קוקה-קולה אומנם עם דוח טוב - אבל התרופות נגד השמנה מסכנות את התעשיה

אימפריית המשקאות אומנם דיווחה על רבעון שלישי חזק - אבל התרופות החדשות של חברות כמו נובו נורדיסק מאיימות לפגוע בכל הסקטור
 | 
telegram

המשקיעים הקטנים מצליחים להכות את השוק מאז 2014 - לפי בדיקה של הוול סטריט ג'רנל תיקי ההשקעות של משקיעים קטנים גדלו ב-150% מאז 2014, לעומת 140% שעלה מדד ה-S&P 500. חלק גדול מההצלחה הזו מיוחס לחברות ענק כמו אפל וטסלה, אבל המשקיעים יודעים גם לזהות טרנדים חדשים ופרופיל הסיכון שלהם מאפשר להם ללכת עליהם לפני המוסדיים.

לפי ג'יי פי מורגן, אחד מהטרנדים האלה שצובר עכשיו תאוצה הוא תרופות ההרזייה מקטגורית GLP-1 כמו למשל אוזמפיק של נובו-נורדיסק. לפי הבנק האמריקני המכירות השנתיות בשוק הזה צפויות להגיע עד 2032 ל-100 מיליארד דולר בארה"ב ו-140 מיליארד דולר בעולם. חברות כמו נובו-נורדיסק ואלי לילי כנראה יובילו את הסקטור הזה כאשר האנליסטים צופים פריצות דרך מצדן גם בתחום הסוכרת. לפי הבדיקה של ג'יי פי מורגן, צרכני התרופה קונים 6.8% פחות אוכל מצרכן שלא נוטל את התרופה, כאשר בקטגורית המשקאות הממותקים ההבדל הוא של 15%. 

מי שכנראה לא יאהבו לראות את ההצלחה של התרופות האלה הן חברות מזון וג'אנק פוד, כמו למשל קוקה-קולה. החברה אומנם דיווחה על רבעון שלישי מרשים - היא עקפה את תחזיות האנליסטים כשדיווחה על רווח למניה של 74 סנט והכנסות של 11.95 מיליארד דולר לעומת הצפי בוול סטריט לרווח למניה של 69 סנט והכנסות של 11.4 מיליארד דולר, ובנוסף העלתה את התחזית השנתית שלה והיא כעת מצפה לגידול של 10% בהכנסות ושל 7%-8% ברווח למניה. המניה אומנם ירדה השנה ב-12% אבל מאז תחילת החודש היא עלתה כבר ב-6%.

מנית קוקה-קולה מתחילת השנה

כותרת ראשית

- כל הכותרות

עוד לפני איום תרופות ההרזיה, קיימים קצת חששות לגבי היכולת של החברה לשמר את הביצועים בעיקר בשווקים מתפתחים שהסביבה המאקרו כלכלית משפיעה עליהם במיוחד, אלו שווקים שבאופן כללי מכניסים פחות כסף ולכן סביבת הריבית הגבוהה מקשה עליהם לשמר את הרגלי הצריכה שלהם, בעיקר לגבי מוצרים לא חיוניים. 

בנוסף, העליה בשער הדולר מכבידה על קוקה קולה גם כן. מאחר ופעילות החברה העולמית כל כך חזקה העליות בשער הדולר מקשות על הקונים שלה בכל העולם לעמוד במחירים. בעוד קוקה קולה מקבלת אותו מספר של דולרים על כל בקבוק שהיא מוכרת, הקונים שלה צריכים לשלם יותר במטבע המקומי שלהם.

ותרופות ההרזיה מציבות איום חדש - רוב התרופות מסוג GLP-1 עובדות באופן שהן פשוט מורידות את החשק של הנוטל לג'אנק פוד, חטיפים ומשקאות ממותקים. הדבר באופן מהותי פוגע ביכולת של החברות האלה למכור את המוצרים שלהן לצרכנים בגלל שאלה פשוט לא ירצו אותם.

למרות שהאיום על חברות כמו קוקה קולה בהחלט מהותי, סביר להניח שהיא לפחות תצליח להתמודד איתו. קוקה קולה היא חברה בעלת משאבים עצומים ומותג חזק. סביר להניח שהיא תצליח לצאת בקמפיין חדש שיעלה בקנה אחד עם האג'נדה של תרופות ההרזייה, ואם היא ממש תצטרך היא אפילו תשנה את ההרכב הכימי של המוצרים שלה בשביל שהתרופות לא ישפיעו עליהם.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות