פפסיקו עוקפת את תחזיות האנליסטים - והמניה עולה
חברת פפסיקו ידועה אולי יותר מהכל בזכות משקה הפפסי שלה - האלטרנטיבה לקוקה קולה, אבל יש לה גם מספר גדול של משקאות אחרים המתחרים במשקאות של קוקה-קולה כמו סבן אפ (מתחרה לספרייט) ומירינדה (מתחרה לפנטה), החברה היא גם הבעלים של מותגים גדולים ומצליחים אחרים כמו דוריטוס, צ'יטוס, קוואקר והיא אפילו חברת האם של פיצה האט, KFC וטאקו בל.
החברה דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי מהן עולה שהרווח למניה של החברה עמד על 2.24 דולר לעומת צפי האנליסטים של 2.15 דולר ורווח למניה של 1.97 דולר ברבעון המקביל, והכנסות החברה הסתכמו ב-23.45 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים של 23.45 מיליארד דולר ו-21.97 מיליארד הדולר בתקופה המקבילה.
לאור התוצאות החברה העלתה את צפי הגדילה של הרווח השנתי למניה שלה לגדילה שנתית של 13% עד לרמה של 7.54 דולר, לעומת הצפי הקודם של 12% צמיחה שנתית למחיר של 7.47 דולר. חלק מהאנליסטים מציבים למניה מחיר יעד של 195 דולר, אפסייד של 19% לעומת המחיר של 164 דולר בו נסחרת המניה כעת.
הדו"ח החיובי של פפסיקו מגיע סמוך מאוד להייפ שהתחיל להתעורר בארה"ב בעקבות סם הרזייה חדש שאמור לדכא את החשק לג'אנק פוד. מנכ"ל וולמארט אמר שבמחקר שערכה הקמעונאית הם גילו כי צרכני התרופה קונים פחות. מניית יצרנית התרופה, נובו נורדיסק, כבר הפכה לחברה בעלת שווי השוק הגדול באירופה, כשמתחילת השנה עלתה בלמעלה מ-30%.
מי שהרוויחו הכי הרבה ממגפת השמנת היתר אלה כמובן יצרניות המזון והקמעונאיות, אבל נראה שהטרנד החדש של תרופות לדיכוי תיאבון מסוג GLP-1 תקע מקל בגלגלים הרווחיים ויצר לא מעט חששות לעתיד, במיוחד אוזמפיק שמשתמשיה טוענים כי השימוש יצר אצלם דחייה לג'אנק פוד.
התרופות אוזמפיק (Ozempik) ו-ווגובי (Wegovy) הולכות וצוברות פופולריות מדכאת תיאבון ביעילות כזו, כשבמחקר שערכה ענקית הקמעונאות וול מארט, שבו בדקו הרגלי קניות של צרכנים, הם גילו שמשתמשי התרופה מקטינים את הסל שלהם.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה