתגובה זו0 0איך עמך יקנו רכב בסכומים כאלה ?סגור
- טען עוד
-
כבר היום מכונית חשמלית בתחשיב כולל זולה מרכב מנוע שריפהHguy 10/10/2023 20:48הגב לתגובה זו0 0עם ירידת מחירי הסוללות המחירים ימשיכו לרדת ותוך מספר שנים לא יהיה כלכלי כלל להחזיר רכב בנזין או דיזל.סגור
-
שיסעו בתחב"צ, כמו באירופה (ל"ת)נא האג 05/10/2023 09:44הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אם תשאל את קלאוס שוואב, ואת הפורום הכלכלי העולמיהמגיב 04/10/2023 16:16הגב לתגובה זו1 0הם יגידו לך - you will own nothing and you will be happy. תשתמש בשירותי תחבורה שיתופיים, תשכור רכב לפי שעה. אין סובה שאנשים פשוטים יקנו כלי רכב אלא יישתמשו בשירותי תחבורה שיסופקו על ידי בעלי ההון.סגור