בעקבות הביקוש הנמוך: פדקס ו-UPS מחלקות הנחות ללקוחות

UPS ופדקס שולטות בתחום המשלוחים בארה"ב עם נתח שוק של כמעט 50% והכנסות משולבות של 191 מיליארד דולר. בעוד החיסכון הנוכחי בעלויות המשלוח רחוק עוד מלקזז שנים של עליות מחירים, חזרה לרמות ההנחות מהעבר צפויה לעזור משמעותית לחברות רבות
 | 
telegram

קמעונאים בארה"ב ולקוחות אחרים של חברות המשלוחים פדקס FEDEX +0.74% FEDEX 294.44 +0.74% FEDEX סגירה:0 פתיחה:292.43 גבוה:295.87 נמוך:292.13 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו-UPS  UNITED PARCEL SERVICE +1.1% UNITED PARC 134.1 +1.1% UNITED PARCEL SERVICE סגירה:0 פתיחה:132.56 גבוה:134.11 נמוך:132.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מצליחים לראשונה מזה יותר מארבע שנים לקבל הנחות בקלות מחברות המשלוחים. זהו שינוי חד משנת 2021 והמחצית הראשונה של 2022 בהן חברות המשלוחים נהנו מביקוש רב בעקבות הזינוק בקניות אונליין ודחו בקשות להנחות. 

למעט שירות הדואר האמריקאי וחברת אמזון, UPS ופדקס שולטות בתחום המשלוחים בארה"ב עם נתח שוק של כמעט 50% והכנסות משולבות של 191 מיליארד דולר. החברות העלו מחירים ביותר מ-30% מ-2019 עד 2024 ודואגות לתמחור צמוד ואף זהה על מנת לשמר מבנה תמחור אחיד וכך לשמור על קו אחד בו אף אחת מהחברות לא מורידה או מעלה מחירים בצורה משמעותית וכך לא פוגעת בשניה.

החברות הגיעו למצב כיום בו הן צריכות להילחם על כל חבילה, מצב שהוא נהדר עבור השולחים. הביקוש "הרך" יצר סביבה בה לקוחות החברות יכולות לקבל הנחות וכך לצמצם את עלויות המשלוח. במהלך הרבעון השני התעריפים עבור שירותי המשלוחים צנחו מתחת לרמות של 2022 והם צפויים להמשיך לרדת גם ברבעון השלישי, לפי מדד TD Cowen/AFS Ground Extract Freight. אם הירידה אכן תתממש זאת תהיה הירידה הראשונה מאז המדד החל לאסוף נתונים משנה לשנה ב-2019. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

פדקס אמרה בהצהרה כי היא פועלת לפי אסטרטגיה בה התעריפים נקבעים על סמך גורמים כמו נפח, פלח עסקי וסוג המשלוח. ב-UPS אמרו כי הם לא משתמשים בהנחות כדרך היחידה להחזיר לקוחות שאבדו במהלך המשא ומתן מול איגוד העובדים והסכנה בשביתה. החברה הוסיפה כי היא דוגלת במשא ומתן על תעריפי המשלוחים על מנת לעודד לקוחות אטרקטיביים שיספקו רווחים או נפחים גבוהים ונמנעת ממשלוחים בעלות גבוהה. העמדה החדשה בה נמצאות החברות סייעה לחלק מהחנויות המקוונות להפחית עליות, מה שיתכן מאוד יגרום להורדת מחירים עבור הקונים. 

חנות הכלבו מייסי'ס וחברת הליסינג לאופנת מעצבים Rent the Runway - שתיהן לקוחות UPS - אמרו לאחרונה כי הן נהנות מחיסכון בעלויות משלוח בעקבות עסקה שסגרו לאחרונה, כולל הפחתה של 50 נקודות בסיס ברבעון השני למייסי'ס. השינוי ביחסי הכוחות היה מהיר בצורה יוצאת דופן, אמר קנת' מוייר, מנהל משא ומתן על תמחור לשעבר ב-UPS. מוייר הוסיף כי לאחרונה החברה שלו עזרה ללקוח לזכות בהנחה של 6.8 מיליון דולר מ-UPS, כשמוקדם יותר נדחתה בקשתו של אותו הלוקח להנחה בגובה 500 אלף דולר. 

על פי הדיווחים, למרות השוני בדרישות המשלוחים של החברות, הן נהנות לרוב מהנחות של בין 8% ל-12% ממחיר המחירון. ההנחות הללו דומות להנחות מהן נהנו החברות לפי הקורונה. בעוד החיסכון הנוכחי בעלויות המשלוח רחוק עוד מלקזז שנים של עליות מחירים, חזרה לרמות ההנחות מהעבר צפויה לעזור משמעותית לחברות רבות. 

לשירות המשלוחים של ארה"ב, אמזון, פדקס ו-UPS יחדיו יש יכולת לספק יותר מ-110 מיליון חבילות ביום, בעוד הלקוחות שלהם שולחים כיום רק כ-70 מיליון חבילות ביום - חוסר האיזון הגדול ביותר מזה שלושה עשורים לפחות, אמר סטיש ג'ינדל, נשיא חברת ייעוץ המשלוחים ShipMatrix. תעריפי המשלוחים הקרקעיים צפויים לרדת ב-0.55% לחבילה ברבעון השלילי, לעומת התקופה התואמת אשתקד. הירידה המצופה אומנם עשויה להיות לא משמעותית עבור החברות הקטנות אבל יכולה להביא לחיסכון משמעותי עבור הלקוחות הגדולים.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות