טסלה החלה מלחמת מחירים ומניות ה-EV משלמות את המחיר

יצרניות הרכבים החשמליים נאבקות בריביות הגבוהות והמחירים הנמוכים יותר, אבל אלו לא האתגרים היחידים
 | 
telegram

ענקית הרכבים החשמליים טסלה TESLA INC +4.2% TESLA INC 353.92 +4.2% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פתחה במלחמת מחירים על מנת למשוך אליה בחזרה לקוחות. תוצאות המלחמה הזו משתקפות בדוחותיהם של יצרניות הרכבים החשמליים האחרות, מסטארטאפים ועד יצרניות הרכב המסורתיות.

יצרניות הרכבים ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS +5.11% GENERAL MOT 58.53 +5.11% GENERAL MOTORS סגירה:0 פתיחה:55.73 גבוה:58.9 נמוך:55.65 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , פורד FORD MOTOR +4.14% FORD MOTOR 11.25 +4.14% FORD MOTOR סגירה:0 פתיחה:10.78 גבוה:11.38 נמוך:10.78 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , מרצדס וטסלה יורדות כולן עד 3% במסחר היום. היום (חמישי) מרצדס דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי ורשמה תחזית מאכזבת להמשך. תזרים המזומנים החופשי ל-2023 צפוי להיות "קצת מעל" לרמות השנה הקודמת של כ-8.9 מיליארד דולר אמרה החברה. בוול-סטריט ציפו ל-10.8 מיליארד דולר. "תחרות מחירים עזה, במיוחד בפלח הרכבים החשמליים", הייתה אשמה בחלקה, אמרה מרצדס. 

במילים אחרות, הכל באשמת טסלה. מובילת הרכבים החשמליים הורידה את מחירי הרכבים שלה באופן משמעותי ב-2023 כשמנכ"ל החברה אילון מאסק אמר שהקיצוצים נועדו להגביר את הצמיחה ולשמור על מחירי הרכבים סבירים לנוכח שיעורי הריבית הגבוהים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

תוצאותיה של מרצדס מגיעות לאחר תוצאות מאכזבות גם אצל ג'נרל מוטורס ופורד. ג'נרל נסוגה מכמה מיעדי המכירות האגרסיביים שלה לרכבים חשמליים ב-2024, בעוד פורד האטה את ייצור הטנדר החשמלי שלה F-150 Lightning. פורד אומנם לא האשימה את השוק, אבל ההאטת הייצור העלתה חששות בקרוב המשקיעים מפגיעה במכירות. התוצאות של החברות גרמו למתח בקרב המשקיעים, שכן יצרניות הרכב התחייבו להשקיע מאות מיליארדי דולרים במעבר ל-EV. 

למרות זאת, זאת כנראה לא רק בעית ביקוש. מכירות הרכבים החשמליים של מרצדס, שפועלים על סוללה בלבד (BEVׂ), צמחו ב-66% משנה לשנה ברבעון השלישי והיוו כ-12% מסך מכירות הרכבים. מרצדס מצליחה בינתיים לגבור על השוק. מכירות ה-BEV בסין, אירופה וארה"ב עלו באזור ה-40% עד היום. זה לא המקרה אצל פורד ו-GM שפועלות בעיקר בארה"ב. מכירות ה-BEV באמריקה לשנה עלו ב-50% עד היום, לעומת 2022, ומהוות בין 7% ל-8% מכלל מכירות הרכבים הפרטיים. GM ופורד נמצאות מאחור, עם מכירות BEV שמהוות כ-3% מהנפח הכולל של שתיהן. 

נראה שליצרניות רכבים שלא קוראים להן טסלה יש כמה בעיות. תמחור חלש, שיעורי ריבית גבוהים ועניין ברכבים החשמליים שלהן. בנוסף, חלק מיצרניות הרכב המסורתיות פשוט מצליחות הרבה יותר מאחרות.

מכירות ה-EV של BMW {BAYERISCHE MOTOREN WERKE AKTIENGESELLSCHAFT} עלו ב-80% משנה לשנה ברבעון השלישי, אפילו טוב יותר מהצמיחה של 66% של מרצדס. מכירות ה-BEV של פולקסווגן VOLKSWAGEN A G ORD -1.81% VOLKSWAGEN 86.6 -1.81% VOLKSWAGEN A G ORD סגירה:0 פתיחה:86 גבוה:89.02 נמוך:86 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: לשנה עד היום עלו ב-45% כשמכירותיה בארה"ב הסתכמו ב-12% מהנפח הכולל. פולקסווגן גם היא סובלת מבעיות. החברה אמרה שהיא "לא מסופקת עם הרווחיות שלא עמדה ביעדים השאפתניים שלנו". הרווח התפעולי הסתכם ב-5.2 מיליארד דולר, בעוד בוול-סטריט ציפו ל-5.8 מיליארד דולר.  פתרון אפשרי עבור פורד ו-GM הוא לחשוב מחדש על ההיצע שלהם על מנת שיוכלו למשוך את הלקוחות המסורתיים שלהם לרכוש רכבים חשמליים.

נראה שמותגי היוקרה, כמו BMW ומרצדס, מצליחים יותר ורואים את זה גם במכירות הקאדילק של GM. נמכרו 3,018 יחידות של קאדילק ליריק ברבעון השלישי, כ-8% מסך המכירות של קאדילק. זה נתון לא רע וטוב יותר מתוצאותיה של GM בסך הכל. בנוסף, ל-BMW, מרצדס ופולקסווגן יש גם את היתרון של אירופה, שם מכירות ה-EV מהוות כ-15% ממכירות הרכבים הקלים. אחוז המכירות של BEV הגיע ל-20% בחודשים האחרונים.

ולמרות כל זאת, הבעיות הגדולות ביותר של כל יצרניות הרכב הן מחירים נמוכים יותר וריביות גבוהות יותר. טסלה, למעשה , שולטת בתמחור ה-EV, במיוחד בארה"ב, שם היא מחזיקה בנתח של 56% עד כה ב-2023. בשוק מנסים להבין מתי מאסק צפוי להפסיק עם הורדות המחירים כשעל פי הערכות הוא רוצה לראות שיעורי ריבית נמוכים יותר. בנוסף, למרות שטסלה היא זו שהתחילה את הקרב, אף אחת לא תצא ממנו ללא פגע. מנית החברה ירדה ב-18% מאז שסיפקה עדכון מאכזב לרבעון השלישי. 

החברה של אילון מאסק מדווחת היום גם על הזמנה בסך 100 מיליון דולר לעמדות הטעינה האולטרה מהירות של החברה מ-BP. הרכישה היא חלק מתוכניותיה של BP להשקיע עד מיליארד דולר בעמדות טעינה ברחבי ארה"ב עד 2030 והיא מספקת לטסלה עוד מקור הכנסה שאולי צפוי להרגיע מעט את המשקיעים. 

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות