ספוטיפיי הפתיעה בדוחות - עליית המחירים לא השפיעה על מספר המנויים
מניית שירות הזרמת המוזיקה ספוטיפיי SPOTIFY TECHNOLOGY +0.15% SPOTIFY... 470.7 +0.15% סגירה:0 פתיחה:468.22 גבוה:473.62 נמוך:465.5 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: קופצת ב-10% לאחר שסיימה את הרבעון הרווחי הראשון שלה מזה יותר משנה והציגה גידול במנויים והכנסות טובות מהצפוי.
החברה רשמה רווח של 33 סנט אירופי למניה על מכירות של 3.36 מיליארד אירו, עלייה של 17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בוול-סטריט ציפו להפסד למניה של 22 סנט אירופי על מכירות של 3.33 מיליארד דולר. ספוטיפיי מעולם לא הצליחה להגיע לרווח שנתי, אז אפילו רבעון רווחי אחד מקבל תשומת לב, אם כי רבעון רווחי אחד לא עושה יותר מדי חוץ מלקזז הפסדים קודמים.
פלטפורמת השירים העלתה מחירים עבור מנויי הפרימיום שלה ופיטרה מאות עובדים מאז ינואר. האתגר העיקרי שעומד בפני החברה הוא לשכנע את ציבור המשקיעים כי היא תצליח להשיג את יעד הרווח הגולמי שלה לטווח הארוך של בין 30% ל-35%. ברבעון השלישי הרווח הגולמי של ספוטיפיי עמד על 26.4%. בהנהלת ספוטיפיי אמרו כי הם מצפים שהרווחיות הגולמית תמשיך להשתפר ב-2024, למרות ההשקעות שנעשו במגזר ספרי האודיו של החברה.
מספר המשתמשים הפעילים החודשיים בספוטיפיי עלה ל-574 מיליון ומספר מנויי הפירמיום הגיע ל-226 מיליון. החברה הוסיפה 6 מיליון מנויי פרימיום ברבעון האחרון, בעוד הצפי היה ל-4 מיליון. ההכנסה הממוצעת למשתמש פרימיום ירדה ב-1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לפי החברה השינוי נובע משינויים במוצר שעליו משלמים מנויי הפרימיום ובאילו שווקים הם נמצאים.
החברה צופה לרבעון הרביעי רווח תפעולי של 37 מיליון אירו על הכנסות של 3.7 מיליארד אירו, עם רווח גולמי של 26.6%, היא צופה שמספר המשתמשים הפעילים החודשי יעלה ל-601 מיליון ומספר מנויי פרימיום יטפס ל-235 מיליון. "אתגר נוסף של ספוטיפיי הוא להראות כי היא יכולה להמשיך ולהגדיל את מספר המשתמשים תוך שיפור התשואות הפיננסיות וניהול מוצלח של העסקאות על הזכויות לשירים", כתב האנליסט ג'פרי ולודרצ'אק מ-Pivotal Research Group.
ספוטיפיי נסחרת לפי שווי של 33 מיליארד דולר, זאת לאחר שמנית החברה קפצה ב-115% מתחילת השנה וב-92% בשנה האחרונה כולה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה