
למה NIO מפטרת עובדים אם ההכנסות גדלות ב-36%?
פיטורי עובדים אצל חברות הנמצאות בתקופה לא טובה זה דבר טוב - ככה החברה מקצצת חלק גדול בהוצאות שלה מה שמקל על השורה התחתונה שלה, אבל NIO NIO INC היא ממש לא חברה בתקופה לא טובה - היא מסרה ברבעון השלישי של השנה 55,432 כלי רכב חשמליים, עלייה של 755.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ומעט מעל תחזית המסירות שלה לרבעון שעמדה על 55,000-57,000 מכוניות. אז למה NIO מפטרת 10% מהעובדים ועל איזה בעיות זה עלול להעיד בתעשיה כולה?
הבעיה היא בטוח לא ביקוש - המכירות של רכבים חשמליים המונעים בעזרת בטריה (BEVs) עולים בסין בקצב שנתי של 20%. בחודשים האחרונים רכבים חשמליים מהסוג הזה היוו בערך 25% מכלל הרכבים שנמכרו בשוק.
NIO סירבה למסור תגובה רשמית לחדשות בהתחלה, אבל בהמשך מסרה שהסיבה היא העליה בתחרות - בשוק הסיני מתחוללת מלחמת מחירים מצד החברות שרוצות לתפוס כמה שיותר נתח שוק מחברות כמו טסלה TESLA INC או BYD. רק בחודש יוני האחרון NIO הורידה את המחיר של כל הדגמים שלה ב-30 אלף יואן שהם 4,200 דולר.
ול-NIO בהחלט יש עוד מקום להשתפר - ההכנסות של BYD בסין מראות עד עכשיו גידול של 75% לעומת התקופה הזו בשנה שעברה, בעוד טסלה מראה צמיחה של 45% ו-NIO רק של 36%. ונראה שהמשקיעים מבינים את המצב - המניה עולה כרגע ב-4% והיא נמצאת בשבוע לא רע כאשר ביום חמישי היא עלתה ב-4.6%. מנכ"ל החברה כתב במכתב לעובדים ש"זהו צעד הכרחי בשבילנו בכדי שנוכל להמשיך ולהיות מהחברות המובילות בתחום". החברה טענה שהמהלך נועד על מנת שהיא תוכל להשקיע כספים רבים יותר במחקר ופיתוח של רכבים ומוצרים חדשים ושיפור של אלה הקיימים.
- דלק מוטורס מציגה את ה Voyah Courage וחוזרת לציי רכב
- דאונסייד של 19% - בגולדמן זאקס מורידים המלצה ל-NIO
האיום על שוק הרכבים החשמליים דווקא עלול לבוא מכיוון אחר לגמרי - ביום שני חברת השבבים ON ON SEMICONDUCTOR CORPORATION שמייצרת שבבים לרכבים חשמליים דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי אבל עדכנה בתחזית שהיא צופה שההכנסות ברבעון הרביעי יהיו נמוכות ב-10% מהרבעון השלישי - מה ששלח את המניה שלה לנפילה של 25%, אבל יותר מכך גרם לטסלה לרדת ב-5% ומתחת למחיר של 200 דולא למניה לראשונה מאז חודש מאי.